Theodor Aman, pictor roman

Theodor Aman - Unirea Principatelor

Theodor Aman – Unirea Principatelor

Theodor Aman - Tudor Vladimirescu

Theodor Aman – Tudor Vladimirescu

Theodor Aman - Proclamarea Unirii

Theodor Aman – Proclamarea Unirii

Theodor Aman - Hora Unirii la Craiova

Theodor Aman – Hora Unirii la Craiova

Theodor Aman - Tigancusa

Theodor Aman – Tigancusa

Theodor Aman - Doamna pictand

Theodor Aman – Doamna pictand

Theodor Aman - Atelierul din Paris al artistului

Theodor Aman – Atelierul din Paris al artistului

Theodor Aman - Autoportret

Theodor Aman – Autoportret

Theodor Aman, nascut in 20 martie 1831,la Câmpulung-Muscel († 19 august 1891, Bucureşti), a fost pictor şi grafician, pedagog, academician român, întemeietor al primelor şcoli româneşti de arte frumoase atât la Iaşi cât şi la Bucureşti. Numele său a rămas în istoria artei româneşti nu doar prin valoarea operelor semnate, ci şi prin contribuţia avută la întemeierea primelor şcoli de Arte frumoase, la Bucureşti şi Iaşi (1864). Compozitia istorica a fost tema preferata a lui Aman,opera lui oglindind aproape fiecare eveniment politic si social din tara noastra. A fost un partizan al luptei popoarelor pentru liberatea popoarelor . A fost fondator, profesor si director a Scolii de Arte Frumoase din Bucuresti. Si-a adus o importanta contributie la infiintarea primei Pinacoteci din Bucuresti.


http://www.dailymotion.com/video/xxsx3u_theodor-aman-pictor-roman_creation

Theodor Aman (20 martie 1831 – 19 august 1891), pictor şi grafician român

Posted on martie 20, 2009, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini, Romania and tagged , . Bookmark the permalink. 36 comentarii.

  1. de sfintele sarbatori de paste va uram sanatate si distractie placuta…

  2. Va felicit, domnule Serban Petre si va doresc multi vizitatori!
    Succes si inspiratie!

  3. VA INVIT LA EXPOZITIA PERSONALA DE PICTURA PE CARE O VOI DESCHIDE LA CERCUL MILITAR NATIONAL SALA RONDA IN PERIOADA;4-19APRILIE VA ASTEPT..

  4. Adevarat a Inviat!
    La fel va doresc si eu dumneavoastra si familiei.

  5. cristos a inviat multa sanatate la toti din familia dv-stra

  6. Am fost si eu acolo o singura data cu foarte multi ani in urma!

  7. pictor petre serban

    da asa este la muzeul de arta al republici

  8. Cred ca puteti vedea acest tablou in Muzeul National de Arta al Romaniei din Bucuresti.

  9. Spuneţi-mi vă rog în ce muzeu pot vedea pictura „Unirea Principatelor”?

  10. V-am spus ca mi-a facut placere sa fac aici o mica galerie de arta cu lucrarile dvs.
    Succes mai departe!

  11. am vazut lucrarile si va multumesc mult ….

  12. Ma bucur ca sunteti de acord.Am intrat pe site-urile cu lucrarile dvs. si am preluat picturile.daca nu in seara asta,maine poimaine galeria va fi ‘expusa” aici.
    Nu trebuie sa-mi fiti recunoscator…imi place sa fac galerii de arta. 🙂

  13. va multumesc mult si va ramin recunoscator

  14. Bine atunci.Voi face o galerie cu picturile dumneavoastra aici pe blog sa va cunoasca si cei care trec pe aici.

  15. SUNT DE ACORD FACETI EXPOZITIA ….

  16. Multumesc pentru informatie.Voi arunca o privire pe site-urile tale sa-ti vad picturile.Daca esti de acord,de ziua ta am sa fac aici o galerie cu picturile tale…vrei?
    P.S.Am vazut picturile aici.http://www.artpeka.ro/v/serban+petre/
    Sunt frumoase,imi plac.

  17. serban petre.

    uitete pe saiturile; si vei vede o parte din picturile mele;petre serban petre .ro ,fan art.ro si artpeka.ro

  18. Frumos vorbesti despre artisti…esti si tu artist,inteleg.Poate ne vorbesti sau ne arati lucrarile tale.
    Le multumesc artistilor care au fost si care sunt pentru ca ne fac sa vedem viata si tot ce ne inconjoara si altfel decat suntem obisnuiti.

  19. Ma bucur ca gandesti asa.La fel cred si eu :artistii apartin umanitatii,iar mesajele transmise de ei au limbaj universal pe care doar arta il are .

  20. serban petre.

    ARTISTII SUNT TRIMISI DE DUMNEZEU PENTU AFACE OAMENII MAI BUNI PENTRU CAEI SE OCUPA CU HRANA SUFLETULUI …..SLAVA ARTISTILOR DE PRETUTINDENI…DUMNEZEU SA LE AJUTE..

  21. serban petre.

    ARTISTII [ PAREREA MEA PERSONALA]NU AU RASA SAU EDNIE ..EI AU HAR..TRIMIS DE LA DUMNEZEU SI SE ADRESEAZA TUTUROR….SEMENILOR NOSTRII…..

  22. Va dainui ca asa e normal,nu numai la noi ci la toate natiile.
    Dar ma deranjeaza cei care se dau mari patrioti si se comporta ca niste nationalisti.

  23. Incerc sa-i amintesc pe toti artistii romani…trebuie doar sa aflu din timp.Am ales sa amintesc de ei de ziua lor.

  24. serban petre.

    spiritul rominesc nu va muri….el va dainui ..peste veacuri….

  25. serban petre.

    cred ca este suficient pentu noi artistii..romini….

  26. Multe ne-au ramas de la oameni deosebiti si,din pacate,despre unii dintre ei nu mai stim nimic,nu se mai vorbeste decat foarte rar sau deloc.
    Multumesc pentru vizita!

  27. serban petre

    cred ca nea ramas de la el multe valori spirituale atit de la catedra cit si din fata sevaletului

  28. Multumesc pentru vizita si vorbele frumoase!

  29. SLAVAMARELUIARTISTROMAN…FRUMOSPUSSIPEFONDMUZICAL;SEARAPEDEAL…VERSURICEAPARTINGENIULUIROMINESC….MIHAIEMINESCU…

  30. Multumesc,Cristian!
    De obicei,artistii sunt lasati deoparte.Sunt mai importanti politicienii,scandalurile si scenariile politice!Sa nu uit si de VIP-uri.Nu e de mirare ca suntem indobitociti! 😦
    Un weekend minunat!
    Gabi.

  31. Draga Elisa,ma bucur si-ti multumesc ca ai trecut pe aici si ca ti-am incantat ziua! 🙂 Sper ca te simti bine!
    Multa sanatate si o primavara minunata!

  32. Iarăşi o postare care mângâie şi sufletele şi ochii… E bine să ne aducem aminte de pictorii noştri. De foarte multe ori, artiştii români stau într-un con de umbră…

  33. Minunat!Mi-ai incantat ziua de azi,multumesc Gabi 🙂

  1. Pingback: 165 de ani de la naşterea pictorului român Ion Andreescu | Colecție de artă și hărți

  2. Pingback: Galerie de pictura Ion Andreescu | my heart to your heart

  3. Pingback: Serban Petre,galerie de pictura « my heart to your heart

Lasă un comentariu