Daily Archives: martie 31, 2010

John La Farge,artist american(31 martie 1835 – 14 noiembrie 1910)

Update:Am primit un premiu de la Diana Emma pentru care ii multumesc.

Instructiuni….
1. Sa postezi premiul!
2. Sa oferi premiul la 12 prieteni!
3. Sa afisezi linkul lor!
4. Sa le dai de stire printr-un comentariu pe blogul lor!
5. Sa scrii din partea cui este premiul!

Iar acum zece lucruri care imi plac…

Acum nu mai stiu ce-mi place, asa ca raspund altadata (daca nu uit).

Incep cu un anunt umanitar de pe blogul  Isabelleilorelai.Vasile Gavriluţi are nevoie de un transplant de celule stem. Iar transplantul poate fi făcut la Timişoara. Există donatorul, perfect compatibil, găsit în străinătate. Bani nu sunt, 20.000 de euro.
Dacă puteţi şi vreţi să ajutaţi:
BCR – Arad
RON: RO 26 RNCB 0015 0302 8435 0005
EURO: RO 37 RNCB 0015 0302 8435 0001
Cod SWIFT: RNCBROBU
Titular: Gavriluţi Dorina
Contact: 0744 361 725
Vasile este în clasa a IV-a A (la Colegiul Naţional „Elena Ghiba Birta” din Arad), dar învaţă acasă. Are imunitatea prea scăzută, o banală răceală îi pune viaţa în pericol.
Documentele medicale sunt pe blogul lui:
http://vasilegavriluti.blogspot.com

Din blogosfera.

CELLA, Cristian, Geanina, Elisa, Ioan Usca, Caius, Natasa, Mirela, Belle de Jour, Gabriela, Sibilla 

John La Farge – Portrait of Faase, The Taupo of the Fagaloa Bay, Samoa

John La Farge (31 martie 1835 – 14 noiembrie 1910) pictor, muralist, a creat vitralii, a fost decorator si scriitor american.

Interesul său în artă a început în timpul studiilor sale la  Mount St. Mary’s University din Maryland si St. John’s College (acum Fordham University) din New York. Initial a vrut sa studieze dreptul, insa s-a razgandit dupa prima sa vizită la Paris din 1856.Stimulat de artele din oras, el a studiat cu Thomas Couture si a devenit conectat cu lumea literară. El a studiat si cu pictorul William Morris Hunt în Newport.

Primele sale desene și peisaje făcute în Newport demonstreaza originalitatea în tonurile de culoare.A fost un pionier in studiul artei japoneze a carei influența se observa in lucrarile lui. Între 1859 și 1870 a ilustrat lucrarile lui Tennyson, ‘Enoch Arden’ si a lui Robert Browning, ‘Men and Women’. Prima sa pictura murală a fost făcută la Trinity Church, Boston, in 1873. În plus, el a făcut multe călătorii în Orient și Pacificul de Sud care l-au inspirat in picturile sale. El a fost unul din cei șapte membrii fondatori ai Academiei Americane de Arte si Litere in 1904. El a fost tatăl lui John LaFarge, Jr. , un iezuit cunoscut pentru campaniile sale antirasiste .

Galerie de pictura.

John La Farge(31 martie 1835 – 14 noiembrie 1910), pictor american

Tot in 31 martie s-au nascut:

Kristian Zahrtmann(31 martie 1843 – 22 iunie 1917), pictor danez.

William Morris Hunt (31 martie 1824 – 8 septembrie 1879), pictor american.

Jules Pascin(31 martie 1885 – 5 iunie 1930), pictor bulgar.

 

Cântec de primăvară.Necuvintele.Nichita Stănescu

Cântec de primăvară

Desigur, primăvara mi-a ţâşnit din tâmple.

De umbre, umerii îmi şiroiesc, tăcut,

prea bine mi-e şi nu mă mai pot rumpe

de aerul rotund ce m-a-ncăput.

E-ntâia oară când rămân fără de viaţă,

de primăvară-ncercuit cu frânghii,

până miresmele îmi dau un pumn în faţă,

trezindu-mă, le-adulmec şi le mângâi.

Şi mor a doua oară, când îmi taie chipul

pala de raze atârnând de crengi

şi iar mi se roteşte-n păsări timpul,

când pasul tău răsună pe sub crengi.

Cu văzu-nchis, simt cum îmi bat peste sprâncene

imaginile tale, clinchetând.

Mor sacadat şi reînviu din vreme-n vreme,

de-otrava morţii sufletu-mi eliberând.

O, primăvara flăcări roşii-nalţă.

Pe rugul lor mi-e sufletul întins

până miresmele îmi dau un pumn în faţă,

şi mă trezesc, şi-nving şi sunt învins.

Necuvintele

El a întins spre mine o frunză ca o mână cu degete.

Eu am întins spre el o mână ca o frunză cu dinţi.

El a întins spre mine o ramură ca un braţ.

Eu am întins spre el braţul ca o ramură.

El şi-a înclinat spre mine trunchiul

ca un măr.

Eu am inclinat spre el umărul

ca un trunchi noduros.

Auzeam cum se-nţeteşte seva lui bătând

ca sângele.

Auzea cum se încetineşte sângele meu suind ca seva.

Eu am trecut prin el.

El a trecut prin mine.

Eu am rămas un pom singur.

El

un om singur.

Nichita Stănescu, numele la naştere Nichita Hristea Stănescu, (n. 31 martie 1933, Ploieşti, judeţul Prahova — d. 13 decembrie 1983 în Spitalul Fundeni din Bucureşti) a fost un poet, scriitor şi eseist român, ales post-mortem membru al Academiei Române.

Pinguri

licitatie

iubire amanetata

poimaine

taras

calatorii parfumate