Yves Tanguy (5 ianuarie 1900 – 15 ianuarie 1955), pictor suprarealist francez

Yves Tanguy by Man Ray

Yves Tanguy – Neither Legends Nor Shapes

Yves Tanguy – Reply to Red

Raymond Georges Yves Tanguy (5 ianuarie 1900–15 ianuarie 1955), cunoscut sub numele de Yves Tanguy,   pictor francez suprarealist.

Tanguy s-a nascut in Paris, Franta, fiul unui capitan de nava. Ambii parinti ai lui au fost de origine bretona.

In 1918, Yves Tanguy s-a imbarcat intro nava comerciala inainte de a se inrola in armata unde s-a imprietenit cu Jacques Prévert. Dupa satisfacerea serviciului militar in 1922, Tanguy s-a reintors in Paris si a lucrat in diferite locuri. Intamplator a dat peste o pictura de-a lui Giorgio de Chirico care l-a impresionat asa de mult incat s-a hotarat sa devina pictor cu toate ca nu avea nici o pregatire artistica.

Prin intermediul prietenului sau, Jacques Prévert, prin anul 1924 Tanguy a fost introdus in cercul artistilor suprarealisti din jurul lui André Breton. Tanguy a inceput sa-si dezvolte un stil unic de pictura si si-a deschis prima expozitie la Paris in 1927, casatorindu-se pentru prima oara in acelasi an.

Yves Tanguy (5 ianuarie 1900 – 15 ianuarie 1955), pictor suprarealist francez

Tot in 5 ianuarie s-a nascut Anne-Louis Girodet-Trioson (5 ianuarie 1767 – 9 decembrie 1824), pictor francez.

Posted on Ianuarie 5, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Buna
    Am folosit o pictura din aceasta postare pe blogul meu.

    http://alexandervsalexander.blogspot.ro/2011/09/burghiul.html

    Si eu am o slabiciune mare pentru suprarealisti. Ma bucur ca am descoperit acest blog, o sa-l mai vizitez.

  2. Si mie-mi plac,intotdeauna mi-a placut sa ma gandesc ce a vrut artistul sa ne transmita in lucrarile sale.
    Uneori am ghicit,alteori am vazut altceva.

  3. Imi place sa privesc picturi suprarealiste sa descopar ce e de fapt in spatele lor… aminteste de teatrul absurd…

  4. Imi plac si mie ca si ceilalti,la fel de mult.
    O zi minunata va doresc tie si Geaninei!

  5. Suprarealiştii sunt preferaţii mei… O zi bună îţi doresc!

  6. Bine,am sa schimb.
    Sanatate si tie!

  7. Apropo, mi-am schimbat domiciliul de pe net si vroiam sa iti zic sa modifici la tine in blogroll. Sa schimbi vechiul url cu http://achilianu.ro. Multumesc…
    sanatate…

  1. Pingback: Ion Minulescu (6 ianuarie 1881 – 11 aprilie 1944), poet şi prozator român « my heart to your heart

  2. Pingback: Anne-Louis Girodet-Trioson (5 ianuarie 1767 – 9 decembrie 1824), pictor francez « my heart to your heart

Lasă un răspuns

