Gabriel Metsu (ianuarie 1629 – 24 octombrie 1667), pictor olandez

Gabriel Metsu – Lady reading a letter

 Gabriel Metsu - The Sick Child - Google Art Project

Gabriel Metsu – The Sick Child – Google Art Project

Gabriel Metsu - Man Writing a Letter

Gabriel Metsu – Man Writing a Letter

Gabriel Metsu - Virginal Player

Gabriel Metsu – Virginal Player

Gabriel Metsu - Lady at a Virginal - Google Art Project

Gabriel Metsu – Lady at a Virginal – Google Art Project

Gabriel Metsu - Man and Woman Sitting at the Virginal

Gabriel Metsu – Man and Woman Sitting at the Virginal

Gabriel Metsu - The Cittern Player

Gabriel Metsu – The Cittern Player

Gabriel Metsu - The Hunter’s Gift.

Gabriel Metsu – The Hunter’s Gift.

Gabriel Metsu - Portrait of the Artist with His Wife Isabella de Wolff in a Tavern

Gabriel Metsu – Portrait of the Artist with His Wife Isabella de Wolff in a Tavern

Gabriel Metsu - The Intruder (c1661)

Gabriel Metsu – The Intruder (c1661)

Gabriel Metsu - The Doctor's Visit

Gabriel Metsu – The Doctor’s Visit

Gabriel Metsu - Woman feeding a cat

Gabriel Metsu – Woman feeding a cat

Gabriel Metsu - Portrait of Lucia Wijbrants

Gabriel Metsu – Portrait of Lucia Wijbrants

Gabriel Metsu – Old Woman Meditating (c. 1660)

Gabriel Metsu - An Old Woman Asleep

Gabriel Metsu – An Old Woman Asleep

Gabriel Metsu – The Old Drinker

Gabriel Metsu - The Cook

Gabriel Metsu – The Cook

Gabriel Metsu - A Baker Blowing his Horn, c.1660-3

Gabriel Metsu – A Baker Blowing his Horn, c.1660-3

Gabriel Metsu - Self-Portrait as a Painter

Gabriel Metsu – Self-Portrait as a Painter

Gabriel Metsu – L’Apothicaire

Gabriel Metsu - Old Woman Selling Fish

Gabriel Metsu – Old Woman Selling Fish

Gabriel Metsu - Woman Drawing Wine from a Barrel

Gabriel Metsu – Woman Drawing Wine from a Barrel

Gabriel Metsu - Twelfth Night.

Gabriel Metsu – Twelfth Night.

Gabriel Metsu - The Prodigal Son

Gabriel Metsu – The Prodigal Son

Gabriel Metsu - The Poultry Woman - 1662

Gabriel Metsu – The Poultry Woman – 1662

Gabriel Metsu - The Interior of a Smithy

Gabriel Metsu – The Interior of a Smithy

Gabriel Metsu - The Armorer

Gabriel Metsu – The Armorer

Gabriel Metsu - Vegetable Market in Amsterdam

Gabriel Metsu – Vegetable Market in Amsterdam

Gabriel Metsu - Crucifixion - Google Art Project

Gabriel Metsu – Crucifixion – Google Art Project

Gabriel Metsu (ianuarie 1629, Leiden – inmormantat in 24 octombrie 1667), Amsterdam), pictor olandez, fiul pictorului flamand Jacques Metsu (c.1588-1629), care a trait cea mai mare parte a vietii in Leiden, unde a fost casatorit de trei ori. Ultima lui casatorie a fost in 1625 cu Jacomijntje Garniers, ea insasi vaduva unui pictor cu  trei copii si care l-a nascut pe Gabriel.  Metsu a luat lectii de pictura cu Gerard Dou si a fost influentat de lucrarile unor pictori din Leiden, Jan Steen si Jan Lievens.

Metsu a fost inregistrat printre primii membri ai breslei pictorilor din Leiden si a ramas membru al breslei pana in 1649. In 1650 a incetat sa-si semneze lucrarile, iar  din anul 1653 se pare ca s-a stabilit in Amsterdam. In Leiden se spunea ca Metsu plecase de la un bordel la ora sase dimineata si  luase o prostituata la  Academie.

S-a casatorit in 1658 cu Isabella de Wolff, al carei tata era olar, iar mama, pictorita. In 1661 Metsu a castigat protectia lui Jan J. Hinlopen, un negustor de panzeturi din Amsterdam caruia i-a pictat familia intrun mediu la moda, de exemplu intro incapere din noua primarie. Dupa moartea lui Metsuvaduva lui a plecat la Enkhuizen sa locuiasca cu mama sa.

Una dintre cele mai bune picturi din maturitatea lui Metsu este „Market-place of Amsterdam„, expusa la Luvru.

Gabriel Metsu (ianuarie 1629 – 24 octombrie 1667), pictor olandez

In 18 ianuarie s-a nascut Ştefan Dimitrescu (18 ianuarie 1886 – 22 mai 1933) a fost un pictor şi desenator român realist-critic. A studiat la Şcoala de arte frumoase din Iaşi şi apoi la Paris.În 1918 a fost unul din fondatorii asociaţiei Arta română. Împreună cu Nicolae Tonitza, Francisc Şirato şi Oscar Han, a întemeiat, în 1936, Grupul celor patru.

Nu am postat nici o lucrare de-a pictorului nascut astazi, fiindca am postat anul trecut.Daca va face placere sa vedeti picturile, dati click aici.

Din blogosfera. Buimacii.Te joci!? Elisa.Blog de Blog 2010 Cristian.Dor Teo Negură.Trafic cu Hituri (runda 51) Ioan Usca.Ex nihilo Caius.Tenebre-14 Gabriela Savitsky.Şi a fost 15 ianuarie … Mirela Pete.Parfumul, note și atitudini

Posted on ianuarie 18, 2011, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 19 comentarii.

  1. Tot ce eposibil, mai ales ca sunt artisti olandezi din aceeasi perioada.

    Multumesc mult pentru vizita, Crina!

  2. crina ursaciuc

    foarte frumos dar unul din tablouri măa făcut să mă gândesc la vermeer.e vreo legătură de ,,atelier,,școală,influență?

  3. Gabriela Elena, frumos comentariu.Artistic.
    Iti multumesc mult ca ti-ai facut timp sa treci pe-aici.

  4. Domnule Dumitru, am postat link-ul cu povestea dvs.Sper sa primiti ajutor de la cei care au posibilitatea sa faca mai mult decat mine.
    Sanatate si numai bine dvs. si familiei!

  5. Mirela, iti multumesc mult si ma simt onorata ca voi apreciati blogul meu.
    Am fost pe la tine si am lasaat un comentariu in care am promis ca incerc in aceasta seara sa citesc regulamentul, sa faac nominalizari, sa preiau leapsa, cu alte cuvinte! 🙂

  6. Mirela, cu atat mai mult trebuia sa-l amintesc si pe Gabriel Metsu alaturi de ceilalti maestri, cu cat are numele de gabriel. 🙂
    Iti multumesc mult pentru comentariul de artist.
    O seara linistita!

  7. Se simte parfumul anilor ingropati in amintiri stravechi si redescoperiti prin intermediul picturilor ce creioneaza totul in detaliu. 🙂

  8. Ma numesc muraru dumitru nascut an jud arges com musatesti. momentan locuesc an jud timis la varsta de 15 ani am ramas fara parinti terminasem clasa a x a apoi mam anscris la vlaicu voda an curtea de arges unde am facut o profesionala am terminat profesionala unde mau repartizat pe un santier la rucar langa campulung muscel la varsta de 19 ani am cunoscut aceasta fata claudia cu care am facut 3 copii minunati de la rucar am plecat pe santier an caransebes unde am lucrat cativa ani la rusca teregova pe santier unde am avut si acel acident din care am ramas an carut pe tot restul vieti ..cativa ani adica pana acu 1 an am locuit pe unde am putut acu cineva din italia care sunt plecati mau lasat sa stau an casa an barateaz timis pana cand nu stiu .am 3 copii cred ca se vad din poze vam scris cate putin despre viata mea depana acu eu momentan ma ocup de apicultura sant la anceput de drum sper sai anmultesc stupi numa asa pot sa fac ceva pentru copii mei. daca doriti sa ma ajutati puteti sa cititi mai departe va multumesc.
    Pentru a ma deplasa mai usor am nevoie de sprijinu dm pt a imi cumpara un carucior cu motor ca sa ma deplasez mai usor deacea cer ajutoru vostru si al prietenilor vostri oamenilor cu credinta si de ce nu tuturor care vor sa faca un bine ma puteti contacta la numar de telefon 0745880176 sau 0256383328 sau RONI BANCA COMERCIALA
    ROMANA S.A Bld.Regina elisabeta nr.5 sector 3,Bucuresti SWIFT;RNCB RO BU. IBAN
    RO84RNCB0249073484880001 sau CONT EURO Muraru dumitru localitatea gottlob nr 527
    COD IBAN RO30RNCBO249073484880003 va rog ajutatima puteti intra si pe blogul meu http://dumuraru.wordpress.com/

  9. Gabi, te-am propus la Blog de Blog 2010 la Categoria Cel mai bun blog vizual (foto, grafică) -My heart to your heart! Vino să preiei leapșa!

    http://mirelapete.dexign.ro/2011/01/blog-de-blog-2010/

  10. OLANDA a dat lumii unii din cei mai mari pictori: Hieronymus Bosch, Rembrandt, Rubens, Jan Frans van Douven, Vermeer, Frans Hals, dar să nu uităm că inegalabilul Vincent van Gogh era tot olandez! Și mulți alții! Gabriel Metsu întregește în mod fericit această pleiadă de mari artiști! Felicitări, Gabi, pentru această informare la zi, făcută obiectiv și complex. O zi frumoasă! 🙂

  11. Asta am urmarit cand am selectat aceste picturi:bogatia detaliilor.
    Noapte buna, Cristian.

  12. Al doilea şi al treilea tablou… Nu pot să nu le remarc. Din nou, bogăţia detaliilor este o desfătare pentru ochi… O noapte liniştită, Gabi!

  1. Pingback: Nikolaus Knüpfer(1609 – 1655), pictor olandez « my heart to your heart

  2. Pingback: Alfred Stevens(11 mai 1823 – 24 august 1906), pictor belgian « my heart to your heart

  3. Pingback: Jacob Ochtervelt (1634 – 1682), pictor olandez « my heart to your heart

  4. Pingback: Eglon van der Neer (1635/36 – 3 mai 1703), pictor olandez « my heart to your heart

  5. Pingback: Tenebre – 15 | Caius

  6. Pingback: A treia cale « Ioan Usca

  7. Pingback: Coridorul – partea întâi « Cristian Lisandru – Proză. Poezie. Uneori, politichie…

Lasă un comentariu