Daily Archives: decembrie 25, 2007

Felicitari de Craciun.Prima felicitare.

John Callcott Horsley (1817– 1903), un pictor si scriitor britanic, academician la Academia Regala a desenat prima felicitare de Craciun si Anul Nou la rugamintea prietenului sau Sir Henry Cole(primul director al Victoria and Albert Museum). Cole i-a sugerat ideea unui desen special de felicitari de trimis prietenilor de Craciun. In 1843 ,un numar de 1000 de astfel de felicitari au fost scoase la vanzare in London. Ele au fost tiparite in lithography de Jobbins of Warwick Court, Holborn, London, si colorate manual de „colourer” pe nume Mason. Felicitarile au fost publicate sub Sir Henry Cole’s nom de guerre, „Felix Summerly”—de prietenul sau Joseph Cundall din New Bond Street.

Am fost curioasa cand a aparut prima felicitare de Craciun.Mai trimiteti felicitari prin posta?Pe care sa le scrieti cu pixul,pe care le puneti in plic,apoi lipiti timbrul si…in cutia postala catre familie,prieteni.Am cautat pe net si am gasit cateva articole despre prima felicitare de Craciun.Am tradus cum m-am priceput …ce mult imi placea Craciunul de altadata cand trimiteam felicitari simple prin posta si cand asteptam cu emotie colindatorii prichindei din bloc,faceam niste prajituri bune bune,le numeam „prajiturile casei” cu ocazia Craciunului.(vreo doua feluri).Anul acesta nu am simtit deloc spiritul Craciunului si pentru prima oara nu am facut cele doua prajituri de Craciun.Nici macar la cumparaturi n-am fost.Ajunul Craciunului a fost aproape ca o zi de weekend,mai ales ca nici colindatori n-au fost,doar doi baietei care au sunat la interfon si au intrebat:”Primiti colinda?”Vinovati pentru „uciderea” spiritului Craciunului ii consider pe…nu mai spun,cred ca stiti.