Evert Collier, pictor olandez sec. XVII-XVIII

Evert Collier – Self-Portrait with a Vanitas Still-life

Evert Collier (intre 1630 si 1650 – cu cateva zile inainte de 8 septembrie 1708) a fost un pictor olandez cunoscut pentru  naturile statice vanitas (desertaciune, zadarnicie, inutilitate, vanitate) si picturile in tehnica  trompe l’oeil(din francezul tromper = „a înșela”, „a induce în eroare” și l’œil = „ochiul” este o tehnică artistică, utilizată în pictură, în scopul creării iluziei de tridimensionalitate). Collier s-a nascut intre 1630 si 1650 in Breda, Noord-Brabant si a murit in 1708. se presupune ca s-a pregatit in Haarlem deoarece primele sale picturi arata influenta lui  Pieter Claesz and Vincent Laurensz van der Vinne. Prin 1667 s-a mutat in Leiden unde a devenit membru al Breslei St. Luke in 1673. S-a mutat apoi in Amsterdam prin 1686 si in Londra in 1693. A fost inmormantat pe 8 septembrie 1708 la St. James’s, Piccadilly.

Din blogosfera.

Mirela Pete.E încă vară! E august în Grădina botanică!

Gabriela Savitsky.Aşteptând

Ganditor de Hamangia.Ganduri subterane!

Elisa.Nepoatei mele care va veni

Posted on august 28, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. Mie-mi pare arta lui ca fiind moderna.de nu stiu cate ori m-am uitat la data nasterii lui fiindca credeam ca e gresita. 🙂

  2. Un nou sens al cuvântului natură moartă…

  3. Multumesc pentru video.
    Am mai vazut astfel de „transformari” si mi-ar placea sa stiu cum se face. 🙂

    si

  4. off topic

    ”nimic nu se pierde, totul se transforma” 🙂

  1. Pingback: Nepoatei mele care va veni « Elisa-gradina mea de vis

  2. Pingback: Evert Collier, pictor olandez sec. XVII-XVIII - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un comentariu