Poezii de toamna

Emoţie de toamnă
de Nichita Stanescu
A venit toamna, acopera-mi inima cu ceva,
cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.
Mă tem că n-am să te mai văd, uneori,
că or să-mi crească aripi ascuţite până la nori,
că ai să te ascunzi într-un ochi străin,
şi el o să se-nchidă cu o frunză de pelin. 
Şi-atunci mă apropii de pietre şi tac,
iau cuvintele şi le-nec în mare.
Şuier luna şi o răsar şi o prefac
într-o dragoste mare.

Impresii de toamna

de Cincinat Pavelescu

Pădurea veştejită în stânga mea coboară,
Şi-n dreapta, o colină se suie către zări,
Sub roşul ce amurgul pe culmile-i strecoară.

E toamnă pe sfârşite. Pe drum şi pe cărări
Zbor frunzele mânate de vântul ce le poartă,
Cum valul poartă barca pe zbuciumul de mări.

Trosneşte câte-o cracă şi-n umbră cade moartă;
Săracul o să aibă la iarnă uscături,
Natura se-ngrijeşte cu milă de-a lui soartă.

O, fire nenţeleasă, cum inima ne-o furi
Cu moartea ta, sub care s-ascunde renviere,
Tu, care dintr-un mugur dai viaţă la păduri!

Ştii oare ce duioasă şi tristă mângâiere
E ordinea eternă, pe care-o-ntrezărim
În frunza care naşte şi-n frunza care piere?

Doar ea mai ne adoarme durerea că murim!

Pastel de toamna

de Adrian Paunescu

Pe muntele negru de frunza de vară
Te chem cu accent brumariu să te sperii
Când spicul de toamnă dă-n spicele verii
Şi cade lumina şi trage să moară.

Şi sunt întrebări prin natura puzderii
Şi sfârâie ploaia dintâi ca o ceară
Şi vara ne-nchide în toamna afară
Femeie, bărbat sub pecetea tăcerii.

Aicea la munte mai poate să spere
Şi cel care moare că moartea-i departe
Şi noi să fugim şi să scriem o carte
În ea cuprinzând ale toamnei mistere.

Că suntem în lume pe-acolo prin partea
Pe unde întârzie poşta şi moartea.

Nervi de toamnă

de George Bacovia

E toamnă, e foşnet, e somn…
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol…
Şi-i frig, şi burează.

Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
Pe drumuri fac gesturi ciudate –
Iar frunze, de veşnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
Şi-amanţii profund mă-ntristează –
Îmi vine să râd fără sens,
Şi-i frig, şi burează.


ForeverAutumn Justin Hayward

Posted on octombrie 30, 2010, in cultura, imagini, muzica, poezii, video and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. Anuntati-ma cind apare poezia”Toamna, soldatii”

  2. Ai dreptate sint de acort

  3. Sunt super poeziile:X:X:X:X

  4. super poezii.trebuie sa invat la scoala pt. o expozitie de aranjamente florale.

  5. veronica, ma bucur ca iti plac poeziile si sper sa inveti una pentru scoala.Mai sper sa fii mai atenta cand scrii!
    Bafta la scoala!

  6. imi place muult poieziile sunt super ,,,o sa invat una pentru miine la scoala,,,,,,shi sper sa am 10 !

  7. Nu ma pot lauda ca citesc multe poezii, de aceea raman placut impresionata de fiecare data cand caut ceva frumos pentru blog.Aici sunt doar o parte din poeziile adunate de mine . 🙂
    Multumesc.

  8. Nichita ma doare pina-n strafund de suflet, cu ,,Emotie de toamna,,! C.Pavelescu imi rascoleste constiinta, cu ,,frunza care naste si frunza care moare…,,! Dar imi accentuiaza depresia de toamna… Ma doare si-mi place in acelasi timp. Cit despre A.Paunescu, – adinca piosenie!…

  9. Mai ales daca e o toamna frumoasa! 🙂

  10. Cata bogatie ne ofera toamna!
    Este un izvor nesecat de inspiratie pentru poeti, pictori, muzicieni, sculptori, etc. 🙂

  11. Multumesc pentru poezie.
    Las si eu una de George Călinescu:

    Frunza

    Din frunzele ce-n geam
    Azi s-au lovit intr-una,
    Cazand sub pom morman,
    Ti-am pus in carte una,

    Batand in rosiatic,
    Ca un tesut domnesc,
    Cu fire de jaratec
    Ce inca mai sclipesc.

    E moale ca atlazul,
    Si ca o gura muta
    Ce strabatand obrazul
    Pe pleoape te saruta.

    Precum intr-un ghioc
    Asculti al marii hohot,
    In foaia mea de foc
    Cad frunzele cu sosot.

    Auzi fosnirea lina,
    Suspinul lor usor,
    Atunci cand prin gradina
    Le-mpinge un picior.

    Sau cand le-alunga vantul
    Pe drumuri si-n orase,
    Cantand pe tot pamantul
    Preludii uriase.

    O, Til, ti-am pus in carte
    O frunza de atlaz,
    Prin care de departe
    Te mangai pe obraz.

  12. La frumoasele poezii mai completez cu versurile poetului Stefan Octavian Iosif:

    TOAMNA

    de Stefan Octavian Iosif

    Se-ntoarce toamna iar, cu aiureli
    De vânt pe la feresti,
    Tu, suflet plin de griji si de-ndoieli,
    Te-nfiorezi de tristele-i povesti…

    El povesteste despre moarte foi
    Pe care le goneste ca pe-un roi,
    Ca pe-un convoi
    De fluturi morti, si ti le arunca-n geam.

    El stinge crini, si roze, si zambile,
    El frânge ramuri,
    Si plânge, si se tânguieste zile
    întregi si nopti întregi, necontenit.

    Acuma stins si parca ostenit
    Abia suspina,
    Ca plânsul violinei în surdina,
    Apoi îsi schimba fara veste tonul
    Si uimit 1-auzi cum suie
    Din nou diapazonul
    Si suiera, si fluiera, si vuie,
    Si vâjâie, si hohota, si geme
    Intr-un amestec înfiorator
    De bocet, si de vaiet, si blesteme!
    Ah, ce frumos, ce potolita vreme,
    Ce veac senin fusese pâna ieri!

    Ai fi crezut ca firea amagita
    De visul cald al somnoroasei veri,
    Asa bogata-n fermecate vise,
    Dormea, dar s-a trezit…

    Vazând fugita
    Vicleana vara care-o amagise,
    Acum, când întelege adevarul,
    Se zbate ca o mama parasita
    Si-n deznadejdea ei îsi smulge parul!…

  1. Pingback: Peron cu mireasmă de romanţă (1) « Cristian Dima

  2. Pingback: Lup – Luat la întrebări «

  3. Pingback: Poveste de vis (11) « Blogul lui Teo Negură

  4. Pingback: Funny Halloween! « Mirela Pete. Blog

  5. Pingback: Poezii de toamna - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un comentariu