Daily Archives: martie 16, 2010

Dincolo de fereastra mea …Margareta Sterian(16 martie 1897 – 9 septembrie 1992), pictoriţă româncă

Margareta Sterian-Lupercalia in Brăneşti

Dincolo de fereastra mea …

de Margareta Sterian

Dincolo de fereastra mea e-atata lumina,

incat schela uitata pare un turn de sidef;

din nou a zidit primavara o gradina cu-nflorite crengi diafane,

brate, ce din parcuri te cheama…

Parfumul lor, mai usor decat orice parfum,

aburind amarui, te-nfioara…

Dansand, vantul poarta trecatorii de subtiori,

pasarile nu mai contenesc pe limba lor.

In asfintit, un indepartat ocean de aur isi rostogoleste valurile marunte pe cer…

Primavara, si eu iti cer acum o veste buna:

ce-a mai ramas din mine, aduna tu-ntr-o mana

si-nsufleteste-mi lutul cu rasuflarea ta.

Margareta Sterian-Autoportret

Margareta Sterian (16 martie 1897, Buzău, România – 9 septembrie 1992) a fost o pictoriţă, scriitoare şi traducătoare româncă. A fost soţia poetului Paul Sterian. Mirela Pete o prezinta in blogul ei pe aceasta artista si operele ei, asa cum doar un artist zugraveste tot ce ne incanta privirile si sufletele.

Am facut si eu o galerie cu picturile Margaretei  Sterian, nu putea sa lipseasca de aici aceasta galerie.

Margareta Sterian(16 martie 1897 – 9 septembrie 1992), pictoriţă româncă

http://www.dailymotion.com/video/xy8w5x_margareta-sterian-pictorita-romanca_creation

Mirela Pete.Parfumuri povestite, povești parfumate. Nahéma de Guerlain

Baron Antoine-Jean Gros (16 martie 1771 – 25 iunie 1835), pictor neo-clasic francez

Antoine-Jean Gros - Madame Pasteur

Baron Antoine-Jean Gros (16 martie 1771 – 25 iunie 1835), cunoscut si ca  Jean-Antoine Gros, a fost un pictor francez neoclasic, a pictat subiecte istorice.S-a nascut  in Paris, a luat primele lectii desen la varsta de sase ani de la tatal sau, pictor de miniaturi, fiind un copil talentat.La sfarsitul anului 1785,  Gros, din vointa proprie, a frecventat cursurile lui Jacques-Louis David, continuind in aceleasi timp sa frecventeze cursurile la Collège Mazarin.Moartea tatalui sau  s-a intamplat in timpul revolutiei franceze, ceea ce l-a obligat sa fie propriul lui stapan.S-a devotat in intregime profesiei sale si a fost angajat sa picteze portretele memebrilor Conventiei nationala, dar a parasit Franta  in 1793 pentru  Italia.