Diego Rivera(8 decembrie 1886 – 24 noiembrie 1957), pictor muralist mexican

Diego Rivera – Pre-Hispanic America

Diego Rivera – Political Vision of the Mexican People (Court of Fiestas)-Insurrection

Diego Rivera (8 decembrie 1886 –  24 noiembrie 1957) a fost un renumit pictor muralist mexican , activist comunist, sotul celebrei pictorite Frida Kahlo, intre 1929–1939 si 1940–1954 (pana la moartea ei).

Frescele sale pe pereti  foarte mari au avut un rol important la infiintarea Renasterii Murale mexicane. Intre 1922 si 1953, Rivera a executat picturi murale  in Mexico City, Chapingo, Cuernavaca, San Francisco, Detroit si New York .

Diego Rivera – Political Vision of the Mexican People (Court of Fiestas)-The Maize Festival

Diego Rivera – Political Vision of the Mexican People- Tehuana Women

Rivera si-a dezvoltat propriul stil, bazat pe figuri mari, simplificate si culori indraznete cu influenta Azteca. In 1931 a fost organizata o expozitie retrospectiva cu lucrarile sale la Muzeul de Arta din New York.

Galerie de pictura Diego Rivera.

Diego Rivera (8 decembrie 1886 – 24 noiembrie 1957), pictor muralist mexican

Tot in 8 decembrie s-au nascut:

Camille Claudel (8 decembrie 1864 – 19 octombrie 1943), sculptorita si graficiana franceza.

John Brett (8 decembrie 1831-1902), pictor englez.

Adolph Menzel (8 decembrie 1815 – 9 februarie 1905), pictor si grafician german.

Lucian Freud (8 decembrie 1922), pictor și grafician englez, originar din Germania.

Posted on Decembrie 8, 2009, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Din pacate nu am stiut multe despre acest pictor.M-au fermecat lucrarile lui!

  2. Nu e nici preferata mea,dar picturile acestea m-au fermecat.

  3. Pictura muralista nu e una din preferatele mele, dar culorile sunt foarte frumoase.

  4. Multumesc mult.Poti sa le „furi” pe toate,altfel nu m-as fi chinuit atat sa le „fur” si eu si sa le aduc aici pentru voi,in primul rand.
    Imi place si mie muzica Anzilor.In Box net am cateva melodii de acolo.

  5. Deosebit,fascinant…Imi place viziunea lui asupra vietii,imi place ca a reprezentat oamenii de rand cu suferintele si bucuriile lor.

  6. Am auzit de el cand am citit despre Frida Kahlo.Acum sunt incantata ca l-am si cunoscut cat de cat.Imi plac lucrarile lui in mod deosebit.

  7. Si eu multumesc pentru trailer.Cred ca am vazut filmul…nu sunt sigura.
    As vrea sa-l vad.
    Noapte buna si salutari lui Sakura de la fete!

  8. Superb. Mi-am permis să-ți ”fur” un tablou. Mi-era dor de sunetul Anzilor.

  9. O atmosferă deosebită. Foarte… mexicană.

  10. Un pictor mexican cu o viziune deosebită. Nici de el nu auzisem până azi… Mea culpa…

  11. 🙂
    multumim gabi ca ne-ai adus aminte de el
    si de frida


    🙂

  1. Pingback: Frida Kahlo (6 iulie 1907 – 13 iulie 1954), pictoriţă mexicană | my heart to your heart

  2. Pingback: Remedios Varo (16 decembrie 1908 – 8 octombrie 1963), pictorita suprarealista mexicana « my heart to your heart

  3. Pingback: Adolph Menzel (8 decembrie 1815 – 9 februarie 1905), pictor si grafician german « my heart to your heart

  4. Pingback: José Clemente Orozco (23 noiembrie 1883 – 7 septembrie 1949), pictor socio-realist mexican « my heart to your heart

  5. Pingback: Amedeo Modigliani, pictor şi sculptor italian (12 iulie 1884 – 24 ianuarie 1920) « my heart to your heart

Lasă un răspuns

