Despre 1 Mai

Labor Day Parade, Union Square, New York, 1882

Despre 1 Mai,  Ziua Internationala a Muncii, am scris altadata, acum doar amintesc istoricul acestei zile.Pentru mine aceasta zi e ca oricare alta, nu mergem niciunde, nu mancam mici si nici nu bem bere.

1 Mai, Ziua Internationala a Muncii se sarbatoreste in toata lumea in amintirea miscarilor de protest ale proletariatului ce au izbucnit in cea de-a doua jumatate a secolului al XIX-lea, aceasta sarbatoare fiind cea mai mare a social-democratiei. In Romania, ea capata tenta comunista odata cu venirea la putere a Partidului Comunist, in 1945. Cum comunismul, la fel ca si fascismul, facea din orice eveniment motiv de parada , au luat nastere miscari de propaganda, defilari cu stegulete, pancarde, flori, discursuri, cantece patriotice  in cinstea partidului comunist.

 

Posted on mai 1, 2010, in calendarul zilei, evenimente, imagini, istorie, video and tagged , , . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. Am raspuns la celalat mesaj.
    Bianca, multa sanatate!

  2. Gabriela Elena, e si normal, doar esti tanara.Chiar si eu imi amintesc ca prin vis despre acele zile de 1 Mai din copilaria mea.Eram mica si au trecut multi ani de-atunci.
    Nici de defilarile din tinerete nu-mi amintesc foarte multe, decat ca abia asteptam sa se termine.Stii ca aveam putine emotii cand defilam si eram privit de oamenii de pe trotuare? 🙂

  3. Multumesc, virtualkid.
    Voi veni sa citesc legenda.

  4. Tavi, iti multumesc pentru informatii si muzica.
    Am citit despre istoricul acestei zile, se pare ca doar la noi se sarbatoreste cu mici si bere.
    O duminica minunata!

  5. BUNA SUNT ACEIA-SI BIANCA SI E ADEVARAT CA IN ULTIMUL TIMP NU AM MAI SCRIS NIMIC AM FOST APROAPE INPOSIBILA DE GASIT PENTRU CA AM RAMAS FARA SITE SI + DE ASTA DOREAM SA AM CEVA MAI PE INTELESUL TUTUROR ,ADICA REINOIREA CERTIFICATULUI SI DETALIEAT DE CE AS AVEA ACUM MARE NEVOIE ,DACA MAI PUTE-TI SA-MI MAI PUBLICA-TI CAZUL MEU SI VA ROG DIN SUFLET ,ACUM AM UN BLOG SI CINE DORESTE SI POATE SA-L FACA CUNOSCUT NU POT SA VA ROG SI SA VA MULTUMESC SI (SARUMINA) ACEIA-SI COPILA FARA VIITOR http://savebianca.blogspot.com/

  6. Eu nu cunosc decat din auzite, acea perioada…
    Ma bucur pentru faptul ca sunt alaturi de cei dragi mie! 🙂
    La fel iti doresc si tie, Gabi!

  7. si un alt fel de 1 mai, inceputul celei mai frumoase legende auto:

    http://jumatati.blogspot.com/2010/05/legendele-noastre.html

  8. Ziua de 1 mai este ,ziua cand femeile americane au protestat si fortele de odine au inabusit aceasta miscare,de atunci ziua de 1 mai a devenit ziua revendicarilor munciptorilor din intreaga lume,in semnde solidaritate cu acele femei curajoase care si-au cerut drepturile,un weekend minunat 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  9. Cristian, intradevar, voi doi veti avea o zi deosebita!In parc, pe aleile parcului, mangaiati de razele soarelui si de adierea vanticelului de mai…

  10. Îl voi sărbători printr-o lungă plimbare alături de Geaninache… Ceea ce mi se pare tare frumos…

  1. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Armindeni

  2. Pingback: Filosofia « Ioan Usca

  3. Pingback: După o seară de chef « Nataşa

  4. Pingback: La sfârşit de aprilie « Elisa-gradina mea de vis

  5. Pingback: 1 Mai «

Lasă un comentariu