William Shakespeare (23 aprilie 1564- 23 aprilie 1616), dramaturg englez

La multi ani tuturor celor care isi serbeaza azi onomastica!Gheorghe, George, Georgiana…

Francesco Hayez.The Last Kiss of Romeo and Juliet

Noi doi….

tradus de Ion Frunzetti

Noi doi, da-mi drept s-o spun, ramanem doi,
Chiar daca una dragostea ne face.
Asa port singur pata de noroi
Pe care s-o-mpartim nici nu mi-ar place.

Iubirile din noi au doar un leac,
Desi ne razletira sorti potrivnici
Ce, chiar de nu-i vin dragostei de hac,
Din nopti de-alint pot face nopti de schivnici.

Eu nu-ti pot nici binete da, rusine
De vina-mi grea sa nu-ti fac tie-n lume.
Si tu-ntre oameni te feresti de mine

Sa nu-ti stirbesti, vorbindu-mi, bunul nume.
Sa nu-l primejduiesti! Mi-esti drag, asa,
Ca-al meu fiind, a mea-i si cinstea ta.

Ford Madox Brown.Romeo and Juliet

Sonetul IV

Traducere Neculai Chirica

Cînd risipeşti al frumuseţii har
De ce-l reverşi numai asupra ta ?
Nu dă Natura, împrumută, doar,
Şi darnică fiind, la fel te vrea.

Atunci, zgîrcitule, de ce-ţi baţi joc
Din ce-ai primit din plin ca să fii darnic ?
Ce cămătar adună la un loc
Averi, ca să le spulbere zadarnic ?

Făcînd negustorie doar cu tine
Pe tine te înşeli şi-ţi faci rău ţie ;
Dar moartea cînd o vei simţi că vine,
Cu ce te vei plăti de datorie ?

Cînd mori şi stearpa-ţi frumuseţe moare ;
Dar dîndu-i rost, o laşi moştenitoare.

Karl Ludwig Friedrich Becker.Romeo and Juliet before Friar Lawrence

Sonetul X

Traducere Neculai Chirica

Să nu iubeşti pe nimeni, e-o ruşine
Cînd eşti în dăruiri nestăvilit !
Mulţi te iubesc, o ştii destul de bine ;
În schimb, că nu iubeşti, e prea vădit.

Înstăpînit de-o ură fără margini
Tu te sfiieşti să lupţi cu tine, chiar,
Lăsînd frumosul casei în paragini
În loc să-i fii destoinicul zidar.

O, schimbă-ţi gîndul să mi-l schimb şi eu !
La ură ţii mai mult ca la iubire ?
Fii drept şi bun cum te-am ştiut mereu
Sau ţie, cel puţin, dă-ţi fericire.

Fă-ţi un alt tu, de dragul meu, să-ţi fie
Prin el de-a pururi frumuseţea vie.

Frederic Leighton.The Reconciliation Of The Montagues And Capulets Over The Dead Bodies Of Romeo And Juliet

Sonete,William Shakespeare

Romeo si Julieta


William Shakespeare (23 aprilie 1564- 23 aprilie 1616) a fost un dramaturg, poet şi creator de sonete englez, care este considerat a fi cel mai mare scriitor al literaturii de limba engleză.

In 23 aprilie 1775 s-a nascut Joseph Mallord William Turner, pictor britanic (†1851).

Din blogosfera. Cristian.TRECĂTOR NOCTURN, Ioan Usca.Evanescentul, Gabriela Elena.Life would be miserable without them: 1. Jim Carrey,Gabriela Savitsky.Ziua Pământului , Ryana.Buna dimineata…dimineata!

Posted on aprilie 23, 2010, in calendarul zilei, cultura, poezii and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 comentarii.

  1. Tavi, iti multumesc si eu.
    O seara linistita.

  2. Vin si eu cu cateva citate.
    ‘Iubirea-i pur şi simplu nebunie. Îndrăgostiţii merită închisoarea ba chiar şi biciul. Motivul pentru care îndrăgostiţii nu sunt, totuşi pedepsiţi şi trataţi astfel, şi că acest fel de nebunie se dovedeşte a fi atât de răspândit este că biciuitorii sunt, la rândul lor, îndrăgostiţi.”
    „Timpul este prea lent pentru cei care aşteaptă, prea iute pentru cei care se tem, prea lung pentru cei care se plâng, prea scurt pentru cei care sărbătoresc. Dar, pentru cei ce iubesc, timpul este o eternitate.”

    A ierta este o faptă mai nobilă şi mai rară decât aceea de a te răzbuna.

    Un prieten este cineva care te cunoaşte aşa cum eşti, înţelege ce ai fost, acceptă ce ai devenit şi, cu blândeţe, te lasă să creşti în continuare.

    Un weekend minunat!

  3. Cred ca e valabil pentru orice om indiferent de locul in care traieste.William Shakespeare face parte din cultura universala.

  4. Si eu iti multumesc ca ai trecut pe la mine.Am incercat sa aduc din nou putina cultura si frumos, imi prinde bine si mie. 🙂

  5. Gabi,multumesc pentru MARELE WIIL,o zi minunata 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  6. geaninalisandru

    ,,O, schimbă-ţi gîndul să mi-l schimb şi eu !
    La ură ţii mai mult ca la iubire ?
    Fii drept şi bun cum te-am ştiut mereu
    Sau ţie, cel puţin, dă-ţi fericire.,,

    Un îndemn bun de urmat și schimbarea opticii de viață. Egoismul guvernează și fericirea dispare. Unii sunt atât de orgolioși încât nu ar vrea nici măcar lor să le fie bine.

    Zi faină !

  7. William Shakespeare are un loc important in sufletele noastre!

  8. Mulțumesc! Și că mi-ai amintit de prietenul Will, și pentru superbitatea acestor picături de frumusețe pură.

  1. Pingback: Compunere intermediară despre Orasul PA « Călin Hera. PA-uri şi mirări

  2. Pingback: Sfântu’Gheorghe după brumă « Elisa-gradina mea de vis

  3. Pingback: Planuri de călătorie « Gabriela Savitsky

  4. Pingback: William Shakespeare (1564 – 1616) – Sonetul 35 « Orfiv

  5. Pingback: Asasini în serie « Ioan Usca

  6. Pingback: TRECĂTOR NOCTURN «

Lasă un comentariu