Ferdinand Georg Waldmüller (15 ianuarie 1793 – 23 august 1865), pictor austriac

Ferdinand Georg Waldmüller - The neighbors

Ferdinand Georg Waldmüller – The neighbors

Ferdinand Georg Waldmüller - Meeting in the woods

Ferdinand Georg Waldmüller – Meeting in the woods

Ferdinand Georg Waldmüller - The Expected

Ferdinand Georg Waldmüller – The Expected

Ferdinand Georg Waldmüller - Farewell to the bride

Ferdinand Georg Waldmüller – Farewell to the bride

Ferdinand Georg Waldmüller - Farewell to the bride by the parents

Ferdinand Georg Waldmüller – Farewell to the bride by the parents

Ferdinand Georg Waldmüller – Lower-Austrian Peasant Wedding

Ferdinand Georg Waldmüller - Entrance of the newlyweds

Ferdinand Georg Waldmüller – Entrance of the newlyweds

Ferdinand Georg Waldmüller - The peep-show man

Ferdinand Georg Waldmüller – The peep-show man

Ferdinand Georg Waldmüller - Homecoming into the fathers house

Ferdinand Georg Waldmüller – Homecoming into the fathers house

Ferdinand Georg Waldmüller – The pilgrims resting

Ferdinand Georg Waldmüller - Return from the kermis

Ferdinand Georg Waldmüller – Return from the kermis

Ferdinand Georg Waldmüller - At the farrier

Ferdinand Georg Waldmüller – At the farrier

Ferdinand Georg Waldmüller - Brushwood collectors in the Wienerwald

Ferdinand Georg Waldmüller – Brushwood collectors in the Wienerwald

Ferdinand Georg Waldmüller - The sick pilgrim

Ferdinand Georg Waldmüller – The sick pilgrim

Ferdinand Georg Waldmüller (15 ianuarie 1793 in Vienna – 23 august 1865 in Hinterbrühl, Austria) a fost un pictor si scriitor austriac.

A urmat cursurile Academiei de Arte Frumoase din Viena, insa a trebuit sa se intretina si a pictat portrete. In 1811 a lucrat ca profesor de arte pentru copiii Contelui Gyulay din Croatia. Dupa trei ani s-a reintors la Vienna si a inceput sa-si imbunatateasca talentul prin copierea lucrarilor vechilor maestri. Mai tarziu, Waldmüller a manifestat un interes pentru natura si a inceput sa picteze peisaje. Acestea sunt cele mai remarcabile lucrari ale lui, in care simtul sau pentru culoare si cunoasterea naturii l-au ajutat sa realizeze capodopere de arta.

In 1823 a pictat portretul lui Ludwig van Beethoven.

A fost profesor la Academia de Arte Frumoase din Viena.

Ferdinand Georg Waldmüller (15 ianuarie 1793 – 23 august 1865), pictor austriac

Tot in 15 ianuarie s-a nascut Giovanni Segantini (15 ianuarie 1858 – 28 septembrie 1899), pictor italian.

Din blogosfera.

Ioan Usca.Demonstratia

Cristian Lisandru.„Pledoarie pentru salvarea lacrimilor” – Poeme

Nabadaiosul.Plăcinte de sărbători

Caius.Tenebre-13

I.O.Flavius.Fotografia (foto)grafiei unei clipe

Ganditor de Hamangia.Creuzet

Călin Hera.Schimb de priviri, cu Barroso în coadă

Posted on Ianuarie 17, 2011, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 16 comentarii.

  1. Teo, aici am postat o mica parte din tablouri.Foarte multe sunt frumoase si tocmai de aceea am facut doua slide-show-uri cu ele.
    Pictura cu copiii si strugurii imi place cel mai mult.Si strugurii imi plac. 🙂

  2. Iti multumesc mult pentru nominalizare, Elisa.Si sunt onorata.
    Te-am vizitaat si ti-am lasat un mesaj.Incerc sa fac si eu nominalizari dupa ce citesc regulamentul.cat mai curand. 🙂
    Te pup si eu!

  3. Stii ce cred eu?ca depinde si de poze, mai ales daca le-am adunat din aceeasi sursa. 🙂
    Oricum, imi plac toate.

  4. CELLA, nici eu nu-l stiam.Nici nu mi-am dat seama ca e el.
    De asta-mi place si ma bucur sa cunosc pictori necunoscuti de mine.Intotdeauna gasesc ceva deosebit, interesant si, mai ales, frumos. 🙂
    Si eu prefer portretele din picturi ale marilor artisti ai lumii.

  5. Multumesc mult, Cristian.
    Iti spun noapte buna si maine sa ai o zi frumoasa!

  6. Toate tablourile sunt frumoase, insa primul si al treilea imi plac mult, ma duc cu gandul la toamna, de care sunt, iremediabil, indragostit🙂

  7. Gabi, esti nominalizata la concursul Blog de Blog. Mult succes! Te pup.

  8. Tablourile astea au asa, o lumina comuna – probabil c-a folosit doar un anumit tip de vopsele ce le confera un fel de frumusete ..grupata!
    Zic si eu! 🙂

  9. ce Beethoven ‘blănd’
    nu ştiam portretul ăsta deşi recunosc că de obicei caut aşa ceva
    prefer portretele, din pictură ori sculpturi ale poeţilor şi muzicienilor, fotografiilor

  10. Un singur cuvânt – excepţional… E greu să mai spui altceva după ce priveşti aceste tablouri. Gânduri bune, Gabi!

  1. Pingback: Giovanni Segantini (15 ianuarie 1858 – 28 septembrie 1899), pictor italian | my heart to your heart

  2. Pingback: Tenebre – 14 | Caius

  3. Pingback: Ex nihilo « Ioan Usca

  4. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 51) « Blogul lui Teo Negură

  5. Pingback: Parfumul, note și atitudini « Mirela Pete. Blog

  6. Pingback: Cristian Lisandru – „Pledoarie pentru salvarea lacrimilor” – Poeme « Cristian Lisandru – Proză. Poezie. Muzichie. Uneori, politichie…

Lasă un răspuns

