Jacques Louis David(30 august 1748 – 29 decembrie 1825), pictor neoclasic francez

30 august 1265 – Prima mentiune documentara a Hunedoarei

Jacques Louis David – Patroclus

Jacques Louis David - Madame Récamier

Jacques Louis David – Madame Récamier

Jacques Louis David – The Death of Marat

Jacques Louis David (30 august 1748 – 29 decembrie 1825) a fost unul dintre cei mai influenţi pictori francezi ai stilului Neoclasic.Născut la Paris, era fiul lui Louis-Maurice David, un negustor destul de înstărit şi al lui Marie-Genevieve Buron, care se trăgea dintr-o familie de constructori şi arhitecţi. Jacques-Louis este crescut de familia mamei sale de la vârsta de noua ani, după moartea prematură a tatălui său, care şi-a pierdut viaţa într-un duel pe data de 2 decembrie 1757. Unchii micuţului, François Buron şi Jacques-François Desmaisons, îl trimit pe băiat mai întâi la colegiul din Beauvais, apoi într-una din cele mai renumite şcoli medii din Paris –colegiul Quatre-Nations. Este subjugat de desen iar la 17 ani vrea să devină pictor şi membru al Academiei. Un aport deosebit în dezvoltarea intelectuală a tânărului artist îl are Michel-Jean Sedaine, secretarul Academiei Regale, care îi dăruieşte prietenia sa şi îl tratează ca pe propriul fiu. David va locui la acesta începând din anul 1768. În anul 1774, după patru încercări, reuşeşte să ia Marele Premiu la concursul Grand-Prix de Rome, premiu care-i permite să fie acceptat la „Ecole des Eleves proteges” şi la Academia de la Roma.

Jacques Louis David(30 august 1748 – 29 decembrie 1825), pictor neoclasic francez

sursa poze

Tot in 30 august s-au nascut:

Julian Alden Weir (30 august 1852 – 8 decembrie 1919), pictor impresionist american.

Evelyn De Morgan (30 august 1855 – 2 mai 1919), pictorita pre-rafaelita engleza.

Isaac Levitan(30 august 1860 – 4 august 1900), pictor peisagist rus-lituanian.

Nikolai Astrup (30 august 1880 – 21 ianuarie 1928), pictor norvegian.

Posted on August 30, 2009, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. Iti multumesc pentru mesajul tau.

  2. am ramas impresionat de atatea picturi

  3. Multumesc pentru informatie.
    Mie mi-a placut cel mai mult prima poza.Voi posta si

  4. marat asasinat e mai celebra, reprezinta lupta dintre girondini, si giacobini.

  5. Incearca sa urmezi pasii de aici si vei rezolva.
    http://www.slide.com/faq#fi_9_2

  6. Imi plac picturile lui fiindca imi dau impresia ca sunt acolo langa artist,deci langa modele carora le-a facut portretul.
    Prima pictura pe care am postat-o,(Patrocle) ma duce cu gandul la statuile din Grecia antica atat de minunate!

  7. Sa stii ca te-am vizitat pe blog si am vazut slide-show-urile tale.inseamna ca sunt probleme la tine,trebuie sa vezi daca gasesti un raspuns pe site-ul slide.com.
    La mine au fost probleme cu Youtube cum am mai spus si asta m-a cam suparat rau de tot.
    Cred ca din cauza Flash Player 10.
    Am cautat si am incercat o multime de de lucruri:instalare,dezinstalare de nenumarate ori,am intrat pe forumul lor si pe alte site-uri cu raspunsuri si pana la urma am gasit ceva care mi-a ajutat-am sters tot istoricul,am fost nevoita sa-l sterg de fiecare data cand intram pe Youtube.
    De un timp nu mai am probleme si nici nu mai trebuie sa sterg istoricul.
    Voi intra si eu pe slide.com,poate gasesc un raspuns la problema ta.
    Sper sa se rezolve.

  8. Cata atentie la detalii.

  9. oh please do. eu nu mai pot sa-mi vad slideshowurile pe care le-am postat pe blog de la o vreme. nici pe al tau de la postul asta nu pot. imi apare mesajul: we are sorry, this slideshow is empty😦 si niciun slideshow, nimic. nu stiu ce s-a intamplat. de curiozitate: tu vezi slide-urile de pe blogul meu?

  10. La mine merge slideshow-ul ca de obicei.
    daca ai probleme o fi din cauza Flash Player…am avut si eu cu videoclipurile probleme.
    Citeste ce scrie la Help si vei rezolva,daca vrei iti spun cum am rezolvat eu.
    Succes!

  11. Multumesc pentru mesaj,Mirela.
    Imi face o deosebita placere sa descopar pictorii si am ales sa-i pomenesc de ziua lor de nastere.Sunt unii despre care n-am auzit niciodata si nici macar o lucrare de-a lor nu mi-e cunoscuta.“Madame Recamier” e o pictura pe care o stiam,dar habar n-aveam cine a pictat-o.
    Cat timp sunt pe-aici,nu voi uita pe nimeni dintre artisti.mai greu e cu artistii romani…nu prea gasesc lucrarile lor.
    O saptamana minunata!

  12. ah, nici la tine nu mai merg slideshow-urile.. nici la mine. nu stiu ce se intampla cu site-ul lor, fir-ar

  13. Doi pictori neoclasici nascuti la sfarsitul lunii august: David si Ingres! Fiind aniversarea zilei sale de nastere, sa ne bucuram de „Madame Recamier”, o pictura celebra, ca aproape toata opera pictorului. E frumos ca ii amintesti la data de nastere, asa…ei sigur nu vor fi dati uitarii!

  14. Nici eu nu stiam despre el nimic,desi cel putin o pictura de-a lui e foarte cunoscuta.

  15. Acest pictor nu-mi ajunsese încă în faţa ochilor… Vina mea, desigur…

  1. Pingback: François-André Vincent (30 decembrie 1746 – 4 august 1816), pictor neoclasic francez | G a b i, My heart to your heart

  2. Pingback: François-Joseph Navez (1787 – 1869), pictor neoclasic francez | my heart to your heart

  3. Pingback: Francis A. Silva (1835-1886), pictor american « my heart to your heart

  4. Pingback: Joseph Karl Stieler (1 noiembrie 1781 – 9 aprilie 1858), pictor german « my heart to your heart

  5. Pingback: François-Edouard Picot (17 octombrie 1859 – 15 martie 1868), pictor si litograf francez « my heart to your heart

  6. Pingback: Jean-Baptiste Regnault (9 octombrie 1754 – 12 noiembrie 1829) « my heart to your heart

Lasă un răspuns

