Galerie de pictura japoneza:Shibata Zeshin(15 martie 1807-1891), pictor japonez

Shibata Zeshin – Praying Mantis on Vine

In aceasta zi de primavara iernatica, ca sa zic asa, mai exista oameni care iubesc si scriu despre iubire : Geanina si Cristian Lisandru, Elisa a inceput insămânţările de primăvară, in timp ce Ioan Usca, cunoscut ca Vania scrie despre o beşteleala si cercetari criminalstice, iar Caius, despre Pinguimea română (din care facem cu totii parte).

Gabriela Savitsky continua povestea celor Patruzeci de mucenici IV, iar Belle de Jour ne invita la un Ceai orient(Al) pe care il sorbim cu placere vizionand filmul El secreto de sus ojos, câştigătorul Oscarului pentru Cel mai bun film străin in galeriile de pictura ale la Mirelei Pete.

Cred ca in aceasta companie selecta, e foarte potrivita galeria de pictura japoneaza, galeria  Shibata Zeshin .


Shibata Zeshin – Grasshopper and Flowering Vine

Shibata Zeshin (15 martie 1807-1891) a fost un faimos si revolutionar pictor si lacuitor japonez din perioada tarzie  Edo si era timpurie,  Meiji. In mod ironic, in Japonia, e cunoscut atat ca prea modern, un intermediar al miscarii  de occidentalizare, dar si ca  foarte conservator  traditionalist care nu a facut nimic pentru a iesi in evidenta in fata contemporanilor sai.In ciuda acestei reputatii, Zeshin  fost bine vazut in Occident, a studiat in Anglia si SUA in particular.

Galerie de pictura.

 

Tot in 15 martie s-a nascut:

Jean-Jacques Henner (15 martie 1829 – 23 iulie 1905), pictor francez.

Daniel Ridgway Knight (15 martie 1839 – 9 martie 1924), pictor american.

Posted on martie 15, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Multumesc pentru vizita si comentariu.
    Am postat mai demult si asta:

    Katsushika Hokusai(21 octombrie 1760 – 1849), pictor ukiyo-e japonez 

  2. Intr-adevar impresionant! Alaturi de Katsushika Hokusai si de Utagawa Hiroshige, Shibata Zeshin poate sta cu fruntea sus!

  3. Iti multumesc,Iulia Elize.Si eu ma bucur ca ai trecut pe aici si ca-ti place.

  4. foarte frumos, m-au incantat imaginile, ma bucur ca am trcut pe aici!

  5. Imi place si mie,mai am adunate cateva lucrari ale unor pictori japonezi.Si chinezi.

  6. Foarte frumos. Imi place mult pictura japoneza. E atat de diferita…

  7. Gabriela,nu stiu cum e,dar ma bucur ca macar le vad/vedem pe calculator.Nu sunt foarte multi care au aceasta sansa.
    Iti multumesc ca ai vizitat galeria.

  8. Vacuta verde,am uitat sa trec azi pe la tine!Sper sa ajung maine sau chiar in aceasta seara.
    Iti multumesc.

  9. Ma bucur ca ai ajuns pe aici impreuna cu Cristian!Poate ca aceasta galerie de pictura e semn bun de primavara,iubire si bucurii! 🙂
    Iti multumesc mult.

  10. Stiam eu ca vei fi la vernisaj!Nu sunt prea multe vernisaje cu pictura japoneza! 🙂

  11. Ţi se face rău numai când le priveşti pe ecranul compului. Cum e fi arătând emoţia când te uiţi la ele de aproape şi nemediat?
    O încântare!

  12. geaninalisandru

    Nici eu nu puteam lipsi dintre culori şi frumos. Doar ce am ajuns acasă şi am luat laptopul în primire.
    Mulţumesc pentru acest început de primăvară.
    Seară faină!

  13. Bineînţeles că nu puteam să lipsesc de la vernisaj…

  1. Pingback: Intermezzo « Gabriela Savitsky

  2. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 12 « Ioan Usca

  3. Pingback: PARFUM DE IUBIRE «

Lasă un comentariu