Intemeierea Romei.Legenda lui Romulus si Remus

Potrivit traditiei, la 21 aprilie 753 i.C., Romulus si fratele sau geaman Remus au intemeiat orasul Roma, in locul unde fusesera alaptati de o lupoaica atunci cand erau sugari. De fapt, legenda referitoare la Romulus si Remus isi are probabil originea in secolul patru i.C., iar data exacta a intemeierii Romei a fost stabilita de catre istoricul roman Marcus Terentius Varro, in secolul intai i.C.

Potrivit legendei, Romulus si Remus au fost fiii lui Rhea Silvia, fiica regelui Numitor din Alba Longa. Alba Longa este un oras mitologic, localizat pe muntele Alban, in sud-estul viitoarei Rome. Inainte de nasterea gemenilor, Numitor a fost ucis de catre fratele sau mai mic Amulius, care a obligat-o pe Rhea sa devina vestala, pentru a nu putea da nastere unor posibili rivali la titlul sau. Totusi, Rhea a ramas insarcinata cu zeul razboiului Marte si le-a dat nastere lui Romulus si Remus. Amulius a cerut ca sugarii sa fie inecati in Tibru, insa acestia au supravietuit si au ajuns la mal la poalele muntelui Palatin, unde au fost alaptati de o lupoaica, pana cand au fost gasiti de ciobanul Faustulus.

Crescuti de Faustulus si nevasta sa, gemenii au devenit mai tarziu liderii unei trupe de tineri ciobani razboinici. Dupa ce au aflat adevarata lor identitate, ei au atacat orasul Alba Longa, l-au ucis pe maleficul Amulius si l-au repus pe tron pe bunicul lor. Dupa aceea gemenii au decis sa intemeieze un oras pe locul in care fusesera salvati cand erau copii.

Totusi, la scurt timp, au ajuns sa se certe si Remus a fost ucis de fratele lui. Romulus a devenit astfel conducatorul asezarii, care a fost denumita “Roma”, dupa numele sau. Pentru a popula orasul, Romulus a oferit azil fugarilor si exilatilor. Totusi, in Roma lipseau femeile, astfel ca Romulus a invitat tribul vecin al sabinilor sa participe la un festival si le-a rapit pe femeile tribului. Astfel a inceput un razboi, insa femeile sabinilor au intervenit pentru a-i impiedica pe barbatii din trib sa captureze Roma. A fost semnat un tratat de pace, iar comunitatile au fuzionat sub conducerea comuna a lui Romulus si a regelui sabinilor, Titus Tatius. Moartea prematura a lui Tatius, probabil provocata de Romulus, l-a lasat pe acesta in postura de rege unic. Dupa o domnie lunga si plina de succese, Romulus a murit in circumstante obscure. Multi romani au crezut ca el a fost transformat in zeu si l-au divinizat sub forma zeitatii numite Quirinius. Dupa Romulus, au mai existat sase regi ai Romei, iar despre ultimii trei dintre ei se crede ca au fost etrusci. In jurul anului 509 i.C., a luat nastere Republica Romana. O alta legenda despre intemeierea Romei, care isi are originea in Grecia Antica, povesteste modul in care personajul mitologic Aeneas din Troia a intemeiat asezarea Lavinium si a inaugurat o dinastie in care aveau sa se nasca cu cateva secole mai tarziu Romulus si Remus. In Iliada, un poem grecesc epic scris de Homer in secolul VIII i.C., Aeneas a fost singurul erou troian important care a supravietuit in urma distrugerii Troiei de catre Grecia. Un pasaj din aceasta opera spune ca el si descendentii sai aveau sa conduca Troia, dar din cauza ca nu a existat nici o insemnare cu privire la o asemenea dinastie in Troia, istoricii greci au propus ideea ca Aeneas si descendentii sai s-au mutat in alte locuri. In secolul cinci i.C, cativa istorici greci au presupus ca Aeneas s-a asezat la Roma, care la vremea respectiva era inca un mic oras-stat. In secolul patru i.C., Roma a inceput sa se extinda in Peninsula Italica. Romanii, intrand din ce in ce mai mult in contact cu grecii, au acceptat ideea ca Aeneas a avut un rol important in intemeierea maretului lor oras. In secolul intai i.C., poetul roman Virgiliu a creat mitul lui Aeneas in poemul sau epic Eneida, opera care povesteste despre calatoria lui Aeneas catre Roma. Augustus, primul imparat roman si imparatul din vremea lui Virgiliu, si Julius Caesar, unchiul-mare al acestuia si predecesorul sau ca si conducator al Romei, se spune ca sunt descendenti ai lui Aeneas.

Roma, Caput mundi („Capitala lumii”), la Città Eterna („Oraşul etern”), Limen Apostolorum („Pragul apostolilor”), la città dei sette colli („Oraşul celor şapte coline”) sau pur şi simplu l’Urbe.Centrul Istoric al Romei este pe lista UNESCO de Patrimoniu al Umanităţii .Sursa.


Poze.

Posted on aprilie 21, 2009, in calendarul zilei, cultura, imagini, istorie and tagged , , , . Bookmark the permalink. 210 comentarii.

  1. prostilor sami bag ceva in voi

    bagamias aia in voi ca trebuia voi sa scriet asa ceva sami bag in voi de prosti sami sugeti ceva prostilor

  2. foarte bun imi trebuia pentru un proiect la scoala la istorieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Merci ca ai postat legenda!!! 😀 Imi trebuia ca proiect la scoala la istorie. Multumesc din nou!

  4. Frumoasa legenda

  5. Prea lunga…

  6. corect ai spus eu la fel am inteles ca doar afost inchis

  7. i think is interesed

  8. imi place foarte mult legenda

  9. este interesanta legenda

  10. si tie
    si tie

  11. A fost foarte frumoasa legenda .Cine a fecut-o il felicit! E cea mai frumoasa legenda pe care am auzito.

  12. Nullam fermentum Latine loquor de iniuria et nosti illic

  13. Legend is good but could be better anyway note 8.50

  14. am aflat eu raspunsul. de fapt legenda suna cam asa:
    ‘Regele Albei Longa este detronat de fratele sau Amuliu ….”Numitor nu este omorat este doar inchis . Sper ca v-am ajutat

  15. N-ATI PUTEA POSTA SI ALTE LEGENDE. DE EXEMPLU: legendele Olympului

  16. imi plac legendele. Mi-ati putea recomanda si alte legende. Mersi!

  17. e zzzzuper tare

  18. bafta la scoala salut

  19. cum te numesti

  20. cine esti

  21. este trista povestea

  22. foarte tare

  23. e frumoasa

  24. Cu multa placere.
    Bafta la scoala!

  25. m-a ajutat la latina multumesc

  26. Nu-mi plake delok…hahaha

  27. Multumesc pentru link.

  28. Cyp, puli se scrie cu doi i.

  29. leonard, iti multumesc.Am sa mai las articole asemanatoare care sa foloseasca celor care au de invatat sau vor sa invete!
    Bafta la scoala!

  30. Ma dore-n pula de legenda puli da trebe la scoala …

  31. foarte frumos m-a ajutat la ,latina sa i-mi maresc nota mersi g1b2i3 sa m-ai lasi informati dastea

  32. imi place mult

  33. Eu zic ca toate legendele sunt frumoase.Si povestile.
    mai cred ca in toate e un sambure de adevar.

  34. e o legenda frumoasa

  35. E o legenda frumoasa si nemuritoare.

  36. Poate ca va citi cineva mesajul tau si-ti va raspunde.

  37. e ……………….super tare frate

  38. da..frumos da nu pute sa lase cineva
    lu dowland pe undeva?

  39. Ai grija cum te exprimi!Ai spus ca Amulius l-a omorat pe Numitor.Dupa aceea mai jos ai spus ca Amulius a fost ucis de Romulus si Remus si ca ei doi l-au reinscaunat pe bunicul lor.Pe care bunic?Nu era Numitor mort?Ai grija ce scrii pt ca s-ar putea sa ii incurci pe cititori.Legenda este foarte frumoasa,multumesc ca ai postat-o!

  40. Ma bucur ca ai citit legenda.

  41. mie mi-a placut forte mult fiecare cu ideea lui dar mie cand am auzit eram facinat

  42. mie mi-a placut forte mult fiecare cu ideea lui dar mie cand am auzit eram facinat

  43. Multumesc pentru link.Am mai citit despre asta, de aceea caut intotdeauna si alte surse in limba romana si engleza.

  44. Da, din pacate: „O consecință a celor de mai sus este că Wikipedia nu poate fi considerată o sursă de încredere pentru ea însăși, întrucât redactorii sunt adesea anonimi sau fără pregătire de specialitate, iar verificarea afirmațiilor din articole nu se face sistematic. De aceea informațiile găsite în celelalte articole din Wikipedia în limba română sau în celelalte Wikipedii trebuie verificate în surse de încredere independente înainte de a fi folosite în articole.” http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Surse_de_%C3%AEncredere

  45. Asa e corecct, incerc si eu sa trec sursele de unde preiau informatii, articole.
    Toate cele bune si din partea mea!
    Iti multumesc.

  46. Andrei, cum sa nu-ti multumesc?Noi de unde sa stim toate astea/Doar din ce am invatat la scoala si ce gasim pe internet, mai exact pe Wikipedia.
    Poate ca n-ar strica sa fie facute completari si pe pagina Wikipedia.
    Iti multumesc ca iti place blogul meu.
    Spor si succes iti doresc!

  47. PS: titlul si autorul cartii l-am pus ca sa arat pe ce informatie ma bazez si daca va fi cineva interesat sa aprofundeze, sa aiba o prima sursa. nu ca sa dau „rotoferi”. Toate cele bune.

  48. Draga g1b2i3, nu e nevoie sa nici sa ma feliciti, nici sa-mi multumesti. Intamplarea a facut sa ma ocup de religia romanilor pt o lucrare la facultate si sa descopar blogul acesta. Nimic extraordinar, numai m-am gandit ca o mica „nota de subsol”, un sfat prietenesc nu strica. Vezi tu, e foarte interesant cum in era asta a „(dez)informarii/informaticii” exista foarte multe surse, dar foarte putine sunt corecte. Oricum, fain blog, mult spor!!!

  49. Andrei, te felicit ca citesti si cunosti asa multe.
    Eu nu ma pot lauda cu asta.
    Iti multumesc mult ca ai trecut pe-aici.

  50. Citeam în Istoria credintelor si ideilor religioase a lui Eliade, ca Romulus era „fiu al lui Marte si binecuvantat de Iupiter”… cam ciudat sa fie identificat cu Quirinus. Romulus e un razboinic, iar Tatius reprezinta bogatia, fecunditatea…

  51. Elisa, iti multumesc.
    ma bucur ca ti-a fost de folos acest articol.
    Bafta la scoala!

  52. Cea mai tare pagina de Web pt ca ma ajuta la portofoliul de la Istorie de ci n-am cuvinte inafara de >>>Super<<<.

  53. Si la Cluj este si cred ca si-n Bucuresti.

  54. Este una si la Timisoara.

  55. Nu stiu care e raspunsul.Poate iti raspunde cea care a spus asta.

  56. as avea un mic comentariu.ai zis ca Numitor a fost ucis de fratele sau iar mai tarziu te-ai razgandit si ai afirmat ca Romulus si Remus l-au pus pe tron.L-au si inviat ca nu-mi dau seama?

  57. Mi-a placut foarte mult!

  58. hhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmm da da

  59. super super tare legenda

  60. E frumoasa ca orice legenda.

  61. Si noua ne place.

  62. cea mai frumoasa legenda pe care o cunosc, mi-a placut foarte mult

  63. imi place foarte foarte foarte mult legenda

  64. da stiu ne-a spus doamna

  65. Legendele au un sambure de adevar.

  66. daca citesti mai mult si inveti rolurile, precis iti va folosi in viata!

  67. Toti am invatat la scoala despre intemeierea Romei si am citit legenda.
    Este si un film.

  68. imi place foarte mult legenda am si jucato a sc eu is pe a 6 deci imi place sa fac teatru si sa imi invat rolurile mai dau spectacole eu cu clasa si unele din ele sunt despre romulus si remus :-* 😡

  69. e foarte frumoasa legenda si chiar trebuia sa scriu pt scoala despre ea:D

  70. de fraieri ce sunteti………nu sunteti buni de nimik ca si referatul asta….. buni de aruncat la cosul de gunoi niki acolo…=))))))

  71. sa imi sugeti pula toti!!!!!!!!!!

  72. Foarte bine si ma bucur ca-ti place.

  73. foarte tare legenda chiar am scris despre ea

  74. Nimeni nu isi omoara fratele, insa pentru putere s-au omorat fratii intre ei, parintii si-au omorat copiii si copiii si-au omorat parintii…

  75. da eu daca as fi fost in locul lor nu mi-as omora fratele………………

  76. E frumoasa si are un sambure de adevar!

  77. Frumoasa legenda.

  78. Sper ca cineva sa stie raspunsul.

  79. Totusi,daca Numitor a fos ucis de Amulius,cum a putut fi repus pe tron de Remus si Romulus ani mai tarziu?

  80. Ma bucur ca ti-a fost de folos, insa ar fi si mai folositor sa retii legenda! 🙂

  81. Frumoasa legenda si m-a ajutat sa fac o tema la istorie ms uploader

  82. este o pagina handicapata de legende 😛

  83. Si eu iti multumesc, Ana.
    Voi mai posta si alte legende cand va veni vremea lor. 🙂

  84. Hei….Foarte frumoasa legenda recunosc.. Si iti multumesc pentru ca ai scris-o…Mi-a trebuit la scoalaL:-* Sa mai scrii ca iti reusesc da?

  85. andreea patracescu

    imi place poate ii place si profesorului meu e cam sever

  86. Ma bucur sa aud ca acest text e de folos si sper sa iei o nota buna.mai sper ca vei retine legenda!
    bafta la scoala!

  87. multumim frumos de aceast rezumat folositor!
    ca si pt multi altii, sper ca si mie imi va aduce o nota buna la latina!:)

  88. Ai dreptate

  89. Citesti cand poti, macar legendele sau rezumatele lor pe care le gasesti pe internet.

  90. Si eu iti multumesc pentru vizita!
    Bafta la scoala!

  91. cool legenda sik adevar bravo :@:>:< ador lgendele acestea :P:*:*:*:*:*:*:*::X:X:X:Xle iubesc s dori sa mai citesc dar timpul nu-mi permite 😛

  92. am intrat pe acest sait deoarece lectia aceasta am invatat-o ora trecuta la care trebuia sa raspund la o intrebare :prin uniunea a caror triburi sa format poporul roman ? iar eu raspund: prin triburile :latinilor, sabiniilor si tascaniilor!multumesc mult legenda si adevar :@:P:*

  93. Poate ca e un sambure de adevar in legenda.

  94. e interesant tot ce spune aceasta legenda.

  95. Da, legenda e tare frumoasa.

  96. e tare Romulus

  97. Injura pana nu mai poti, dar macar scrie corect!
    dute=du-te
    mati=matii

  98. pula iao in gura

  99. pprost dute in pula mati

  100. st5iusytoisyrriusrtiutsrtstuuukhkmgjknifjnhutuijkmjmjmjjgjijijkiojijiyuribkj

  101. Pe Wikipedia o gasesti.De acolo am preluat-o si eu.
    E de-ajuns sa cauti pe Google si o vei gasi in mai multe locuri.

  102. unde as putea gasi legenda complecta ?

  103. hey ce interesanta e legenda..:D mersi care ai pus’o ( :

  104. Bafta la scoala!sper sa retii ceva din aceasta legenda!

  105. mda……….sper sa imi aduca un 10 la istorie!

  106. Cred ca cei carora le plac povestile ar putea fi impresionati in mod placut de legenda. 🙂

  107. frumoasa legenda dar nu stiu daca pe toti o sa va impresioneze aceasta legenda……….

  108. O stiu fara amanaunte.

  109. esti foarte tare daca stii din cap Legenda lui Remulus si REMUS

  110. mia placut foartemult ma ajutat sa invat la istorie

  111. mymy, ma bucur ca ti-a fost de folos!

  112. Foarte tare!!
    Am avut nevoie de aceasta legenda pentru limba latina:P
    Mia placut mult:P
    10 :*
    Am mai intrat sh eu p wikipedia doar k acolo e mult mai mult:)

  113. Iti multumesc ca ti-a fost de folos.
    Vreau sa-ti spun ceva si sper ca nu te superi.
    Sa fii mai atent cand scrii ca sa nu faci greseli de ortografie ca aici, da? 🙂
    mia=mi-a
    miam=mi-am

  114. Si eu iti multumesc si ma bucur ca e de folos articolul.
    Bafta la scoala!

  115. mia placut foarte mult mai ajutat la tema pentru latina si miam imbogatit cultura generala
    ms :d

  116. e foartee interesant
    iti multumesc 😀
    m’a ajutat foartee mult la temaa la latina:D
    sii felicitari pentru blog

  117. Daca sti latina asa de bine, atunci ai putea sa citesti poeziile lui Ovidiu, de exemplu.Si alte lucrari ale filozofilor si poetilor romani.

  118. Poate ca iti va scrie cineva care vede id-ul tau aici.

  119. Sper sa gasesti ce te intereseaza.

  120. CARPE DIEM (TARAESTE CLIPA) O TEMPORA O MORES! STIU LATINA APROAPE CURSIV SI IMI PLACE PACAT CA E LIMBA MOARTA :((

  121. o lupoaica urata rau din punct de vedere auzi am reusit sa termin tema la latina asta inseamna CARPE DIEM!! (TRAESTE CLIPA)

  122. sal cf eu am plictiiiiiiiii :)) uite id ca sa imi fac multi preieteni tamasi_claudia

  123. urasc sa scriu la istorie dar acu imi trebuie la latina:):(

  124. Cred ca la fel simt si ceilalti, asa se vede dupa comentarii si numarul de vizitatori/cititori.

  125. super tare ma captivat si sper ca si celaltisa simta acelasi lucru

  126. super tare

  127. Ella_14, sincera sa fiu nu cunosc asa de bine legenda asa ca nu am raspunsul la intrebarea ta.
    vad ca o stii foarte bine, poate ca afli raspunsul daca vei cauta si in alte surse nu numai Wikipedia (de unde am preluat eu).

  128. scuze k te corectez..
    este o micuta greseala..

    nu inteleg cum d Amulius l-a ucis pe fratele sau, Numitor (tatal mamei lor, Rhea)..

    apoi Gemenii l-au detronat si omorat pe Amulius si i-au dat tronul inapoi bunicului lor ( Numitor)..
    adik c?

    era fantoma?

    orasul era condus d o fantoma? /:)

  129. liuopu iupp

  130. Poate ca a fost asa cum e in legenda.

  131. madutza_love_boy

    imi place legenda mai ales cand ii creste lupoaica pana cresc mai mari.ce bn ar fi daca s-ar fi intamplat asa ceva in realitate.va dati seama ce noroc au avut ei de nu sau inecat si ca au fost crescuti de o lupoaica si de un cioban cu sotia lui?mijto:-)

  132. glm imi plc de voi fetelor

  133. astea duoa gib2i3 au intrat pe articolul asta sa citeasca sau sa scrie ca au de vb…vai de mn..inloc sa citeasca ele vb c nau ce face….

  134. Georgiana,multumesc pentru informatie.Nu cunosc asa de multe despre intemeierea Romei si n u stiu cum as putea corecta textul pe care l-am preluat.Sper ca cei indreptatiti sa faca corectura,nu e nici prima si nici ultima oara cand aud de erori/greseli.

  135. E foarte interesant blogul dar este un mic dezacord….Numitor a fost intemnitat de catre Amulius,apoi eliberat de Romulus si reintronat

  136. Multumesc.Bafta la scoala!

  137. Sper sa-ti fie de folos informatiile gasite aici.Bafta la scoala!

  138. sunt frumoase si mie-mi plac foarte mult!iubesc istoria:-*

  139. Mda……tare.sper sa-mi aduca vreun 10 la isto
    ca avem de facut referat……..nu imi prea place istoria………

  140. Sunt frumoase si au un sambure de adevar.

  141. Animalele sunt mai bune decat noi si avem multe de invatat de la ele.
    daca le-am iubi si ingriji, am deveni si noi mai buni.

  142. CE frumoase sunt legendele

  143. Animalele sunt mai bune ca oamenii

  144. E frumoasa ca toate legendele si povestile care au un sambure de adevar.

  145. E foarte frumoasa legenda

  146. hjlcjhhjcc ,c mcg uyfy yf jfuf.

  147. io vreau toata legenda

  148. Cum spunea o fata care a intrat pe site:PASTRATI NATURA CURATA!

  149. Salut!As vrea sa va zic ca de pe aceasta pagina putem invata cum sa protejam natura.Nu cred ca unul dintre cei care ma asculta acum nu au aruncat vreodata vreo hartie pe jos.Sa stiti ca nu e frumos.Am fost in Elvetia si acolo nu vedeai nici un fir de par pe jos.Atat de curat era.Dar la noi pauza cu curatenia!Nu?Cui ii pasa de natura?Tara noastra ar fi ce4a mai tare daca toata lumea ar pastra curatenia.Multor oameni le pasa doar de buzunarele lor si nu se gandesc ca totul este facut din natura.As dori ca doar voi,cei care ma ascultati acum sa pastrati curatenia(natura curata).Va rog din tot sufletul.PASTRATI NNAATTUURRAA CCUURRAATTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  150. Salut!As vrea sa va zic ca de pe aceasta pagina putem invata cum sa protejam natura.Nu cred ca unul dintre cei care ma asculta acum nu au aruncat vreodata vreo hartie pe jos.Sa stiti ca nu e frumos.Am fost in Elvetia si acolo nu vedeai nici un fir de par pe jos.Atat de curat era.Dar la noi pauza cu curatenia!Nu?A

  151. Cred ca aceasta informatie pe care am gasit-o pe aceasta pagina este una de invidiat.Stiu cum e sa fii crescut de un animal.Dar sa nu credeti ca eu am fost crescuta de un animal.Am si eu un frate,o mama si un tata.MULTUMESC!Cu dragoste ilinca,9 ani.

  152. Sa nu credeti ca un copil de 9 ani cum sunt eu nu ar cauta pe net informatii.Eu caut

  153. Chiar daca am 9 ani sa stiti ca eu stau toata ziua pe net sa caut informatii.Chiar si despre stiinta.Si aceasta informatie mi s-a parut cea mai tare.Si cred ca cei care au citit discursul pe care il tin eu acum ar trebui spus in toata lumea.Dar sa spuna cei care pot.Da si sa nu ma credeti mincinoasa,eu chiar caut multe informatii pe google.

  154. Legendele sun un fel de povesti si de aceea sunt frumoase.

  155. ciobanu roxana maria

    pervect

  156. sunt incantat ca te intereseaza aceasta legenda.

  157. Asa e legenda,dar legendele au un sambure de adevar.Este posibil ca un mamifer sa alapteze un pui de om daca-l gaseste pierdut.

  158. ma mir cum de i-a alaptat mamiferul. A fost ceva ne obisnuit

  159. Animalele sunt mai bune decat multi oameni si ar trebui sa invatam multe de la ele .Atunci am deveni mai buni si mai sensibili la necazurile semeneilor nostri.
    Un om care chinuieste si tortureaza animalele nu face cinste fiintei umane. 😦

  160. Totusi, poate au avut o sansa sa nu fii mancatzi,mai sunt animale dinastea care ‘simt’ ca nu au nici o sansa si au mila.

  161. Nu e nimic ciudat.Am citit despre bebelasi crescuti de animalele padurii.De ce n-ar fi adevarata legenda aceasta?

  162. Legenda e un pic mai ciudata decat credeam dar…alaptatzi de o lupoaica e un pic exagerat.

  163. Din pacate,asa se vede… 😦

  164. ai dreptate….:)

  165. Urat sau nu,asta e trecutul,iar viitorul nu arata prea bine deloc. 😦

  166. Nu ai citit pana acum legenda?

  167. Asa sunt legendele.

  168. ce trecut avem si noi e tare urat frate uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhe naspaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  169. ce mijto e intemeierea romei:h

  170. E o legenda antica si astea-s cele mai tari.

  171. asta chiar ca ii legenda tare..

  172. Adrian,poate iti este de folos acest link de downloadat:

    http://www.filestube.com/5f37913aba31061d03ea/go.html

  173. Salutare,Adrian!Nu stiu de unde poti downloada filmul,dar poate ca stie altcineva care trece pe aici.
    Poate gasesc chiar eu si am sa las link-ul aici.
    ma bucur ca-ti plac filmele istorice,legendele si miturile.Avem ce invata din ele si-s de preferat altor filme,ma refer la cele cu multa violenta.
    Iti multumesc ca ai trecut pe aici.

  174. salutare all!…vreau sa va rog dak aveti idee unde as putea gasi filmu’?….de unde il pot downloada….stiu k l-am mai vazut knd aveam vreo 7 ani…..a-si vrea sal revad!mi-au placut dintotdeauna legendele si miturile!istoria romei,greciei si romaniei!
    deci dak aveti vreo idee,,,,
    va multumesc anticipat!

  175. Elena,sper ca Mihaela sa vada mesajul tau si sa ia legatura cu tine!
    ma bucur ca o poti ajuta.

  176. daca vrei intra repede pe id meu si damil si u si iti zic
    dami-l tu mai bine

  177. Nu stiu care e adevarul,am citit si eu doar aceste legende.mi-ar placea sa aflu mai multe si sa va pot ajuta.
    Voi cauta zilele astea si voi nota ce gasesc.
    Ma gandeam ca e cam greu acel eseu despre Romulus si Remus…

  178. mihaela_angel a

    Oare e adevarat? Niciodata nu vom putea sti…dar, daca aveti vreo idee, vreo concluzie, sau altceva de genul acesta, postati aici, va rog mult. Fiica mea are nevoie de 6 idei despre „Adevar sau fictiune-Romulus si Remus” iar pana acum ne-am gandit impreuna la 2. Ne-am documentat impreuna, dar tot nu este de ajuns. Am stat 3 zile sa cautam, dar a facut o pauza, nu mai stiu ce sa zic…

  179. La fel si eu.Asta e unul din motivele pentru care am hotarat sa citesc calendarul zilei.Mi-ar placea sa scriu despre orice consider eu ca e important.
    Am vazut la Cluj o statuie a gemenilor si lupoaicei…

  180. Cu încântare am citit şi mi-am reamintit toate aceste informaţii, întotdeauna mi-a plăcut imaginea celor doi gemeni alăptaţi de lupoaică…

  1. Pingback: Ziua Intemeierii Romei-21 aprilie,a 111 a zi a calendarului gregorian. - Stiri Turda - MinaDeStiri

  2. Pingback: Ziua Intemeierii Romei-21 aprilie , a 111 zi a calendarului gregorian. - Stiri Turda - MinaDeStiri

  3. Pingback: Azi în istorie – Evenimente 21 Aprilie

  4. Pingback: Momente importante pe 21 aprilie-a 111 a zi a calendarului gregorian. - Stiri Turda - MinaDeStiri

  5. Pingback: MEMORIA TIMPULUI – Ce s-a întâmplat de-a lungul vremii în 21 aprilie - actualmm.ro

  6. Pingback: :O « memoriesofpastandfuture