Galerie de pictura Georgia O’Keeffe dedicata surorii mele mijlocii de ziua ei

Ce au in comun Georgia O’Keeffe, o pictorita americana si sora mea mijlocie?Amandoua s-au nascut in ziua de 15 noiembrie, dar in secole diferite.

Dedic aceasta galerie de pictura surorii mele de ziua ei cu urarea de La multi ani cu multa sanatate, tot binele din lume, fericire alaturi de fiica, sotul ei si Tomitza!

Alfred Stieglitz (American, 1864–1946)

Georgia O’Keeffe, photo by Alfred Stieglitz

Georgia O'Keeffe 1918

Georgia O’Keeffe 1918

Georgia O’Keeffe

Intr-o scrisoare  Georgia O ‘ Keeffe  marturisea ca nu cunoaste vreun motiv pentru care picturile sa nu reprezinte schite in construirea altor idei. In conceptia ei tablourile erau adevaratele experiente pe care le traia, o realitate interioara conturata pe panza.

Picturile sale ne permit sa intelegem experientele prin care a trecut, senzatiile traite si peisajele pe care le-a admirat. Prin intreaga sa opera a ilustrat fiecare moment cu adevarat minunat pe care l-a trait si pe care l-a considerat indeajuns de pur incat sa merite a fi pictat.

Georgia O’keeffe and Friend

Georgia O’keeffe and Friend

Arnold Newman, O’Keeffe sitting at Ghost Ranch

Arnold Newman, O’Keeffe sitting at Ghost Ranch

Georgia O’Keeffe

Georgia O’Keeffe

Georgia O ‘ Keeffe
(15 noiembrie 1887 – 6 martie 1986)

Georgia Totto O’Keeffe s-a nascut pe 15 noiembrie 1887, Sun Prairie, SUA (†6 martie 1986) si a fost o faimoasa artista americana a anilor 1920.A fost renumita pentru contributia sa la tehnicile de pictura moderna americana.Artista e cunoscuta in special pentru picturile cu flori, stanci, scoici, oase de animale si peisaje in care a sintetizat abstractia si reprezentarea.A pictat forme   cu contur clar care abunda in tranzitii  subtile de culori diferite, transformandu-le deseori in imagini foarte abstracte.

O’Keeffe a jucat un rol important in aducerea stilului de arta americana in Europa,  intro perioada cand cea mai mare parte a influentelor veneau din directia opusa. Aceasta a determinat recunoasterea importantei mari in istoria artei a artistei, ea fiind una dintre putinele femei care a castigat accesul la acest nivel de influenta profesionala.

• Facand cunoscut necunoscutul tau este un lucru foarte important.Making your unknown known is the important thing.

• Unde m-am nascut si unde am trait nu este important.Important e ce am facut cu ceea ce am fost  care ar trebui să fie important.Where I was born and where and how I have lived is unimportant. It is what I have done with where I have been that should be of interest.

Georgia O’Keeffe (15 noiembrie 1887 – 6 martie 1986), artista americana(flori)
Georgia O’Keeffe (15 noiembrie 1887 – 6 martie 1986), artista americana(copaci,peisaje)
Georgia O’Keeffe (15 noiembrie 1887 – 6 martie 1986), artista americana(abstraction)
Georgia O’Keeffe (15 noiembrie 1887 – 6 martie 1986), artista americana

Posted on noiembrie 15, 2009, in aniversari, arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 9 comentarii.

  1. Draga CELLA,iti multumesc pentru gandurile bune si urarea pentru sora mea.Am fost pe la ea cu fiul meu cel mic si am mancat o felie de tort de ciocolata asa de bun …
    Georgia e o noua cunostinta de-a mea si sunt incantata ca am intalnit-o.Saptamana asta am cunoscut doua femei deosebite si trebuie sa-mi fac timp sa le cunosc mai bine.Ma bucur ca e printre preferatele tale,poate imi spui mai multe despre ea cand ai timp.
    O seara frumoasa si o saptamana mai buna!

  2. Multumesc pentru urare!Am fost pe la sora mea si am mancat o felie de tort! 🙂
    Picturile imi plac si mie foarte mult,la fel si pozele cu artista.
    O seara linistita si o saptamana mai buna!

  3. gînd bun şi LA MULŢI ANI! sorei tale, minunat dar i-ai făcut, o nvidiez(pozitiv) 😆
    Georgia e una dintre preferatele mele, din acest ‘motiv’ egoist 😉 nu am ‘arătato’… încă 😉
    merci !, să ai o seară senină

  4. Superbe aceste imagini! La multi ani surioarei tale! O duminica minunata amandurora!

  1. Pingback: Arthur Wesley Dow (6 aprilie 1857 – 13 decembrie 1922), pictor american | my heart to your heart

  2. Pingback: Charles Demuth (8 noiembrie 1883 – 23 octombrie 1935), pictor american « my heart to your heart

  3. Pingback: Pictorita poloneza, Olga Boznańska (1865-1940) « my heart to your heart

  4. Pingback: Alfred Stieglitz,fotograf american « my heart to your heart

Lasă un comentariu