Ion Minulescu (6 ianuarie 1881 – 11 aprilie 1944), poet şi prozator român

Ion Minulescu

Ion Minulescu (6 ianuarie 1881, Bucureşti – 11 aprilie 1944, Bucureşti) a fost un poet şi prozator român, reprezentant important al Simbolismului românesc.

Povestea mea şi a lor

de Ion Minulescu

Mă-ntreb:

Cel care-am fost cândva

Tot eu sunt şi-azi?…

Sau sunt altcineva?…

Confraţii mei – e drept – nu bănuiesc

Că sunt şi morţi rebeli care trăiesc!

Dovadă eu –

Eu, care-am fost ucis

De către cei care, citind ce-am scris,

M-au ponegrit

Şi m-au scuipat,

Apoi cu toţi m-au pastişat…

Iar când n-au mai avut ce-mi face,

Mi-au presărat în pat un pumn de ace –

Convinşi c-am să mă-nţep în ele

Şi-am să mor!…

Dar eu le-am dat cu tifla tuturor…

Şi azi – deşi înmormântat de ei

De viu –

Continuu să trăiesc, ba chiar să scriu…

În timp ce criminalii mei confraţi

Trăiesc din semne de-ntrebare

Şi putrzesc ne’nmormântaţi…

Reamintesc celor carora le place arta si vor lucrari de arta ca in 5 ianuarie s-a nascut Raymond Georges Yves Tanguy (5 ianuarie 1900–15 ianuarie 1955), cunoscut sub numele de Yves Tanguy, pictor francez suprarealist.

In 6 ianuarie s-a nascut Gustave Doré (6 ianuarie 1832 – 23 ianuarie 1883) artist, gravor, litograf, ilustrator de carte si sculptor francez.

Tot in 6_ianuarie6 ianuarie s-au nascut si Ion Heliade Rădulescu, scriitor și politician român, Emil Monția, compozitor român, Ionel Teodoreanu, scriitor român, David Ohanesian, bariton român.

Din blogosfera.

DE-ALE CHEFLIILOR – “Şorici, brânză şi claxoane”

A.P.I.S. România.Noi şi ai noştri – 04.01.12

Cristian Dima.Principesa

Florina Lupa Curaru.Alt joc cu poze – 04.01.12

Ioan Usca.Dicţionar de rime

zamfirpop.Clipe încremenite (040112)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Latraturi ocose (040112)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Latraturi ocose (30.12.11)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Latraturi ocose (27.12.11)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Latraturi ocose (24.12.11)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Iaca şi prima listă din an

Amintiri din filumenie.Vechi scăpărări (040112)

Punctul de vedere.Toata viata mea

Teo Negură.Vulpoiul predicator – fabula

Gabriela Elena.Inedit!

Posted on ianuarie 6, 2012, in arta, calendarul zilei, cultura, poezii, Romania and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Ce frumos. Un accent:
    Dovadă eu –

    „Eu, care-am fost ucis

    De către cei care, citind ce-am scris,

    M-au ponegrit

    Şi m-au scuipat,

    Apoi cu toţi m-au pastişat…

    Iar când n-au mai avut ce-mi face,

    Mi-au presărat în pat un pumn de ace -”

    Minulescu a fost şi rămâne unul dintre poeţii mei de suflet…

    Gânduri bune la final de săptămână, Gabi!

  1. Pingback: Euro Trip Viena 2011-2012 (1) « Cosmin Stefanescu

  2. Pingback: Euro Trip Viena 2011-2012 « Cosmin Stefanescu's Blog

  3. Pingback: Poveste de vis (63) « Teo Negură

Lasă un comentariu