Daily Archives: ianuarie 8, 2008

Siebenburgen

Belle de Jour concurs: Cultura pe continentele lumii.Logo-ul concursului este făcut de Vic.

Biserică fortificată săsească, Biertan

Mihnea a vizitat Ardealul si a facut multe poze.

Mediaş (Mediasch, Medgyes) - wall tower (Turnul Pietrarilor)

Saşii transilvăneni (germ. Siebenbürger Sachsen) sunt o populaţie de origine etnică germană, stabilită în sudul şi în nord-estul Transilvaniei începând cu mijlocul secolului al XII-lea.

Sibiu.Turnul Scarilor

Colonizarea saşilor în Transilvania a fost iniţiată de regele Géza al II-lea (11411162) al Ungariei, fiind justificată, în esenţă, prin raţiuni de ordin economic şi militar. Timp de câteva decenii, sarcina principală a coloniştilor germani a fost apărarea graniţei Regatului Ungar din sudul Transilvaniei. Procesul colonizării germane în Transilvania a continuat până spre sfârşitul secolului al XIII-lea şi începutul veacului următor. Transilvania,Ardealul mai bine zis e mai altfel,tocmai datorita sasilor si svabilor care au adus civilizatia apusului.Stiti ca printul Charles e interesat de satele sasesti si si-a cumparat o casa in zona.

Sighisoara-Tower-Clock

In copilaria mea indepartata, indepartata, mergeam in vacante la Sighisoara si Medias.Aveam matusi si unchi, aveam si verisori, dar mult mai in varsta decat mine si sora mea.Mi-am amintit de acea perioada fericita din copilarie si ce mult imi placeau cele doua orase atat de vechi si, mai ales, atat de…sasesti.Mama e sasoaica, s-a nascut in Medias si a copilarit in Sibiu.A facut scoala la Ursuline.Nu stiu limba germana, n-am vrut s-o invat, imi amintesc cum strigau unii copii dupa noi:hitleristii, fascistii.Asa era atunci;cateodata se vorbea despre razboi desi era terminat de multi ani.Poate de aceea n-am vrut sa invat germana, simteam ca-i urasc si eu pe nemti.La gradinita germana uram sa vad la copii papuci ca ai mei (le spuneam „papuci nemtesti”), erau toti cam la fel, nu ca acum, atatea modele.Am uitat sa va spun.Tatal meu era nascut in Basarabia si eram mandra la gradinita cu creioanele mele colorate, ascutite de tata(cu cutitul fiindca nu erau ascutitori).Nimeni nu le avea asa frumos ascutite.Imi amintesc ca de cate ori ne plimbam cu parintii, intotdeauna erau intrebati de prieteni cu care nu se intalnisera de mult:”cum se mai impaca rusii cu nemtii?”Era frumos si bine atunci.

Sighişoara (Schäßburg,Segesvár)

Am facut aceasta introducere cam lunga ca sa ajung la radacinile familiei mamei.O ruda de-a mamei a facut arborele genealogic al familiei.A ajuns pana in anul 1550.”Stefan Gundhardt, Stadtprediger in Schassburg Geb.um 1550″.Nu e familie de rang inalt, e doar o familie oarecare cu oameni de diferite profesii, meseriasi foarte buni.Din pacate, nu s-a mai ocupat nimeni de arborele genealogic desi sunt multi copii, nepoti, stranepoti, insa doar un baiat care duce numele mai departe, din pacate n-are copii.Daca nu va avea un copil, mai bine zis un baiat, ar fi pacat.Mama s-a gandit sa afle mai multe despre radacinile familiei, din ce regiune se trage familia ei.M-a rugat pe mine stiind ca m-am apucat de navigat pe internet si avand mai mult timp liber sa intreb la redactia unui ziar de limba germana din Sibiu daca o pot ajuta sa-i spuna unde se poate adresa.Am primit raspunsul imediat.Mi s-a recomandat sa ma adresez bisericii evanghelice din Sighisoara.Am scris si n-am primit raspuns.Nu stiu unde m-as mai putea adresa, am si uitat pana de curand….Cam asta e povestea.Mi-e dor de copilarie, mi-e dor de matusa preferata, Minnie Tante care locuia intr-o camaruta inchiriata din Medias…era singura si era asa de buna, o iubeam.A murit demult.