Poveste parfumată.Parfumul unui Poem Cântec

 

Mirela, initiatoarea Poveștii parfumate dintre bloggeri, ne propune o tema deosebita, mai ales pentru poeti si iubitorii de poezie si pentru toti povestitorii de povesti parfumate.Nu compun poezii, nu ma pricep la arta cuvintelor, insa imi place frumosul si cateva versuri in mod deosebit.Povestea mea parfumata e  poem si cantec de Nichita Stănescu.

Marc Chagall – Lovers with Bouquet

Cântec

de Nichita Stănescu

E o întâmplare a fiinţei mele:
şi-atunci, fericirea dinlăuntrul meu
e mai puternică decât mine, decât oasele mele,
pe care mi le scrâşneşti într-o îmbrăţişare
mereu dureroasă, minunată mereu.

Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece de delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Du-ma fericire, în sus, şi izbeste-mi
tâmpla de stele, până când
lumea mea prelungă şi în nesfârşire
se face coloana sau altceva
mult mai înalt, şi mult mai curând.

Ce bine ca eşti, ce mirare ca sunt!
Două cântece diferite, lovindu-se , amestecandu-se,
două culori ce nu s-au văzut niciodată,
una foarte de jos, întoarsa spre pământ,
una foarte de sus, aproape ruptă
în înfrigurata, neasemuita luptă
a minunii că eşti, a-ntâmplarii că sunt.

Din volumul „O viziune a sentimentelor”, 1964

Marc Chagall – ‘Blue’ Lovers

Poem

de Nichita Stănescu

Spune-mi, dacă te-aş prinde-ntr-o zi
şi ţi-aş săruta talpa piciorului,
nu-i aşa că ai şchiopăta puţin, după aceea,
de teamă să nu-mi striveşti sărutul?…

Din volumul „O viziune a sentimentelor”, 1964

Au mai scris la tema aceasta:

Mirela Parfumul unui poem. Les Fleurs du Mal

Rokssana : Parfumul unor poeme

Doru Vulturești Înmiresmarea Înșchiopătată

Ioan Usca.Soluţii

CELLA.nămete, îndrăgostit-

Gabriela Savitsky.Calut troian se caută la dinţi?

Ulise al II-lea cel Ocoş.Un posibil blogroll ar putea fi

Pilula lu` Lisandru.PNL-PSD – Viitor divorţ din dragoste

Dana.mortu’ lu’ profi

Teo Negură.Sarlatanul si bolnavul

Punctul de vedere.Aforisme

Ioan Usca.Un nod de patimi

Grupul „porcilor abjecti”.Scrie, amuză-te, votează și vei fi premiat! Concurs de satiră

Rokssana.cuvinte mici… cu efecte mari

Posted on februarie 17, 2012, in blogosfera, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 27 comentarii.

  1. … restu-i tăcere

  2. Un poem şi din partea mea, Gabi, pentru o postare deosebită…

    Nichita Stanescu – Cantec nesocotit

    Ti-am mesterit banuti de fier,
    sa-mi vinzi un ceas din sanii tai
    zbucnind in vine zurgalai,
    cand flamanzeam de vis si cer…

    …Dar scalda calda, nurii puri
    iubeau ciorchinul cel manat
    Si inima ti-ai semanat
    in colbul plin de scrematuri.

    Ti-am banuit arginti cu zimti,
    uitarea ta sa-mi vinzi pe ei,
    cand rodul florilor din tei
    imi flamanzeau o stea in dinti.

    …Dar vrajitoare de nefiri,
    descantece turnasi in prag
    Mi-ai dat fiertura de omag
    sa te descant din amintiri…

    Bucuresti, Joi 23 Decembrie 1954

  3. Eu il ador pe Nichita asa ca mi-a mers la suflet postarea ta.

  4. Bloggeri visători şi fericiţi că există… Orice-ar fi.
    Nu-i aşa?

  5. Nichita Stanescu a fost si va ramane un maestru al cuvintelor. Cele doua poezii sunt si printre preferatele mele…
    Toate cele bune! 🙂

  6. Nichita Stanescu a fost si va ramane un maestru al cuvinetelor. Cele doua poezii sunt si printre preferatele mele…
    Toate cele bune! 🙂

  7. Nu pot spune, de fapt nu voi putea spune niciodata ca am citit destula poezie, dar un asemenea artist al metaforei precum Nichita eu jur ca nu am intalnit… Si nici nu stii cat sunt de mandru pentru asta 🙂

  8. iubirea….si Nichita…si Chagall ….superb 🙂

    weekend de vis sa ai !

  9. Ce bine ca eşti, ce mirare ca sunt!
    Două cântece diferite, lovindu-se , amestecandu-se,
    două culori ce nu s-au văzut niciodată,
    una foarte de jos, întoarsa spre pământ,
    una foarte de sus, aproape ruptă
    în înfrigurata, neasemuita luptă
    a minunii că eşti, a-ntâmplarii că sunt.

    Cum sa nu-l iubesc pe Nichita? Ai ales inspirat! Poeziile lui Nichita sunt bogat completate de picturile lui Chagal…Ma bucur sa privesc, sa citesc si sa ascult azi, la tine! Sa ai o seara frumoasa! 🙂

  10. Nichita, atât de marele Nichita …
    Mulţumesc!

  1. Pingback: Viaţa-n imagini (190212)

  2. Pingback: Clipe încremenite (190212) « Zamfir Turdeanu' – un turdean (aproape) ca oricare

  3. Pingback: Lătrături ocoşe (190212) « Ulise al II-lea cel Ocoş

  4. Pingback: Vechi scăpărări (190212) | Amintiri din filumenie

  5. Pingback: Alt joc cu poze – 20.02.12 « Florina Lupa Curaru

  6. Pingback: Proiect guvernamental « Gabriela Savitsky

  7. Pingback: Crime perfecte « Ilarie

  8. Pingback: Altruism | Caius

  9. Pingback: Dragi prieteni ai poveștii parfumate, spuneți prezent aici! « Mirela Pete. Blog

  10. Pingback: God’s colors « • Gabriela Elena •

  11. Pingback: Parfumul unui poem | innerspacejournal

  12. Pingback: Poveste de vis (69) « Teo Negură – Trafic cu hituri

  13. Pingback: parfumul unor poeme « Rokssana's Blog

  14. Pingback: Editura « Ioan Usca

  15. Pingback: Poeme de dragoste…Poveste parfumata « Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

  16. Pingback: Parfumul unui poem « Stropi de suflet la vedere

  17. Pingback: Parfumul unui poem. Les Fleurs du Mal « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu