Ştefan Dimitrescu (18 ianuarie 1886 –  22 mai 1933), pictor şi desenator român

Ştefan Dimitrescu - Femei ţesând la război

Ştefan Dimitrescu – Femei ţesând la război

Ştefan Dimitrescu (18 ianuarie 1886 –  22 mai 1933) a fost un pictor şi desenator român realist-critic. A studiat la Şcoala de arte frumoase din Iaşi şi apoi la Paris.În 1918 a fost unul din fondatorii asociaţiei Arta română. Împreună cu Nicolae Tonitza, Francisc Şirato şi Oscar Han, a întemeiat, în 1926, Grupul celor patru.

Din 1927 a fost profesor la Şcoala de arte frumoase din Iaşi. Opera sa este constituită mai ales din compoziţii, portrete şi peisaje.

Ştefan Dimitrescu (18 ianuarie 1886 – 22 mai 1933)

sursa poze

Posted on ianuarie 18, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini, Romania and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. Va multumesc din nou, poate ca am sa le scriu eu daca nu vreti dumneavoastra.

  2. da, ar trebui… e limpede ca nu avea cum sa fondeze un grup dupa ce a murit.

  3. Va multumesc, cred ca e important sa corectam erorile,eu doar am preluat de aici:
    http://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%98tefan_Dimitrescu
    Poate ca ar trebui corectat si in pagina Wikipedia.

  4. E omica eroare (probabil, tastare gresita) – grupul celor patru – 1926 (nu 36)

  5. Orianda,iti multumesc mult.
    E un motiv in plus sa ma ocup mai departe de blog,desi parca as renunta in cate o zi cand ma simt aproape neputincioasa.
    Sa mai treci cand ai timp,invatam impreuna,ii cunoastem impreuna pe pictori si lucrarile lor si nu numai.
    Toate cele bune si succes cu blogul!

  6. Tavi,am fost placut surprinsa cand am vazut aceste picturi.Nu-l cunosteam pe pictor,ma bucur ca l-am descoperit chiar daca cu intarziere.
    O zi frumoasa!

  7. Nu-i cunosteam tablourile,cred ca nu-l cunosteam deloc.
    O saptamana mai buna si tie si Geaninei!

  8. am trecut zilnic p-aici de ceva vreme …
    gasesc mereu lucruri noi de invatat! iar pictura e un teren necunoscut! Sau a fost??
    Multumesc pentru postarile astea excelente!

  9. Superbe aceste tablouri,cati artisti romani celebri nu a avut Romania si au luat calea pribegiei,o saptamana minunata!

  10. Da, îi ştiam tablourile… Foarte frumoase… Un început de săptămână cât mai bun îţi doresc!

  1. Pingback: 18 Ianuarie în istoria românilor

  2. Pingback: 18 Ianuarie în istoria românilor

  3. Pingback: 18 Ianuarie în istoria românilor

  4. Pingback: 18 Ianuarie în istoria românilor

Lasă un comentariu