Theodor Kittelsen (27 aprilie 1857 – 21 ianuarie 1914), pictor norvegian

Theodor Kittelsen – Nøkken (The Water Spirit)

Theodor Kittelsen – Kvitebjorn – Kong Valemon .1912 (The Polar Bear King)

Theodor Kittelsen – Troll wonders how old he is

Theodor Severin Kittelsen (27 aprilie 1857 – 21 ianuarie 1914) a fost un pictor norvegian, unul dintre cei mai populari artisti din Norvegia.Kittelsen a devenit cunoscut pentru picturile sale din natura, precum si pentru  ilustratiile din povesti si legende, in special cu troli.
Kittelsen s-a nascut in orasul de coasta Kragerø din regiunea Telemark, Norvegia. Tatal lui a murit la o varsta timpurie, lasandu-si sotia si cei opt copii intro situatie pusa in ordine. Theodor avea doar 11 ani cand a devenit ucenic la un ceasornicar. La 17 ani, Diderich Maria Aall a descoperit ca e talentat la desen si astfel a ajuns elev la scoala de desen Wilhelm von Hannodin Christiania (actualmente Oslo). Datorita sprijinului financiar generos din partea lui Aall, mai tarziu a studiat si in München. Deoarece, in 1879 Diderich Aall nu a mai putut sa-l sprijine financiar, Kittelsen a fost nevoit sa-si castige existenta ca desenator la ziarele si revistele germane.

In 1882 Kittelsen a obtinut o bursa de stat pentru a studia in Paris. In 1887 s-a reintors in Norvegia si a inceput sa picteze dupa natura.

Theodor Kittelsen si familia lui s-au stabilit in anul 1899   langa Prestfoss, intro casa cu studio de pictura pe care au numit-o Lauvlia. Kittelsen si-a petrecut aici cei mai buni ani ca artist. In acea perioada, Kittelsen a fost angajat sa ilustreze povesti din folclorul norvegian de catre culegatorii de folclor Peter Christen Asbjørnsen si Jørgen Moe. In 1908 a fost facut cavaler al Ordinului Regal Norvegian Sf. Olav. Cu toate acestea a fost obligat sa vanda si sa plece din Lauvlia in 1910 deoarece sanatatea lui a inceput sa se deterioreze. Statul i-a acordat o subventie in 1911, insa a murit ruinat in 1914.

Stilul lui Kittelsen poate fi clasificat intre pictura neo-romantica si naive.Ca artist national a fost respectat si cunoscut in Norvegia, insa nu i s-a dat o atentie pe plan international.

Din blogosfera. 

Cristian Lisandru.Puzzle – 5 –

Clipe de Cluj.Ceainării din Cluj-Napoca

Teo Negură.Miercurea fără cuvinte 2 – Un alt fel de trafic

Punctul de vedere.Sfanta Mare…

Posted on aprilie 27, 2011, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , . Bookmark the permalink. 23 comentarii.

  1. Gina, nu e nici o suparare daca nu treci pe-aici.Sper ca nici tu si nici ceilalti vizitatori si prieteni nu se supara pe mine fiindca lipsesc cam des, desi articolele apar in fiecare zi (sunt programate, mai am cateva 🙂 )
    Te-am vizitat, am citit articolul tau si am lasat un comentariu.
    O zi insorita!

  2. Mirela, mi s-a parut interesant acest artist al nordului si m-am mirat ca nu e prea cunoscut in afara tarii natale.
    Legendele nordice sunt interesante, ar trebui sa fie cunoscute mai mult si de noi.
    Iti multumesc, Mirela.
    O zi frumoasa si tie!

  3. Spiritul apei imi place si mie cel mai mult.Sunt mai multe desene cu acest subiect, unele in alb negru.Din apa ne-am nascut, fara apa nu exista viata.
    Iti multumesc pentru gandurile bune.la fel va doresc si eu.

  4. Teo, acum mi-am dat seama ca esti tizul lui. 🙂
    Ce fain ar fi fost daca as fi avut si povestile din care fac parte ilustratiile.
    Iti multumesc mult.

  5. Da, am ales cele mai frumoase imagini si as fi vrut sa postez cateva povesti insotite de imaginile artistului.

  6. Gabi,
    Să mă scuzi că am venit cam târziu. pentru mâine pregătesc și eu ceva despre nordici.
    O seară frumoasă îți doresc!

  7. O atmosfera de la ei, unde multa vreme pe an totul e inghetat si alb…Cum reflecta arta vizuala sufletul pictorului si natura care-l inconjoara. Interesant mod de abordare si frumoasa postare, Gabi! O zi frumoasa! 🙂

  8. Gândurile noastre bune, Gabi, o zi minunată să ai… Spiritul apei mi-a plăcut cel mai mult…

  9. Priceput tiz, ma uit si ma minunez, vorba ceea 🙂 Iti multumesc pentru oaza de frumos!

  10. Adevărate povești nordice în imagini… 🙂

  1. Pingback: Bucureştii de acum 100 de ani (I) « Clipe de Cluj

  2. Pingback: Avem români frumoşi « Mirela Pete. Blog

  3. Pingback: Emblemele Clujului « Clipe de Cluj

  4. Pingback: Dexign şi iQuest. Materiale tipărite « Mirela Pete. Blog

  5. Pingback: Domnul Chihleanu de la Margina « Clipe de Cluj

  6. Pingback: De Armindeni « Mirela Pete. Blog

  7. Pingback: Muzeul Naţional de Artă din Cluj « Clipe de Cluj

  8. Pingback: Tîrgu Mureș (I) « Clipe de Cluj

  9. Pingback: O nouă carte pentru copii, semnată Aurora Georgescu şi ilustrată de Mirela Pete « Mirela Pete. Blog

  10. Pingback: Tatăl nostru « Gabriela Elena

  11. Pingback: Paşi de rezervă « Teo Negură

  12. Pingback: Ce să vă spun? | Gabriela Savitsky

  13. Pingback: Ultimul Mitropolit – 13 « Ioan Usca

Lasă un comentariu