Procesul vrăjitoarelor din Salem,unul dintre cele mai rusinoase episoade din istoria omenirii

Salem Witch Trials1Salem Witch Trials

Ieri nu am reusit sa postez nimic aici,nici macar sa raspund mesajelor primite.Incerc acum sa recuperez timpul cat am lipsit cu ceva interesant,asa cred eu.In calendarul zilei de ieri am citit despre un eveniment rusinos din istoria omenirii si anume,despre Procesul vrăjitoarelor din Salem, desfasurat in 19 august 1692 si ulterior reflectat in zeci de carti si filme, a constituit unul dintre cele mai rusinoase episoade din istoria omenirii, o crima comisa in numele religiei. In total au fost arestate 150 de persoane, dintre care 31 judecate si 20 executate. Este impropriu spus „procesul vrajitoarelor”, fiindca sase dintre cei condamnati la moarte au fost barbati. De asemenea, nici unul dintre acuzati nu au fost arsi pe rug, asa cum iti vor spune astazi toti elevii de liceu, ci de fapt spanzurati, una singura dintre „vrajitoare” fiind ucisa cu pietre de multimea isterizata.salem-witch

De aici mi-am amintit de povestile pe care le citeam si pe care le-am cam uitat cu Baba-Cloanta cotoroanta sau muma-padurii,niste vrajitoare intalnite doar in basme.

A fost odată ca niciodată; că de n-ar fi, nu s-ar mai povesti; de când făcea plopşorul pere şi răchita micşunele; de când se băteau urşii în coade; de când se luau de gât lupii cu mieii de se sărutau, înfrăţindu-se; de când se potcovea puricele la un picior cu nouăzeci şi nouă de oca de fier şi s-arunca în slava cerului de ne aducea poveşti;
De când se scria musca pe părete,
Mai mincinos cine nu crede.

Baba Cloanta,
Cotoroanta,
Toata ziua da cu clanta.
Si vorbind asa,
Cu ura,
I-au cazut dintii din gura.
Numai unul i-a ramas,
Ce se clatina sub nas.



Baba-i calul dracului

(Vorbă veche)

Cine vrea sa citeasca sau sa asculte  povesti ,e invitat in  „Gradina povestilor„.

Posted on august 20, 2009, in calendarul zilei, imagini, istorie, poezii, povesti and tagged . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Nu am incredere in vrajitoare si nu m-as duce la ele , insa exista unele chestii ce tin de magie si vraja.In asta cred putin.

  2. De fapt au sunt de acord cu ceea ce s-a facut la acea perioada vrajitoarele la acea vreme chiar aveau puteri supranaturale nu ca astea din ziua de azi care iti ghicesc in palma viitorul ……iar a te duce la o vrajitoare pe vremea aia era privit ca un pacat … nimeni nu se ducea la o persoana de asta ca vroia sa faca un bine cuiva .
    Argumente as mai gasi cu usurinta dar fiecare are dreptul la cuvant . merci

  3. Draga Pescarusule bland,iti multumesc foarte mult ca ma apreciezi pentru ce fac aici.Intradevar,pun multa pasiune in ceea ce fac,dar nu am timp sau dispozitia potrivita de fiecare data.
    Spui ca nu ai mai avut timp…asta e valabil si pentru mine.De-abia am reusit sa trec pe aici ca sa raspund celor cateva mesaje de la voi,prietenele si prietenii care ma viziteaza.
    Cat priveste problemele dentare…inca nu am scapat de dureri si de umflatura falcii,cred ca ar fi cazul sa merg la dentist si sa-mi scot stricaciunile din gura! 🙂
    Fac haz de necaz,acum.
    Iti doresc un weekend minunat si toate cele bune!

  4. Daca nu ma insel,astfel de pedepse au exista si mai aproape de secolul XX,iar in unele tari mai sunt si-n zilele noastre.
    ma gandesc ca cei care „pastoresc” oamenii pot fi cei mai periculosi in unele cazuri si acesta e un motiv pentru care nu-i prea iubesc,ca sa zic asa.

  5. Din pacate,nu s-ar fi ajuns la astfel de crime daca oamenii n-ar fi fost asa de lasi.Nu toti erau ignoranti in acea perioada.

  6. Draga CELLA,toti avem nevoie de povesti frumoase,indiferent de varsta,mai ales in unele perioade.
    Sper ca ai intrat si in Gradina Povestilor sa asculti povestile de care ti-e dor.
    Eu voi absenta putin de aici,insa am pregatit cateva scurte postari ca sa nu se creada ca m-am teleportat in alte lumi.
    Weekend minunat !

  7. Aceleasi postari pline de miez, interesante, completate sarguincios si cu pasiune prin imagini sugestive, draga Gabi, in salonul tau literar!
    Mi-a fost dor sa te citesc, dar nu am mai avut timp.
    Bine te-am regasit, sper ca esti sanatoasa si ca problemele dentare s-au calmat.
    O noapte linistita si odihnitoare!

  8. Astfel de fapte nu s-au intamplat doar atunci… doar numarul era mai mare.
    In acea perioada procesele erau scurte, fara documentare si fara aparari. Intrai in sala de judecata, se formulau acuzarile si apoi sus in spanzuratoare.
    Daca o umbra de banuiala cat de mica era sau o marturie (mai mult sau mai putin mincinoasa) era de ajuns. Nu se judecau faptele, nimic. Nu era nicio sansa de scapare. Doar daca aveai relatii suspuse… si uneori, nici atunci.

  9. da, chiar aveam nevoie azi de poveşti 😆
    merci Gabi

Lasă un comentariu