Dimineață parfumată de Crăciun

Povestea globurilor de sticla pentru bradul de CraciunGloburile din sticlă pentru ornarea bradului de Crăciun au o istorie de 150 de ani, care a început în orăşelul Lauscha, din sudul Germaniei. Aici exista un atelier de sticlărie încă din secolul al XVI-lea, care producea pahare şi instrumentar pentru farmacii.La mijlocul secolului al XIX-lea, un suflător de sticlă sărac lipit pământului s-a pomenit că nu are nuci şi mere ca să-şi împodobească pomul de Crăciun şi i-a venit ideea să-şi facă nişte globuri de sticlă colorată, de forma unor fructe şi nuci. Astfel a început producerea ornamentelor de sticlă de diverse forme pentru bradul de Crăciun. În 1880, acestea erau deja exportate chiar şi în America.Am gasit pe net un articol despre o fabrica de globuri din  Klavdievskaya, Rusia, ilustrat cu multe imagini ca sa vedem si noi cat se munceste pentru ca noi sa avem globuri frumoase pentru bradul de Craciun.Klavdievskaya Factory of Christmas-Tree DecorationsMos Craciun si colindatori (imagini)Istoricul colindelor de CraciunCraciun fericit tuturor!Lumini de CraciunMoş Crăciun,Père Noël,Weihnachtsmann,Father Christmas,Mikulás
Dimineață parfumată de Crăciun, o temă propusă de Ioana Ochii Verzi,povestea parfumata e initiata de Mirela.Au scris povesti: Mirela,  Vienela,  OchiiVerzi,  CARMEN,  Poclid Roxana Simona,  SARA,  pandhora,  Lili3d, gandvis,  ,  ,  ,Din blogosfera.Elisa.La mulți ani, fiul meu drag!awardsamewhiteblue.Blog of the year-2012Cristian Lisandru.Despre iubire, aşa cum o vedem noiZamfir Turdeanu’.Un turdean, aproape … oarecareFlorina Lupa Curaru.Jocul de-a pozele – 16.12.12Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (161212)Blog de Filumenistă.Pe chibrituri: PeisajePILULA LU` LISANDRU.Scrisoare de Nu-Mă-Uita

Posted on decembrie 16, 2012, in blogosfera, imagini, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Mi-ar fi placut sa aam talent la pictura si sa pictez globuri de sticla si nu numai.
    Esti si tu o artista, nu oricine stie sa picteze globurile.
    Iti urez Craciun fericit!

  2. Nici eu nu stiam pana am gasit povestea.Iti multumesc mult.
    Craciun fericit!

  3. Interesant… Nu ştiam cum au apărut globurile cu care ne împodobim brazii… 🙂
    Mulţumesc!

  4. Am avut si eu ocazia de a ma juca printre globulete. Am vazut pas cu pas cum se fabrica si mi-am incercat talentul mazgalindu-le. :))
    Am putine globuri de sticla in pom anul acesta, dar le tin la loc de cinste. :((

  5. Cum se face remarcat timpul, nu? Inainte se punea pret pe simplitate, pentru cei de atunci bogatia erau fructele, merele si nucile … poate pentru unii „banalele” mere si nuci. Azi? Azi este de mare valoare sticla, uitandu-se incet-incet traditia. O seara frumoasa!

  6. abia astept dimineata de Ajun… fiecare din casa va contribui la impodobirea bradului… Este cea mai frumoaza zi a sarbatorilor de Craciun.

    Sa ai o saptamana parfumata!

  7. Mi-a placut mult reportajul din fabricuta de globuri. Oamenii aceia sunt adevarati artisti, din mana lor ies mici bijuterii.
    Pacat ca sunt atat de fragile. E singurul lucru pe care-l pot eu reposa globuletelor.
    Pana anul acesta n-am stiut ca micile noastre feline pot face atatea nazdravanii, se pot sui chiar in brazi. si sa faca atatea stricaciuni. Motanul meu e de curte si n-am avut experiente din acestea neplacute niciodata.
    Mi-au placut si decoratiile de Craciun si pozele GIF si tot ceea ce ne-ai mai prezentat.
    O saptamana cat mai buna iti doresc sa ai, Gabi!

  8. Într-adevăr, multă muncă pentru a ne împodobi sărbătorile!
    Zile senine!

  9. La fel am gandit si eu cand am citit articolul.Un glob e o opera de arta, multe sunt pictate manual, nu ar trebui sa ni se para scumpe dupa cat se munceste la ele.pacat ca se sparg usor.
    Iti multumesc si iti doresc un Craciun fericit!

  10. Sara, iti multumesc si eu.Cred ca ar trebui sa pun niste link-uri cu mai multe imagini de Craciun.
    Iti doresc si eu un Craciun fericit alaturi de familia ta!
    vacanta minunata!

  11. Draga Mirela, din fericire, povestea o aveam pe-aici, nu as fi fost in stare sa scriu alta.
    te inteleg de ce nu agati globuri de sticla.Cu doua pisicute jucause ar fi doar cioburi in casa.Anul trecut, Lizuca noastra a spart cateva, anul acesta mai avem cateva globuri, precis vor ramane si mai putine cu jucausa de Lizzie.
    Iti multumesc pentru urari, Mirela.
    Un Craciun fericit si tie!

  12. cata munca si atentie pentru ca aceste frumuseti sa ne impodobeasca bradul…
    o poveste parfumata in imagini deosebit de interesante!
    un Craciun fericit iti doresc din nou cu tot dragul!

  13. Mulțumesc mult pentru povestea globurilor de sticlă!
    Mi-a plăcut să citesc despre istoria lor și să privesc imaginile…
    Vă doresc să petreceți un Crăciun fericit alături de cei dragi!

  14. Câte lucruri noi și interesante ne-ai oferit în poveștile tale parfumate, dragă Gabi! Utile și interesante, originale! Noi anul acesta nu agățăm globuri din sticlă, doar fundițe, mărgele, botoșei și bomboane, deoarece Picky și Odin sunt mult mai năstrușnici decât Serafina, de care acum ne este foarte dor…suflețel bun ce era ea,pisicuța noastră…dar acum sunt cei doi pisoi frățiori!
    Să ai un Crăciun luminos, dragă Gabi! 🙂

  1. Pingback: Parfumul dimineţii de Crăciun « gandvis

  2. Pingback: Atelier X (10) « Mirela Pete. Blog

  3. Pingback: Romantic vintage pink « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu