Parfum de mere si lamai

Saptamana trecuta am trecut prin piata si mi-au sarit in ochi niste mere rosii, „Ionatan”.Erau exact cum imi plac mie si, bineinteles ca am cumparat.I-am dat vanzatorului o plasa, le-am luat si cand am ajuns acasa, cat pe ce sa explodez de ciuda.Merele erau total diferite de cele pe care le-am vazut.Toate erau lovite, stricate si am fost nevoita sa le curat, ca sa le pot manca.Nici vorba sa duc cateva la mama si la colegele ei de salon.
Se pare ca pe fata mea scrie mare:Sunt o fraiera!

Cand am aflat tema propusa de Tury a povestii parfumate initiata de Mirela, mi-am amintit de un articol pe care l-am citit acum cativa ani:”Daca inchid ochii si ma gandesc la Romania, simt miros de mere si aud tropait de cai”.Asa isi incepe povestea un reporter BBC care a realizat un material in tara noastra. Sub titlul “Caii si carutele Romaniei”, serviciul mondial BBC publica un amplu material referitor la impactul legii care interzice accesul carutelor cu cai pe soselele din Romania care sunt si drumuri europene…”

Desi nu e o poveste despre mere ci despre carute si cai, poate va faceti timp sa-l cititi.

Lamaile imi plac doar in ceai, limonada, aluaturi, in cremele de prajituri alese, e de-ajuns sa ma gandesc la ele ca imediat mi se face gura punga.Fructul de lamaie este utilizat în scopuri culinare, pentru imbunatatirea sanatatii noastre, se foloseste sucul, iar pulpa si coaja sunt deasemeni folosite la gătit.

Cand erau copiii mici, deseori preparam din sucul de lamaie o delicioasa limonada.Storceam lamaile, apoi adaugam zahar dupa gust si turnam apa rece de la robinet sau apa minerala.Cred ca nici o bautura racoritoare nu e mai buna decat limonada, nici la gust si nici pentru sanatatea noastra.Chiar si ceaiul de fructe cu lamaie e un bun inlocuitor al sucurilor imbuteliate care se gasesc in magazinele de pretutindeni, insa gusturile nu se discuta, nu-i asa?

Au scris povesti:

Mirela, Ochiiverzi, CARMEN, VienelaSilving, Roxana, Lili3d, Elly, Karmapolice, Diana,  ,

Din blogosfera.

PILULA LU` LISANDRU.Dreptul la prostire este garantat prin Constituţie

Ioan Usca.Legenda

Campania electorală: afişul alegătorului

Cotidianu-n poze – 251112

Zamfir Turdeanu’.Semn de … civilizaţie

Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (251112)

Blog de Filumenistă.Pe chibrituri: Ocrotiți vânatul

Florina Lupa Curaru.Alt joc cu poze – 25.11.12

Posted on noiembrie 25, 2012, in blogosfera, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 23 comentarii.

  1. Sincera sa fiu, nu cred ca mi s-a mai intamplat asa ceva, insa asta trebuie sa-mi fie invatatura de minte.Sa fiu mai atenta si sa aleg bine.
    Lamai n-am mai cumparat de nu stiu cand, nici macar ceai nu am mai baut.
    Sanatate si noroc si tie!

  2. Lamaie pun si eu in conserva de peste, insa n-am incercat la snitele.Se vede ca nu ma impac prea bine cu acriturile. 🙂

  3. De atunci n-am mai fost la piata, nu merg prea des pe acolo, insa tin minte de unde am cumparat merele.
    O duminica frumoasa!

  4. Nu cumpar prea des mere din piata, am o alimentara, niste chioscuri, un aprozar de unde cumpar cu placere, sunt o clienta fidela, ca sa zic asa.
    Ceai cu lamaie n-am baut demult, nici limonada, insa am clementine si-mi plac. 🙂
    O saptamana mai buna si tie!

  5. Carmen, am gasit comentariul tau la spam, nu stiu de ce gasesc unele comentarii la spam.Nu am setat nimic legat de spam.O fi de la platformele noastre. 🙂

  6. Cred ca am aruncat cel putin un sfert din fiecare mar.
    O duminica frumoasa!

  7. Carmen, din pacate, in pietele romanesti se intampla des astfel de inselatorii, daca nu ma grabeam, as fi cautat sa cumpar de unde am mai cumparat.
    Iti multumesc si te rog sa ma ierti ca am raspuns cu intarziere.
    O duminica frumoasa!

  8. Draga Mirela, ti-am raspuns pe blogul tau, de atunci n-am mai bloggerit, incerc sa particip la povestile parfumate, macar atat.In rest, tot ce va aparea pe blog sunt articole programate.
    Sa stii ca am cumparat meree Ionatan de la alimentara si au fost exact cum imi plac.Eu le-am ales pe toate. 🙂
    Sa ai o duminica minunata!

  9. Oameni rai… 😦 Merg la piata foarte rar dar cand cumpar ceva aleg eu si le pun pe cantar si in sacosa ceea ce e ales de mine ajunge.
    Mie imi plac lamaile! Si imi amintesc limonada! Si acum beau. Si ceai din lamaie beau – rar, cand simt simptome de raceala! Dar ce buna-i prajitura cu crema de lamaie!
    Sanatate si mult noroc!

  10. Eu mai aud tropait de cai; miros de mere obtin mintenas…
    PS. A trebuit sa vina printul mostenitor al Angliei ca sa ne aplecam si spre locurile noastre; chiar daca unii mai fura…

  11. Ba mie-mi plac lămâile și la pește, conservele de pește, storc din belșug! Chiar și șințelele vieneze le stropesc puțin cu lămâie înainte de a le da prin ou și făină!

  12. M-ai facut curioasa. Mi se pare minunat cand auzi cuvinte de lauda, de la straini. Vanzatorul nu a fost prea amabil, dar dupa felul in care da, tot asa va si primi. Imi pare rau ca nu te-ai putut bucura de savoarea merelor. O zi frumoasa!

  13. *pana-l fac…

  14. Eh…macar ai facut o poveste din merele alea! 🙂
    Se mai intampla, unii negustori sunt ticalosi, fara rusine si fara inima. Sa-mi mai strecoare cate unul neconform mi s-a intamplat si mie dar masiv, inca nu. Imi pare tare rau.
    Din piata cumpar de la oameni pe care mi i-am facut amici in timp, care daca n-au marfa prea buna imi spun chiar ei „nu cumpara!”
    Eu pun zeama de lamaie in ceai pana-l face precum o limonada, dar asta mai mult iarna. Vara nu prea beau ceai, atunci fac limonada direct. 🙂
    O saptamana buna iti doresc!

  15. nu stiu de ce… comentariul meu precedent, nu apare 😦
    scriam ceva cam asa:

    îmi pare rau ca a trebuit sa traiesti o asemenea experienta! e trist, chiar foarte trist!
    Tu îti hranesti sufletul cu arta adevarata si câstigi banii pentru mâncare, cinstit – în contrast total cu precupeata hoata din piata!
    Iti doresc o saptamâna parfumata si lipsita de evenimente neplacute!

  16. Până la urmă, tot ai valorificat merele! 🙂
    Zile frumoase!

  17. ce rau imi pare ca a trebuit sa traiesti o astfel de experienta – cea a inselatoriei… Este trist! Sensibilitatea sufletului tau se hraneste cu arta adevarata si banii îi câstigi cinstit – exact în contrast cu precupeata josnica ce ti-a împachetat merele.
    Imbratisari si numai ganduri bune 🙂

  18. Gabi dragă, te-am înscris eu în tabel. Funcționează foarte bine tabelul, dar nu se mai poate copia textul deoarece am pus un script anti copiere, cred că intuiești din ce cauză. Decât să mă copieze unii, mai bine mă protejez.
    Dar nu e nicio problemă, lumea vine pe linkul din tabel să citească, așa că e bine cum ai procedat.
    Gabi nu, nu ești o fraieră, oamenii au ajuns să fure orice, oricât, să facă nefăcute și nemaivăzute, sunt execrabili…Eu numai la market mai merg, cum or fi merele sau perele, dar le aleg eu însămi. Nu mai risc să am încredere în cei care vând la piață.
    Lasă, măcar ai învățat…Sper ca data viitoare să ai mai mult noroc.
    Te îmbrățișez cu mare drag!
    O seară minunată! 🙂

  1. Pingback: Pe chibrituri: Luna cadourilor « Blog de Filumenistă

  2. Pingback: Alt joc cu poze – 30.11.12 « Florina Lupa Curaru

  3. Pingback: Lătrături ocoşe (301112) « Ulise al II-lea cel Ocoş

  4. Pingback: Sfântu’ Tudor « Zamfir Turdeanu' – un turdean (aproape) ca oricare

  5. Pingback: Cotidianu-n poze – 301112

Lasă un comentariu