Intelesul cuvantului „FAMILIE”

Familia inseamna „Tata si mama,va iubim”.

Ma grabeam si am dat peste un trecator ,
„Scuzati-ma,va rog!”,am spus.
El a raspuns,”Scuzati-ma si dvs.,
nu am fost atent si nu v-am vazut.”
Si strainul si eu am fost foarte politicosi.
Ne-am salutat si am plecat in drumul nostru.
Insa acasa,povestea e spusa altfel,
Despre cum ii tratam pe cei dragi,tineri si batrani.
Mai tarziu in aceeasi zi,cand pregateam cina,
Fiul meu a trecut in liniste pe langa mine,
M-am intors ,aproape ca l-am dat dat jos.
„Pleaca din calea mea,”am spus incruntata.
S-a dat la o parte foarte suparat,
Nu am realizat ce aspru am vorbit.
In timp ce ma pregateam de culcare,
Am auzit un glas bland care mi-a soptit:
„Cu un strain poti sa fii politicoasa,
dar cu familia pe care o iubesti esti aspra.
Du-te in bucatarie si vei vedea
Cateva flori langa usa.
Sunt flori pe care le-a adus pentru tine,
Le-a cules el insusi:Roz,galbene si albastre.
De aia nu l-ai auzit,el nu dorea sa strice surpriza,
N-ai vazut lacrimile din ochii lui.”
De data aceasta m-am simtit foarte mica,
Lacrimile au inceput sa curga.
In liniste m-am dus langa patul lui,m-am aplecat;
„Trezeste-te,baietelule ,trezeste-te”,am spus.
„Acestea sunt florile pe care le-ai cules pentru mine?”
El a zambit,”Le-am gasit langa copac,
Le-am cules pentru ca sunt frumoase ca tine.
Am stiut ca iti vor placea,in speciale cele albastre.”
I-am spus:”Fiule,imi pare tare rau pentru ca m-am rastit la tine;
Nu trebuia sa strig in acel mod”.
Mi-a raspuns,”Mama,nu-i nimic.
Te iubesc oricum”.
Si eu te iubesc
Si-mi plac florile,in special cele albastre.

FAMILIA si servici
Sutem constienti ca daca am muri maine,locul nostru de la servici va fi ocupat de altcineva in cateva zile. Dar suntem constienti si ca familia pe care o lasam in urma va simti pierderea pentru tot restul vietii? Trebuie sa recunoastem ca ne petrecem mai mult timp cu serviciul decat cu familia,nu-i asa?

Stii ce inseamna FAMILY?
FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)O

Posted on iunie 12, 2008, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Familia e acasa, cine n-are familie trebuie sa fie foarte nefericit.

  2. in sinul familiei si numai aici te simti asa cum esti in adevar

  3. Ce sa fac daca sunt mai grea de cap si nu stiu sa ma exprim corect.Am confundat robotizarea cu ceea ce facem noi,adica netul.Nu dependenta de net,aia e altceva. 😦
    Sunt si eu prezenta cu ochii,mintea si sufletul .
    Am citit si poezia,nu o citisem pana acum.Trebuie s-o recitesc ca sa inteleg mai bine.

  4. http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/testament_ns.php

    😆 😆 😆

    eu nu sunt şi nu simt că am să devin , în viaţa asta , robot …
    şi nici tinerii pe care-i ştiu …
    altceva spuneam , dar bine , nu-i nici o problemă …
    ochi , suflet , minte … PREZENT !

  5. Familia noastra…Ma gandeam ce as fi fost daca nu as fi avut familie 😦
    Cand am gasit povestea asta despre familie am considerat ca nu strica sa o citeasca cat mai multi pentru ca exactasa facem si multi dintre noi-suntem politicosi cu strainii .M-am recunoscut in aceasta poveste .
    M-am gandit la parintii care sunt plecati la munca in strainatate,la copiii lasati aici in grija rudelor sau prietenilor.
    Am vrut sa scriu si intelesul cuvantului FAMILY dupa cum spune autorul textului,mi-am stors creierii sa vad ce as putea gasi in romana .
    Spui ca-ti scrii testamentul si ca lasi zambetele generatiilor robotizate…oare ce scrii in testamentul ala?
    Daca stau bine si ma gandesc ,nici noi nu suntem mai putin robotizati decat copiii,tinerii.

  6. O fi , la ei , family cum o fi … treaba lor că nu-i invidiez pentru înstrăinarea lor, pentru … nici nu vreau să m-apuc să înşir aici , aia-i la ei
    eu prefer, încă, existenţa FAMILIEI noastre
    nu vreau să mă gîndesc la următoarele 2-3 generaţii
    mă încăpăţînez în optimismul meu desuet şi chiar mă încrîncenez în el
    cînd n-am să mai zîmbesc … îmi scriu testamentul 😆
    şi las zîmbetele generaţiilor robotizate … temă de studiu , mai ştii ? 😆

Lasă un comentariu