Regina Maria a României

marie261marie01426px-king_ferdinand_of_romaniamarie34marie52marie116marie130marieprincesses2
In 29 octombrie1875 s-a nascut Maria Alexandra Victoria , Regina Maria a României (s-a stins in 18 iulie 1938). Maria s-a logodit, la numai 16 ani, cu Ferdinand de Hohenzollern, principe moştenitor al României.

Căsătoria a avut loc la Sigmaringen, la 29 decembrie 1892, întâi după ritul catolic, apoi după cel anglican. Perechea princiară a sosit la Bucureşti în 4 februarie 1893,cu care prilej preşedintele Consiliului de Miniştri a dat citire unui act prin care regele Carol considera căsătoria pe care o mediase drept o încununare a muncii sale pentru „propăşirea neamului românesc”. În aceeaşi zi, în mod simbolic, în 32 de biserici din Bucureşti s-au oficiat căsătoriile a unei perechi din fiecare judeţ al ţării. principesa Maria a abandonat pentru totdeauna toate drepturile sale de succesiune la coroana Marii Britanii. Până la urcarea ei pe tron, în 1914, a dat naştere la şase copii: Carol (viitorul rege al României), Elisabeta (viitoarea regină a Greciei), Mărioara (viitoarea regină a Iugoslaviei), Nicolae (viitor regent al României), Ileana şi Mircea.

În tot timpul domniei regelui Ferdinand, i-a fost colaboratoare de fiecare zi, participând la marile decizii, hotărâtoare pentru poporul român. Înzestrată cu calităţi multiple, cu o îndrăzneală şi energie aproape necunoscute la capetele încoronate, Regina Maria, odată cu intrarea României în razboi, s-a integrat în corpul surorilor de caritate. După ocuparea Capitalei de către inamic, a luat calea refugiului la Iaşi, dar a participat la toate durerile poporului cauzate de război. Gata de ajutor oricând şi oriunde, cu riscul sănătăţii sau al vieţii, vizitează raniţii şi bolnavii de pe front,aşa cum o făcuse încă în războiul din 1913, prin lagărele de holerici. Prezenţa ei pretutindeni mărea curajul şi dădea tuturor siguranţa biruinţei finale.

Regina Maria a Romaniei scrie in „Povestea vietii mele” despre viata ei alaturi de Regele Ferdinand.

„Ce e drept, simţeam o oarecare nerăbdare când vedeam şovăiala altora. Cu firea mea de femeie luam, dintr-un salt, orice hotărâre; mintea nu-mi era niciodată împrăştiată şi mă simţeam ageră şi gata să dau de rostul oricărei împrejurări. Era uşor oricui să stea de vorbă şi să se înţeleagă cu mine, de aceea nimeni nu mă ocolea. Niciodată nu mă feream de discuţii; o contradicţie nu mă speria, o luptă mai grea îmi punea la încercare energia. În fiecare ceas al zilei simţeam în mine viaţa, ca o forţă aproape electrică. Acestea le ştia soţul meu; ştia, de asemenea, că felul meu de a discuta era decis şi neşovăielnic, că eram totdeauna gata de luptă; astfel luase încetul cu încetul obiceiul să se întoarcă spre mine când era nedumerit. Găsea adesea în tovarăşa lui un sfetnic chibzuit, care se arăta neaşteptat de nepărtinitor.

La mine nu era niciodată nimic socotit dinainte: aveam o fire deschisă şi cutezătoare şi nu mă dădeam la o parte de la orice primejdie, nepregătindu-mi nici o portiţă de scăpare; eram totdeauna gata să lupt sau să cad în slujba credinţelor mele; n-aveam nimic din diplomatul viclean. Totdeauna am fost îmboldită de un nestăvilit instinct de a fi de folos fără să stau vreodată să cântăresc dacă hotărârile mele pripite erau înţelepte sau nu, dacă aveau să mă expună să fiu nedrept judecată sau rău înţeleasă. Un altruism spontan şi neprecupeţit e cheia firii mele; sunt nevoită să spun aceste lucruri, pentru ca astfel să lămuresc mai bine faptele mele şi purtarea mea în tot timpul domniei regelui Ferdinand.”


Inima reginei a fost înmormântată din ordinul ei la Balcic, reşedinţa sa de pe malul Mării Negre. Regina Maria a României Mari a avut ca ultima dorinţă ca trupul să-i fie înmormântat la mănăstirea Curtea de Argeş, iar inima la reşedinţa de la Balcic. După pierderea Cadrilaterului (1940), inima a fost adusă lângă castelul Bran, a doua reşedinţă a Reginei Maria. În anul 1968, comuniştii au spart cu răngile sarcofagul de marmură şi au luat casetele cu inima. Casetele au fost trecute în Tezaurul Istoric al Romaniei, iar inima reginei zace pe undeva prin Muzeul Naţional de Istorie. Oamenii din Bran au făcut numeroase apeluri ca inima reginei să fie readusă la locul ei.

Posted on octombrie 29, 2008, in imagini, povesti and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 22 comentarii.

  1. miss Red, iti multumesc mult.
    Nu am format pdf, imi pare rau.

  2. big like .. nu ai cumva si format pdf …?

  3. E si normal ca cei mai importanti oameni dintrun stat si nu numai sa cunoasca unele secrete care nu se pot spune.
    Poate ca a existat acel tezaur, am citit si eu despre el.
    Nu cred ca e un subiect chiar asa de interesant din istoria noastra.
    Important e sa se spuna istoria adevarat cu bune si rele, chiar daca nu ne place.

  4. SURMELIS ARGENTINA PUSA

    Secretul TEZAURULUI DACIC de la SINAIA a fost cunoscut si de REGINA MARIA . Ce secrete mai ascunde FAMILIA REGALA romana ???

  5. SURMELIS ARGENTINA PUSA

    Nu pot sa cred !!! Presedintele Romaniei nu poate fi comparat ,sub nici o forma , cu DICTATORUL , Carol al 2-lea. Acesta a fost inlocuit la tron de fiul sau ,viitorul rege MIHAI ,impus de dictatorul nazist HITLER in 1940 pana in 1947. Din cauza acestei rocade , regele MIHAI nu a fost recunoscut de Parlament pentru a nu-i da putere politica. Dec,i regele MIHAI a domnit neconstitutional si implicit nu poate reveni la puterea acestei tari , Romania, pentru simplul motiv ca este o tara DEMOCRATICA si nu MONARHIE REGALISTA, cum o doresc MASONII ruso-europeni…

  6. Nu stiu ce sa cred.Insa despre Carol al II-lea stiu ca i s-a urcat puterea la cap si a lichidat Parlamentul, a infiintat Frontul Renaşterii Naţionale,un partid unic şi totalitar.
    La fel vrea si domnul presedinte cu partidul lui.

  7. SURMELIS ARGENTINA PUSA

    Unul dintre secretele Reginei MARIA a fost deslusit adica cel legat de moartea ei. Cata lume stia ca fusese impuscata de fiul ei Carol al 2-lea ??? Ce familie buna …

  8. Cred ca multi gandesc la fel ca noi.

  9. pictor petre serban

    asa cred si eu …tot cum spui dumneata…

  10. Iar noi nu prea stiam despre ei foarte multe.Poate ca ar trebui sa le fim recunoscatori si sa le multumim ca in timpul lor,romanii si Romania au fost respectati mai mult.
    Cred ca oamenii erau mai civilizati si cu bun simt in acele vremuri .

  11. pictor petre serban

    de la ei au ramas amintiri frumoase pentru romania…pe care nu le pot uita a iubit arta ,a sprijinit artistii ,desi au fost de alta origine au luptat pentru propasirea spiritului rominesc,…cit au condus tara..stiu ca si pe eminescu si pe enescu ia ajutat..etc…se pot spune lucruri frumoase despre ei pina miine…aceasta este parerea mea personala….

  12. Multumesc pentru apreciere.

  13. frumos articol

  14. Bine-ai venit ,Elisa.A fost frumos in concediu?
    Stiu ca in aceasta perioada e mult de lucru cu gradina si roadele ei.
    Si eu mi-am gasit de lucru cu bloagele.Am fost nevoita sa ma mut de pe weblog din motive tehnice si acum trebuie sa-mi pun la punct noul blog de supravietuitor.
    Mult spor la lucru si multa sanatate! 🙂
    Cand mai termin cu treburile bloggeristice si nu numai am sa trec pela tine sa vad ce minunatii ne arati din gradina ta de vis.
    Te imbratisez si eu.

  15. Gabi,sunt minunate articolele tale.Abia astept sa termin treaba,sa vina iarna si sa citesc.Te imbratisez. 🙂

  16. Luminita,ma bucur ca ti-a placut.
    Recunsoc ca si mie-mi place sa postez povesti adevarate si incerc sa ma documentez din cat mai multe locuri,apoi aleg ce-mi place mai mult.Incerc sanu postez un articol prea lung ca nimeni n-are rabdare sa citeasca.cei care vor sa afle mai multe au link-urile .
    Nu prea am avut timp sa te vizitez,nici pe ceilalti prieteni virtuali,dar sper sa rezolv cu bine problemele si apoi voi avea mai mult timp la dispozitie pentru prieteni.

  17. Excelent acest articol, foarte frumos ilustrat, cu imagini sugestive si aratandu-ne o regina atat de frumoasa… Documentat, excelent acest material, felicitari din inima, Gabriela ! Mi-a placut mult de tot.

  18. Ti se pare deplasata pentru ca nu intelegi,asta e!
    Iar tu daca vrei sa-ti ingropi ceva in curtea sediului playboy ar trebui sa-ti faci o cerere de pe acum ca n-or mai fi locuri peste 100 de ani.
    Mie mi-ar placea ca cenusa sa-mi fie pusa intrun ghiveci cu o planta de care vreau io,daca nu e loc in ghiveci,atunci intrun loc pe care-l aleg io.
    Nu-i fain asa?sau sa fie imprastiata pe undeva.
    M-am gandit si cum sa fiu incinerata…
    La cimitir nici vorba,e prea scumpa inmormantarea si nu-mi plac popii de pacatoasa ce sunt.
    Doamne iarta-ma,ca vorbesc prostii.

  19. faza cu inima mi se pare cam deplasata, ce-ar fi sa-mi ingrop si io ceva in curtea sediului playboy…

  1. Pingback: Andrei Ryabushkin(29 octombrie 1861 – 10 mai 1904), pictor rus | my heart to your heart

  2. Pingback: Gaston de la Touche (29 octombrie 1854 – 12 iulie 1913), pictor francez | my heart to your heart

  3. Pingback: Jean Alexandru Steriadi (29 octombrie 1880 – 23 noiembrie 1956), pictor și grafician român « my heart to your heart

Lasă un comentariu