Poveste parfumată de primavară

Povestea parfumata lansata de Mirela acum peste un an, continua.Tema de astazi, Parfum de primăvară, a fost propusa de Lili3D. Pentru ca inca nu am vazut ghiocei anul acesta, am ales o poveste pe care am postat-o mai demult, e povestea parfumata a ghiocelului.Intotdeauna aveam ghiocei de 1 si 8 martie, anul acesta inca nu i-am vazut, nu am simtit inca parfumul crud al primaverii.

Aceasta poveste este o adaptare dupa “Povestea ghiocelului” de Hans Christian Andersen.

“Era iarna. Zapada se asternuse intrun strat gros si vantul batea rece,dar intrun loc se afla un locsor unde era placut si caldut.In acel loc se afla o floricica al carei bulb se afla sub pamant si in zapada.Intro zi a inceput sa ploua,iar stropii de ploaie au patruns prin gheata si zapada ajungand in pamant.O raza de soare,subtirica si firava a ajuns si ea in pamant pana la bulbul florii.”Intra”,a spus floricica.”Nu pot”i-a raspuns raza de soare.”Nu sunt destul de puternica sa ridic zavorul.Voi fi mai puternica cand vine primavara.” ”Cand va fi primavara?” intreba floricica pe fiecare raza de soare care ajungea la usa ei.Dar inca era iarna,pamantul era acoperit cu zapada si noaptea,apa ingheta.Floricica crestea destul de greu,obosita de atata asteptare:”Ce mult timp a trecut!” ”Ma simt foarte inghesuita…trebuie sa ma fortez si sa ma ridic putin.Vreau sa ajung la zavor,sa-mi scot capul afara si sa-i spun primaverii, Buna dimineata.Asa ca floricica s-a sfortat si sfortat.Peretii casutei sale erau deja inmuiati de ploaie si de caldura razelor de soare astfel ca din zapada s-a ridicat un mugure verzui deschis pe lujerul caruia se aflau cateva frunzulite lunguiete si inguste pe ambele parti.Era cam frig ,iar vantul si vremea i-au spus:”Ai iesit putin mai devreme!”;insa fiecare raza de soare ii canta:”Bine ai venit!”. Floricica si-a ridicat capsorul din zapada si s-a deschis-pura si alba,cu dungulite verzi.Parea ca se va sparge in bucati,asa era de delicata,dar era mult mai puternica decat si-ar fi putut inchipui cineva.Statea drept in zapada alba, in rochita ei alba,aplecandu-si capsorul cand cadeau fulgii de nea,ridicandu-l din nou pentru a zambi razelor soarelui.Fiecare zi o facea tot mai frumoasa.”Oh!” au strigat intro zi niste copii care alergau in gradina.”Veniti sa vedeti ghiocelul!E asa de frumos…e primul si singurul din gradina!”

Povesti despre ghiocei

Alte povesti din blogosfera.

Mirela     Parfum de primăvară

Pandhoraa     Poveste Parfumata – Parfum de Primavara

Sara   Parfumul Primăverii – Poveste parfumată

CARMEN Parfumul primaverii

Florentina  Parfum de primavara

Lolita Ganduri-verzi-de-primavara-parfumul

Roxana Parfumul-primaverii

Aurora PRIMĂVARA ŞI NOI

Ioan Usca.Parfumul primăverii

Veronicisme – Parfumul primăverilor copilăriei

Dana.biblioteca națională vs. „spray bush”

Rokssana.gand

Teo Negură.Poveste de vis (71)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Poz(n)ele babei 3

Posted on martie 3, 2012, in blogosfera, povesti and tagged , , . Bookmark the permalink. 32 comentarii.

  1. Povestile ar trebui citite indiferent de varsta.Toti avem momente cand ne dorim sa redevenim copii.
    Iti multumesc.

  2. Azi am gasit ghiocei.
    Am ghiocei! 🙂

  3. Iti multumesc, Mirela.
    La multi ani, acum cand raspund e ziua ta!

  4. Salut!
    Sunt de acord cu propunerea si chiar aacum te trec in blogroll!

  5. Ghiocelul este vestitorul primaverii! Frumoasa povestea si parfumul ce razbate din ea! O primavara cu adieri suave de parfum de flori, cu optimism si bucurie de viata!

  6. salut gabi draguto!avem deja un link exchange, insa esti interesanta sa faci schimb de link si cu http://www.romania-europeana.blogspot.com ?

    multumesc anticipat!

  7. cata gingasie in aceasta poveste…gingasia suavului ghiocel…
    multumesc mult pentru poveste…inca iubesc povestile 🙂

  8. Delicatul şi puternicul ghiocel…

  9. Cel mai suav simbol și cea mai puternică, de fapt, floare,care crește din omăt. Acest minunat ghiocel! Mă bucur să citesc și să privesc, Gabi. 🙂
    Weekend cald, calm, cu sănătate!

  10. Nici eu nu stiam povestea, in plus, am uitat-o.
    ce ne-am face si ce am fi fara povesti?
    Iti multumesc, o seara frumoasa si tie!

  11. Am ales poza aceasta fiindca mi s-a parut potrivita pentru anotimpul in care ne aflam.
    Precis ca cei care au ghiocei in gradina au ocazia sa vada pe viu astfel de imagini.
    Iti multumesc mult, Sara.
    O duminica insorita si parfumata!

  12. Iti multumesc, Carmen.E o poveste repostata, mai am una la Povesti despre ghiocei

    Povesti despre ghiocei


    Voi citi si textul tau, Carmen!
    Si la noi s-a incalzit, poate ca pana luni voi vedea ghiocei, voi simti parfumul primaverii.
    O primavara minunata si tie!

  13. n-o stiam sau am uitat-o…mi-a facut bine lectura 🙂

    seara frumoasa sa ai !

  14. Câtă gingășie în micuțul ghiocel!… De-abia aștept să își ivească căpușoarele delicate și în grădina mea…
    Vă doresc un weekend plin de miresmele Primăverii! 🙂

  15. O poveste plina de gingasie! si eu am scris un text asemanator :)) (http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/01/puterea-dorintei.html)
    La mine în oras domneste primavara, de o saptamâna avem la ora amiezii temperaturi în jur de 10°C. Nu va mai dura mult si natura va exploda, înfrumusetându-ne viata 🙂
    Sa ai o primavara minunata, draga Gabi!

  1. Pingback: Dezvoltarea creativităţii prin rezolvare şi compunere de probleme | innerspacejournal

  2. Pingback: 6 Martie cu Oameni adevărați « Mirela Pete. Blog

  3. Pingback: Renaştere « Gabriela Savitsky

  4. Pingback: Colecţionara de coşmaruri – 1 « Ioan Usca

  5. Pingback: Viaţa-n imagini (040312)

  6. Pingback: Clipe încremenite (040312) « Zamfir Turdeanu' – un turdean (aproape) ca oricare

  7. Pingback: Lătrături ocoşe (040312) « Ulise al II-lea cel Ocoş

  8. Pingback: Nimicuri « Teo Negură – Trafic cu hituri

  9. Pingback: Vechi scăpărări (040312) | Amintiri din filumenie

  10. Pingback: Pe chibrituri: Monumentul Pompierilor – Bucureşti « Blog de Filumenistă

  11. Pingback: Alt joc cu poze – 04.03.12 « Florina Lupa Curaru

  12. Pingback: EA | innerspacejournal

  13. Pingback: Parfumul cadourilor de primavara… « Daurel's Blog

  14. Pingback: Parfumul primăverii « Ioan Usca

  15. Pingback: Parfum de primăvară « Mirela Pete. Blog

  16. Pingback: Parfumul primăverilor copilăriei | VERONICISME

  17. Pingback: parfumul primaverii | Rokssana's Blog

Lasă un comentariu