Constantin Brâncuşi (19 februarie 1876 – 16 martie 1957), sculptor român

Constantin Brâncuşi

Constantin Brâncuşi

Constantin Brancusi - Sarutul 1907

Constantin Brancusi – Sarutul 1907

Constantin Brancusi - Adolescenta

Constantin Brancusi – Adolescenta

Constantin Brancusi-Poarta Sarutului

Constantin Brancusi-Poarta Sarutului

Constantin Brâncusi - Coloana infinitului

Constantin Brâncusi – Coloana infinitului

Constantin Brâncusi - Masa tacerii

Constantin Brâncusi – Masa tacerii

Constantin Brâncusi - Somnul

Constantin Brâncusi – Somnul

Constantin Brâncusi - Domnisoara Pogany

Constantin Brâncusi – Domnisoara Pogany

Constantin Brâncusi - Maiastra

Constantin Brâncusi – Maiastra

Constantin Brâncusi - Rugaciune

Constantin Brâncusi – Rugaciune

Constantin Brâncusi - Rugaciune

Constantin Brâncusi – Rugaciune

Constantin Brâncusi - Cumintenia pamantului

Constantin Brâncusi – Cumintenia pamantului

Edward Steichen - Brancusi

Edward Steichen – Brancusi

video Constantin Brâncusi, sculptor român

Remember! Constantin Brâncuşi (n. 19 februarie 1876, Hobița, Gorj — d. 16 martie 1957, Paris) a fost un sculptor român cu contribuții covârșitoare la înnoirea limbajului și viziunii plastice în sculptura contemporană.

Sculpturi Constantin Brâncuşi

“Eu am facut piatra sa cante pentru Omenire”(Brancusi)

Coloana Infinitului

Cateva vorbe despre Constantin Brâncuşi

O intalnire cu Brancusi
Tot in 19 februarie s-au nascut:

Marin Sorescu (19 februarie 1936 – 8 decembrie 1996, București), poet, dramaturg, prozator, eseist și traducător.

Hans Dahl (19 februarie 1849 – 27 iulie 1937), pictor norvegian.

Gabriele Munter (19 februarie 1877 –19 mai 1962), pictorita expresionista germana.

Hans Grundig (19 februarie 1901 – 11 septembrie 1958), pictor şi grafician german antifascist.
Din blogosfera.

http://floriploiesteanu.wordpress.com/2011/09/26/de-la-masa-tacerii-prin-poarta-sarutului-catre-coloana-infinitului/

Mirela Pete.Dragi prieteni ai poveștii parfumate, spuneți prezent aici!

Ioan Usca.Editura

Gabriela Elena.God’s colors

Cristian Lisandru.Omul agăţat de timp ca de un secundar al unui ceas nevăzut

Pilula lu` Lisandru.GURA LU` AINŞTAIN – “La ei e cu onorefice şi cu onoare, la noi e fără onorefice şi fără onoare”

Dana.exclusiv. bogdan mihai radu: „starea de a picta îmi dă senzația atemporalului”

Ioan Usca.Bosonul Higgs

Florina Lupa Curaru.Alt joc cu poze – 20.02.1

Teo Negură.Trafic cu Hituri (runda 106)

Gabriela Savitsky.Proiect guvernamental

Amintiri din filumenie.Vechi scăpărări (190212)

Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (190212)

Zamfir Turdeanu’.Clipe încremenite (190212)

zamfirpop.Viaţa-n imagini (190212)

Daurel.Test de sinceritate.Din motive de promovare (a blogului)…

Gina.micile amănunte

Posted on Februarie 20, 2012, in arta, calendarul zilei, cultura, remember, Romania and tagged , , , . Bookmark the permalink. 33 comentarii.

  1. este cel mai mare sculptor din lume brincusi….parerea mea…de pictor

  2. Doar acum am raspuns, in plus, cred ca afli mai multe daca citesti pagina de pe Wikipedia
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Constantin_Br%C3%A2ncu%C5%9Fi.

  3. Teo, m-a fermecat si parca m-am simtit mai mandra ca acest mare artist e de-al nostru si ne place cand am citit ce spunea:“În clipa în care am încetat a mai fi copii, am murit.”

  4. Mirela, ma bucur ca ai avut timp sa treci pe aici.
    Stiu ca acusi e ziua ta de nastere, iar faptul ca esti nascuta in aceeasi zi cu Michelangelo mi se pare fantastic!
    Iti multumesc, Mirela.
    O seara linistita!

  5. Pe mine nu ma mira ca Brancusi nu e prea cunoscut de romani, fie ei tineri sau batrani.
    Cred ca atata timp cat nici la scoala si nici in mass-media nu se pune pret pe cultura, arta, copiii, tinerii nu au de unde cunoaste si nici parintii lor nu cunosc sau nu se gandesc la asta.Iar despre intelectuali, ce sa spun?au intrat in politica si mizerie sau le place sa stea doar sus, nu se coboara la nivelul pamantenilor obisnuiti si nestiutori.
    Cred ca si noi avem o vina.
    Eu nu cunosc multe, insa incerc sa-mi deschid mai mult ochii si mintea de cativa ani.

  6. Un mare artist pe care ai nostri l-au facut sa plece si i-au refuzat aarta.Degeaba vor acum sa-i aduca ramasitele pamantesti pentru a fi inhumate aici, nu cred ca el isi doreste asta.

  7. Cristian, acum cativa ani am citit mai multe despre creatia lui Brancusi si am vazut o emisiune cu un cercetator al operei brancusiene.m-am simtit ciudat, mi-ar fi placut sa inteleg mai multe si sa stiu….
    Iti multumesc mult, Cristian!

  8. Am vazut si eu aceasta trilogie, insa acum foarte multi ani.
    M-a impresionat, pacat ca pe atunci nu cunosteam mare lucru despre arta lui Brancusi.

  9. OK.M-ia placut comentariul tau.ADRIAN

  10. Brancusi e incopilarirea in sculptura, intoarcerea la simplitate, inocenta, gust…

  11. E sculpotorul meu preferat…după Michelangelo!
    Gabi, ambii sunt în zodia mea, adică a Peștilor. Și mulți artiști mai sunt aici. Să fie o coincidență! Oricum, eu îi cunosc creația și o admir și o iubesc! O zi frumoasă, Gabi! 🙂

  12. Brancusi e mai bine cunoscut printre tinerii americani decat printre cei romani.
    E realitate … si e trista.

    Mai demult, cam prin ’92-’93 , radioteleviziunea romana facuse o mini-ancheta la poarta unui liceu bucurestean. Elevii erau rugati sa numeasca trei sculpturi de Brancusi.
    … doar cativa, vreo patru la numar, au reusit performanta.
    Au fost si unii care n-au fost in stare sa numeasca macar o singura sculptura de-a lui Brancusi 😦

  13. Brancusi si-a luat soarta in propriile maini; nu s-a bazat pe diplome…

  14. Sunt multe de spus atunci când este vorba despre Brâncuşi, însă de fiecare dată cuvintele sunt prea puţine. Şi nu reuşeşti să spui tot ceea ce ai fi dorit.

    Un om. Un artist. Un geniu. Pe care trebuie să îl păstrăm tot timpul în suflete.

    Spunea Brâncuşi odată:

    „Am şlefuit materia pentru a afla linia continuă. Şi când am constatat că n-o pot afla, m-am oprit; parcă cineva nevăzut mi-a dat peste mâini.”

    Toate cele bune, Gabi…

  15. floriploiesteanu

    Am fost si eu anul acesta pentru prima oara la Tg.Jiu, sa vad trilogia lui Brancusi. Am avut parte de momente emotionante, la un nivel la care nu m-as fi asteptat de la mine insami. 🙂
    http://floriploiesteanu.wordpress.com/2011/09/26/de-la-masa-tacerii-prin-poarta-sarutului-catre-coloana-infinitului/

  1. Pingback: Hans Grundig (19 februarie 1901 – 11 septembrie 1958), pictor şi grafician german antifascist | my heart to your heart

  2. Pingback: Gabriele Munter (19 februarie 1877 –19 mai 1962), pictorita expresionista germana | my heart to your heart

  3. Pingback: Hans Dahl (19 februarie 1849 – 27 iulie 1937), pictor norvegian | my heart to your heart

  4. Pingback: Marin Sorescu (19 februarie 1936 – 8 decembrie 1996, București), poet, dramaturg, prozator, eseist și traducător | my heart to your heart

  5. Pingback: Ignat Bednarik(8 martie 1882 – 11 martie 1963), pictor, desenator român | my heart to your heart

  6. Pingback: Cocoşul bine orientat şi pisoiul promiţător « Ioan Usca

  7. Pingback: Expoziție de desene semnate Enya Pete, la miercurea în imagini « Mirela Pete. Blog

  8. Pingback: Veneția. Detalii artistice « Mirela Pete. Blog

  9. Pingback: Un zâmbet pentru Meryl Streep. Aplauze pentru The Artist « Mirela Pete. Blog

  10. Pingback: Ce-a spus vulpoiul atunci când n-a ajuns la struguri « Mirela Pete. Blog

  11. Pingback: Parfumul poveștii parfumate « Mirela Pete. Blog

  12. Pingback: Lorelei – Ionel Teodoreanu | innerspacejournal

  13. Pingback: Anteprimăvara. Muzici bune « Mirela Pete. Blog

  14. Pingback: Sunt premiantă « Mirela Pete. Blog

  15. Pingback: Când un arc se surpă… « • Gabriela Elena •

  16. Pingback: Un joc altruist « Teo Negură – Trafic cu hituri

  17. Pingback: Un premier pentru liniştea altora « Gabriela Savitsky

Lasă un răspuns

