Akseli Gallen-Kallela(26 aprilie 1865 – 7 martie 1931), pictor şi grafician finlandez

Akseli Gallen-Kallela – Ad astra

Akseli Gallen-Kallela – Old Woman With a Cat

Akseli Gallen-Kallela (26 aprilie 1865 – 7 martie 1931) a fost un pictor şi grafician finlandez. Este celebru pentru ilustraţiile la epopeea naţională Kalevala, ilustraţiile sale fiind considerate foarte importante pentru definirea identităţii naţionale finlandeze. Există un muzeu care-i poartă numele în Espoo, Finlanda.

Akseli s-a născut Axél Waldemar Gallén în Pori (în suedeză, Björneborg), Finlanda, unde tatăl său, Peter Gallén, a lucrat ca avocat şi şef de poliţie. La vârsta de 11 ani, a fost trimis Helsinki ca să studieze la o şcoală de gramatică pentru că tatăl său se opusese categoric ideii ca fiul său să devină un pictor. După decesul tatălui, în 1879, Gallen-Kallela a început studierea desenului la Societatea de artă finlandeză.

Galerie de pictura.

Akseli Gallen-Kallela (26 aprilie 1865 – 7 martie 1931), pictor şi grafician finlandez

Eveniment tragic al zilei de 26 aprilie: accidentul de la Centrala Nucleară de la Cernobâl produs in noaptea dintre 25 spre 26 aprilie 1986.

Din blogosfera.

Geanina.Roşu de trandafir, Caius.Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 14,

Posted on aprilie 26, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , . Bookmark the permalink. 9 comentarii.

  1. CELLA, bine ai facut ca le-ai luat.Si eu le-am luat de prin hoinarelile mele virtuale ca sa le aduc aici pentru voi.
    Si ma bucur sa stiu ca datorita mie ti-ai adus aminte de cineva.Poate ne spui despre cine.Pe blogul tau. 🙂
    Iti multumesc si eu.

  2. Gabriela, am vazut, de fapt, acolo am si raspuns. 🙂
    E un tablou deosebit dupa care am cautat destul de mult.gasisem cateva mai mici si nu am fost multumita.

  3. Cristian, chiar daca femeia aia batrana nu e prea frumoasa…mi-a placut si mie pictura.In fond, nu toti suntem manechine si nici tineri.

  4. am „luat” patru dintre tablouri
    mi se potrivesc perfect
    îmi aminteşte tulburător de ceva, cineva…
    am să-l caut să mai citesc despre el
    abia azi l-am descoperit datorităţie
    merci

  5. Toate aceste picturi sunt deosebite, dar daca dai clic pe tabloul „Lake Keitele” vei vedea ca si acolo am mai lasat un comentariu.;)
    Sa ai parte nu numai astazi, de toata splendoarea transformarilor din natura care ne umplu inimile de fericire! 🙂

  6. Am rămas impresionat de toate detaliile din al doilea tablou… O zi cât mai bună să ai, Gabi!

  1. Pingback: Albert Edelfelt (21 iulie 1854 – 18 august 1905), pictor finlandez « my heart to your heart

  2. Pingback: Edmund Charles Tarbell (26 aprilie 1862 – 1 august 1938), pictor impresionist american « my heart to your heart

  3. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Primăvara în munți

Lasă un comentariu