Aleksandr Golovin (1 martie 1863 – 17 aprilie 1930), pictor si designer de scena rus

Alexandr Golovin – Self-portrait on a background of red shawl 1919

Alexandr Golovin – Portrait of EA Smirnova

Alexandr Golovin – Spaniard in the green

Alexandr Golovin – Portrait of EP Bow

Alexandr Golovin – Girl with porcelain 1916

Alexandr Golovin – Portrait of Count Vladimir Ivanovich Kankrin 1909

Alexandr Golovin – Portrait of Feodor Chaliapin as Boris Godunov (1912)

Alexandr Golovin – Umbrian valley

Alexandr Golovin – Купавки

Aleksandr Yakovlevich Golovin (Russian: Алекса́ндр Я́ковлевич Голови́н; 1 martie [O.S. 17 februarie] 1863, Moscow – 17 aprilie 1930, Detskoye Selo) a fost un pictor si designer de scena rus. A lucrat pentru productiile lui Sergei Diaghilev, Constantin Stanislavski si Vsevolod Meyerhold.

Golovin a studiat initial arhitectura, apoi a trecut la studiul picturii. A urmat cursuri la Académie Colarossi. Datorita dificultatilor financiare, dupa absolvire a lucrat ca pictor de interior si ca decorator. Si-a incercat indemanarea si in designul de mobilier. In 1900 a luat parte la proiectarea pavilionului Imperiului Rus de la Targul International de la Paris impreuna cu prietenul lui,  K.A. Korovin. In 1901 s-a mutat din Moscova in regiunea Saint Petersburg. Aici a inceput sa lucreze ca designer de scena, combinand simbolismul si  modernismul in productii dramatice pentru Diaghilev, Meyerhold si altii. Dupa Revolutia din 1917, Golovin si-a gasit de lucru in teatre din ce in ce mai putin, astfel ca a trecut la pictura si ilustratii grafice.

Aleksandr Golovin (1 martie 1863 – 17 aprilie 1930), pictor si designer de scena rus

Tot pe 1 martie s-au nascut:

Ion Creangă(n. 1 martie 1837, Humulești; d. 31 decembrie 1889, Iași) a fost un scriitor român. Recunoscut datorită măiestriei basmelor, poveștilor și povestirilor sale, Ion Creangă este considerat a fi unul dintre clasicii literaturii române mai ales datorită operei sale autobiografice Amintiri din copilărie.

Sandro Botticelli (1 martie 1445, Florența – 17 mai 1510, Florența), un pictor italian, unul din cei mai mari reprezentanți ai Renașterii italiene.

Bachiacca(1 martie 1494 – 5 octombrie 1557), pictor italian renascentist.

Oskar Kokoschka (1 martie 1886 – 22 februarie 1980), pictor și grafician expresionist austriac.

Fedot Sychkov(1 martie 1870 – 3 august 1958), pictor impresionist rus.

Jean Geoffroy(1 martie 1853 – 1924), pictor si ilustrator francez.

Din blogosfera.

Ryana.MIHAELA CELESTINE….LANSARE DE CARTE..

Cristian Lisandru.MĂRŢIŞOR – “Eliberarea prin iubire”

Teo Negură.Un martisor cat primavara

Gabriela Savitsky.1 Martie …

Gabriela Elena.Preţiosul mărţişor atipic

Dictatura justitiei.Mărțișorul pe care mi-l doream

Ulise al II-lea cel Ocoş.Martisor de la ZeList

Elisa.Ghiocei

Punctul de vedere.Cantec pentru o noua Primavara

Teo Negură.Privighetoarea si magarul

Ioan Usca.Asasini în serie

Ulise al II-lea cel Ocoş.Starea blogosferei apropiate

Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (290212)

Posted on Martie 2, 2012, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Da, este mărțișorul pe care mi-l doream. Îți mulțumesc !

  2. Mulţumesc, Gabriela! Aşa o încântare la cafeaua de dimineaţă e un preludiu pentru o zi însemnată. 🙂

  3. Draga ryana, draga Mihaela (asa o cheama pe sora mea mijlocie), ma iarta ca-ti raspund cu mare intarziere.de ceva vreme mi-e greu, foarte greu sa tastez, parca am mainile blocate cand stau la calculator.
    Ma bucur ca esti prietena mea, a lui Cristian si Geaninei, mi-ar placea ca buruienile sa fie plivite cand incearca sa acopere, sa sufoce floarea, mi-ar placea ca oamenii sa fie oameni!
    Incerc sa raspund acum tuturor mesajelor si sa ajung pe blogurile prietenilor, sper sa ajung si la tine sa vad daca ne dai vesti bune despre motanelul tau!
    Cu drag,
    Gabi.

  4. mulţumesc Gabi,ptr.răspuns şi,implicit lui Cristian ptr.tot ce face alături de frumoasa şi adorabila Geanina!:)..
    regret nespus că google face astfel de neplăceri prin restricţionări de genul celor amintite în ce priveşte notiţele,dar mă bucur că aici la tine mi-a rămas un loc unde să mai trimit gândurile mele unor oameni frumoşi şi deosebiţi ca voi şi,mai ales că vă am alături de sufletul meu în lista de blogroll,de unde vă urmăresc cu mare drag.
    mulţumesc că existaţi şi,că mai sunt oameni ca voi în această ţară plină de buruieni!
    să fiţi sănătoşi,fericiţi şi mult iubiţi!:)
    cu drag,Mihaela[numele meu ptr.familie şi prieteni..ryanna este virtual:)]
    da,întâmplător(sau poate,nu) Mihaela Celestine este tiza mea:)

  5. Iti multumesc mult, Cristian.
    Intotdeauna treci pe-aici, intotdeauna lasi un mesaj si ganduri bune.
    Sa ai o duminica minunata alaturi de Geanina!

  6. Draga Ryana, intotdeauna incerc sa ajut cumva, sa fac cunoscut un astfel de eveniment, o lansare de carte, o expozitie a unui artist etc.
    Macar atat sa fac, avem nevoie de astfel de evenimente si cred ca noi cu blogurile noastre putem sa facem putina lumina in intunericul si mizeria in care traim.Imi pare rau sa aud ca tanara scriitoare a trecut prin atatea greutati si e bolnava, ii doresc multa sanatate, putere, sa aiba cat mai multi cumparatori ai caartilor ei!te felicit pentru gestul tau nobil.
    Imi pare rau ca inca nu a aparut motanelul, eu cred ca va aparea, uneori apar acasa dupa saptamani.
    Pisicile noastre nu ies afara de cativa ani, e prea periculos.
    Iti doresc o duminica insorita, Ryana!
    Cu drag,
    Gabi.

  7. Un semn de trecere, Gabi, şi toate gândurile bune! O zi cât mai frumoasă să ai! Gânduri bune şi Ryanei!
    P.S.Cred ca Ryana a vazut mesajul tau, a trecut pe-aici.

  8. Gabi,
    nu am cuvinte să-ţi mulţumesc ptr.nobleţea sufletului tău..mă bucur că exişti şi mă simt onorată că mă ai printre prietenii tăi deosebiţi .
    cât priveşte subiectul cu lansarea cărţii Mihaelei Celestine,la fel îţi mulţumesc personal şi în numele acestui copil orfan de părinţii,care se luptă singură printre străini să dea tot ce are sufletul ei mai bun..ea este copilul meu virtual şi spiritual adoptat şi încerc pe cât posibil să o ajut ,deşi ajutorul meu este doar moral şi infim ptr.cât de mult ar merita…este un suflet sensibil,zbuciumat trecut prin greutăţi inimaginabile în viaţă la doar cei 33 de ani ai săi,cu doliu,operaţii, boli şi neajunsuri materiale,victima sistemului acesta de calvar,cu siguranţa şubredă a zilei de mâine,dar cu toate acestea a reuşit să-şi termine o facultate,să fie ultimul an de master,şi să lanseze deja 4 cărţi ale cărui subiecte sigur nu-s pe înţelesul multora dar despre care cred că au şi vor avea un viitor promiţător.
    de aceea încă odată-ţi mulţumesc ptr.gestul tău altruist şi îţi doresc tot binele şi frumosul din lume să-ţi însenineze viaţa!
    ps.motanul meu nu s-a întors,cred că s-a întâmplat ceva cu el,asta e soarta pisicilor de fapt.eu nu l-am castrat ptr.că stând la parter am vrut să-i dau libertate..nu avea nici doi ani de când mititel şi pricăjit,flămând şi aruncat mi-a popoait la uşe,iar de când l-am îngrijit că mai avea şi o bubă mare la cap,nu se mai dezlipea de mine…e inimaginabilă recunoştinţa şi iubirea unui animăluţ,doar că au şi ei lumea şi destinul lor pe care noi oamenii nu le putem controla.
    o zi minunată!

  1. Pingback: Jean Geoffroy(1 martie 1853 – 1924), pictor si ilustrator francez | my heart to your heart

  2. Pingback: Vasily Polenov(1 iunie 1844 – 18 iulie 1927), pictor peisagist rus « my heart to your heart

  3. Pingback: Parfumul primăverii « Ioan Usca

  4. Pingback: Poveste de vis (71) « Teo Negură – Trafic cu hituri

Lasă un răspuns

