Sabin Bălaşa (17 iunie 1932 – 1 aprilie 2008), pictor român

 Sabin Balasa - The Chimeras of Space

Sabin Balasa – The Chimeras of Space

Sabin Balasa -

Sabin Balasa –

Sabin Bălaşa - Amurg

Sabin Bălaşa – Amurg

Sabin Bălaşa - Blue dreaming

Sabin Bălaşa – Blue dreaming

Sabin Bălaşa - The Girls from the Moon

Sabin Bălaşa – The Girls from the Moon

Sabin Bălaşa - Eden

Sabin Bălaşa – Eden

 Sabin Bălaşa - Fecioara

Sabin Bălaşa – Fecioara

Sabin Bălaşa - Flori de măr

Sabin Bălaşa – Flori de măr

Sabin Bălaşa - Inocenţă

Sabin Bălaşa – Inocenţă

Sabin Bălaşa - Muze

Sabin Bălaşa – Muze

Sabin Bălaşa - Zbor

Sabin Bălaşa – Zbor

 Sabin Bălaşa - Studiu pentru Nunta din Mioriţa

Sabin Bălaşa – Studiu pentru Nunta din Mioriţa

Sabin Bălaşa - Eminescu

Sabin Bălaşa – Eminescu

Sabin Bălaşa ( 17 iunie 1932, Dobriceni, Olt – 1 aprilie 2008, Bucureşti) a fost un pictor român, autor şi regizor de filme de pictură animată, cât şi scriitor. Absolvent în 1955 al Institutului de Artă Nicolae Grigorescu Bucureşti.

Obsesia declarată a vieţii şi a artei lui Sabin Bălaşa a fost să iniţieze o mare renaştere artistică şi culturală. El a ales să fie renascentist, înţelegând că Renaşterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoţeşte, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălaşa, care cuprinde, deopotrivă şi creaţia cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaţionale pentru filmele de animaţie[necesită citare]), literară şi publicistică, îşi pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.

Deşi arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate şi, pe insesizabile trepte de iniţiere, spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Bălaşa nu trebuie să-l explici ca să-l simţi, şi abia după ce-l simţi începi să-ţi explici lumea în care ai simţit. O hermeneutică hipnotică unică şi tipică artei lui Sabin Bălaşa dezvăluie cu discreţie ceea ce autorul ştia dintotdeauna – Renaşterea pe care îşi propunea s-o iniţieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.

Sabin Bălaşa (17 iunie 1932 – 1 aprilie 2008), pictor român

 

Sursa poze1, Artmark

Tot in 17 iunie s-au nascut:

Walter Osborne(17 iunie 1859 – 24 aprilie 1903), pictor impresionist irlandez.

Maurits Cornelis Escher(17 iunie 1898 – 27 martie 1972), artist plastic olandez.

Posted on iunie 17, 2009, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Pacat,am citit si eu cate ceva despre el,pacat ca din aceasta cauza e cam uitat.
    De fapt,artistii sunt cam uitati,doar cand moare unul dintre ei se vorbeste foarte mult peste tot in mass-media scrisa si vizuala.
    Multa sanatate si succes!

  2. afost un artist inzestrat cu mare har de la dumnezeu dar pacat ca la folosit in slujba comunismului ceia sia stirbit mult din valoare si sia facut multi dusmani

  3. Multumesc pentru informatie.Am cautat pe net si am gasit lucrari de-ale lui.

  4. Multumesc pentru informatii.Chiar ca nu stim prea multe despre pictorii romani si nici nu prea gasim pe net multe lucrari de-ale lor.Te voi vizita sa cunosc artistii de care vorbesti.
    O saptamana mai buna! 🙂
    Mai vorbim!

  5. ah, si cum am putut sa uit tocmai de cel mai renumit : Viktor Brauner

  6. Da, mai sunt: poti gasi la mine pe pagina un blog entry despre un pictor suprarealist roman foarte talentat si din pacate aproape anonim – Eugen Bratfanof, si ar mai fi si Sever Frentiu (sunt convinsa ca ti-ar placea, eu am un album dar pe net nu am gasit decat o pictura de-a lui 😦 Weekend placut si tie, keep in touch 😉

  7. Mi-am facut cont pe picasa si ma cam incurc pe acolo.Sunt asa multe chestii si trebuie sa le studiez,sa le probez…vreau sa fac si video cu diverse poze.
    Stiu ce spui despre balasa,pe mine nu ma intereseaza asta.Imi plac picturile lui,chiar daca nu-s la fel de reusite ca ale altor suprarealisti.
    Oare mai e vreun pictor roman suprarealist?

  8. ti-ai facut cont pe picasa 😉 mie balasa nu-mi place , poate si pt ca a fost un pupincurist pe timpul comunismului (stii ca era pictorul Ceausestilor?! ) si oricum nu mi se pare cine stie ce, nu se compara cu multi alti suprarealisti

  9. Imi plac si mie picturile lui.Cand am facut albumul am avut impresia ca am ajuns in stele si in fundul oceanului…am zburat si am ajuns la inceputul lumii,apoi am ajuns in prezent si m-am trezit departe in viitor.
    Am facut turul unei bucati mici de Univers si asta mi-a adus in minte intamplari din alte vremuri.

  10. Întotdeauna mi-a plăcut de Bălaşa. Controversat, ca om, dar un pictor foarte bună…

  1. Pingback: Maurits Cornelis Escher(17 iunie 1898 – 27 martie 1972), artist plastic olandez | my heart to your heart

  2. Pingback: Walter Osborne(17 iunie 1859 – 24 aprilie 1903), pictor impresionist irlandez | my heart to your heart

Lasă un comentariu