„Eu Nimeni sunt! Tu cine eşti?”.Emily Dickinson

Eu Nimeni sunt! Tu cine eşti?

Eu Nimeni sunt! Tu cine eşti? Se ştie?
Ori poate Nimeni eşti asemeni Mie?
Suntem deci o pereche? Taci, nu spune!
Pe dată ar afla o întreagă lume –

Ce jalnic este – Cineva – să fii!
Ce public – ca un Brotac – în zarvă multă
Orăcăindu-şi numele – pe cînd
În admirare – o Mlaştină îl ascultă!

(traducerea Ileana Mihai-Ştefănescu)

I’m Nobody! Who are you?

I’m nobody! Who are you?
Are you nobody, too?
Then there’s a pair of us -don’t tell!
They’d banish us, you know.

How dreary to be somebody!
How public, like a frog
To tell your name the livelong day
To an admiring bog!
agonia.net


Emily_Dickinson ( 10 decembrie 1830 –  15 mai 1886) a fost o poetă americană. Tematica liricii sale curpinde: dragostea, singurătatea, moartea. Prin forţa novatoare a operei, concentrarea expresiei poetice în forme epigramatice şi densitate metaforică, este o precursoare a imagismului secolului al XX-lea. Poeziile sale au fost publicate postum sub titlul Poems („Poezii”).

Posted on decembrie 10, 2009, in calendarul zilei, cultura, imagini, poezii and tagged , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Am mai citit cateva poezii de-ale ei si sunt la fel de frumoase si cam triste.

  2. Draga CELLA,de ce crezi ca am ales aceasta poezie/Din acelasi motiv ca si tine.
    Intrun timp numele meu era NIMENI,de ceva vreme am revenit la Gabi.Sunt o gabi.
    CELLA,pregatesc un concert de colinde de Craciun la care sper ca vei veni si tu.Acesta e motivul pentru care nu prea am fost prezenta pe blog.
    O zi minunata!

  3. Am mai citit despre ea cand ma documentam pentru postarile zilei si m-am bucurat ca am gasit poezii de-ale ei traduse in limba romana.Imi place si mie.
    Iti multumesc foarte mult pentru acest videoclip cu pisicuta dragalasa si jucausa .Scuze pentru raspunsul meu intarziat,acum sunt ocupata cu colindele de Craciun si asta imi ia mult timp.
    Iti multumesc mult pentru vizita si gandurile bune.
    Un sfarsit de saptamana minunat si pupici Enyei si Serafinei!
    Cu drag,
    Gabi si fetitele torcatoare.

  4. Si eu iti multumesc pentru vizita si va doresc un sfarsit de saptamana minunat!

  5. tocmai ce m-am autodenunţat azi în acest sens 😦
    dacă treceam pe la tine puteam spune că ‘sunt legitimată’ de o celebritate
    nu sunt singura NIMENI 😦

  6. Am o mare admiratie pentru versurile acestei poete.
    Am trecut sa iti las un gand bun si salutari dragi tie si pisicutelor!
    Inveseliti-va cu acest videoclip in care eroina e o pisica agera si nastrusnica! Zi minunata!

  7. Mulţumim pentru acest regal în versuri! O zi bună să ai!

Lasă un comentariu