Henri Lucien Doucet(1856 – 1895), pictor francez

Henri-Lucien Doucet – Après le bal

Henri-Lucien Doucet – Jeune fille au ruban

Henri-Lucien Doucet – Beauty of Harem

Henri-Lucien Doucet – Reunion of Odysseus and Telemachus

Henri Lucien Doucet(1856–1895)a fost un pictor de figuri si de portrete francez, el s-a nascut in Paris si a studiat sub indrumarea lui Jules Joseph Lefebvre si Gustave Boulanger, iar in 1880 a castigat Prix de Rome. Picturile lui sunt picante, reprezentari stralucitoare ale vietii moderne, in stil parizian, insa indraznetul realism al lucrarilor lui de inceput nu l-a mentinut si mai tarziu, astfel ca lucrarile lui ulterioare sunt cam sterse intro oarecare masura.  Portretele lui in pastel sunt, de asemenea, remarcabile.

In 17 iunie s-au nascut:

Maurits Cornelis Escher (17 iunie 1898 – 27 martie 1972), artist plastic, gravor şi grafician olandez.

Sabin Bălaşa(17 iunie 1932, Dobriceni, Olt – 1 aprilie 2008, Bucureşti), pictor, regizor și scriitor român.

Din blogosfera.

Mirela Pete.Aur și azur. Life in pictures

Cristian Lisandru.Mare de cerneală

Lunapatrata.Adio draga Nelo, eu plec, se face seara…

Călin Hera.Cuvânt spre dumerire

Posted on iunie 17, 2012, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Cea mai cunoscuta pictura a lui e prima pe care am postat-o.E un artist talentat, insa nu prea am gasit multe lucrari de-ale lui.
    Alegerea ta e pe placul meu, imi plac picturile cu subiecte mitologice, imi plac povestile. 🙂
    O saptamana mai buna, Cristian!

  2. „Henri-Lucien Doucet – Reunion of Odysseus and Telemachus”

    Le-am privit pe fiecare în parte. Unele m-au intrigat. Cu siguranţă mai este mult până să înţeleg ce a dorit şi cum a gândit artistul. Însă talentul artistului nu poate fi contestat.

    Toate cele bune, Gabi!

Lasă un comentariu