Jean-Baptiste Carpeaux (11 mai 1827 – 12 octombrie 1875), sculptor si pictor francez

Jean-Baptiste Carpeaux – The Dance

Jean-Baptiste Carpeaux – The Neapolitan Fisherboy

Jean-Baptiste Carpeaux – Brother and Sister Two Orphans of the Siege of Paris in 1870

Jean-Baptiste Carpeaux – Eve tempted

Jean-Baptiste Carpeaux – Crouching Flora

Jean-Baptiste Carpeaux (11 mai 1827 – 12 octombrie 1875) a fost un  sculptor si pictor francez.

Jean-Baptiste Carpeaux s-a nascut la in Valenciennes, Nord, fiul unui mason, primele studii le-a facut sub indrumarea lui François Rude. Carpeaux a intrat la Ecole des Beaux-Arts in 1844 si a castigat Prix de Rome in 1854, a plecat la Roma sa caute inspiratie, acolo a studiat lucrarile lui Michelangelo, Donatello si Verrocchio. Stand in Roma din 1854 pana in 1861, a cunoscut si s-a alaturat principiilor artei baroce. Carpeaux a gasit subiectele reale in viata de pe strada si a renuntat la traditia clasica.

Printre studentii lui s-au numarat Jules Dalou, Jean-Louis Forain si sculptorul american Olin Levi Warner. Carpeaux a murit la varsta de 48 de ani in Courbevoie.

Din blogosfera. 

Cristian Lisandru.Puzzle – 7 –

Mirela Pete.Miercurea fără cuvinte: Picturile recente ale Enyei sau talentul.

Gabriela Savitsky.Miercurea fără cuvinte

Ioan Usca.Ultimul Mitropolit – 27

CELLA.singurătăţi controlate

Posted on mai 11, 2011, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Multumesc pentru vizita si comentariu.
    Intentia mea nu a fost sa ispitesc pe cineva cu aceste lucrari.Le-am ales doar pentru ca mi s-au parut cele mai reprezentative.

  2. Voluptatea face parte din cele mai mari capodopere universale.Foarte frumos aranjate si expuse pentru cei dornici de ispite feminine.

  3. CELLA, nici eu nu l-am cunoscut pana acum si recunosc ca m-a fermecat. 🙂
    Iti multumesc.

  4. Mirela, mie-mi plac toate lucrarile lui, cea pe care am postat-o prima mi-a placut in mod deosebit.
    Iti multumesc.

  5. eu nu-l ‘cunosc’ dar îmi pare bine să-i fac cunoştinţa
    merci! 😉

  6. Exceptional, eu prefer perioada sa clasica. O zi minunata, Gabi! 🙂

  1. Pingback: Doamna de fum | Gabriela Elena's Blog

  2. Pingback: Alfred Stevens(11 mai 1823 – 24 august 1906), pictor belgian « my heart to your heart

Lasă un comentariu