Parfumul celor mai frumoase vacante ale mele e lavanda

Raspund la noua provocare parfumata a Mirelei, „Poveste parfumată între bloggeri. Parfumul celei mai frumoase vacanțe” cu duioase amintiri din copilaria mea frumosa.

In copilaria mea indepartata, indepartata, mergeam in vacante la Sighisoara si Medias.Aveam matusi si unchi, aveam si verisori, dar mult mai in varsta decat mine si sora mea.Mi-am amintit de acea perioada fericita din copilarie si ce mult imi placeau cele doua orase atat de vechi si, mai ales, atat de…sasesti.Mama e sasoaica, s-a nascut in Medias si a copilarit in Sibiu.A facut scoala la Ursuline.Nu stiu limba germana, n-am vrut s-o invat, imi amintesc cum strigau unii copii dupa noi:hitleristii, fascistii.Asa era atunci;cateodata se vorbea despre razboi desi era terminat de multi ani.Poate de aceea n-am vrut sa invat germana, simteam ca-i urasc si eu pe nemti.La gradinita germana uram sa vad la copii papuci ca ai mei (le spuneam “papuci nemtesti”), erau toti cam la fel, nu ca acum, atatea modele.Am uitat sa va spun.Tatal meu era nascut in Basarabia si eram mandra la gradinita cu creioanele mele colorate, ascutite de tata (cu cutitul fiindca nu erau ascutitori).Nimeni nu le avea asa frumos ascutite.Imi amintesc ca de cate ori ne plimbam cu parintii, intotdeauna erau intrebati de prieteni cu care nu se intalnisera de mult:”cum se mai impaca rusii cu nemtii?”Era frumos si bine atunci.


Mi-e dor de copilarie, mi-e dor de matusa preferata, Minnie Tante care locuia intr-o camaruta inchiriata din Medias…era singura si era asa de buna, o iubeam.A murit demult.Mirosea a lavanda.

Parfumul celor mai frumoase vacante e lavanda.

 

Unde mai puteți citi Poveste parfumată între bloggeri:

Cati Lupașcu

http://catilupascu.wordpress.com/2011/03/19/piramida-fericirii/

Carmen

http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/03/egiptul-poveste-parfumata.html

Gina

http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/03/intre-doua-lumi.html

Posted on martie 19, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 18 comentarii.

  1. Buna ziua, Mihaela!
    Bineinteles ca va ajut sa promovati acel eveniment de duminica in beneficiul cainilor vagabonzi!va felicit ca nu sunteti indiferenti si va implicati in astfel de actiuni umanitare!
    Am sa intru pe blogul vostru sa preiau anuntul.va doresc mult succesi numai bine!
    P.S.Iti multumesc mult.Cred ca evocarea copilariei noastre e unul dintre subiectele cele mai frumoase si emotionante!

  2. Buna ziua!
    Am rugamintea (fiindca am vazut ca va plac animalele si natura :-)) sa ne ajutati si pe noi, trei familii iubitoare de animale, sa promovam acest mic eveniment de Duminica, 22 Mai: http://www.facebook.com/event.php?eid=188873097827013
    Suntem noi pe blogger si ne descurcam cu greu prin hatisurile virtuale, insa am vrea ca targul nostru organizat in beneficiul cainilor vagabonzi sa aiba cat mai multi musafiri si musterii Duminica! Numai bine va dorim! Tadgino&Corciturile

    http://mihaelamuttsofromania.blogspot.com/2011/05/targu-catelului-hingherit-maidanez-si.html

    P.S- Stiu ca ar fi trebuit sa incep cu asta…evocarea copilariei tale mi-a lasat o impresie puternica! Scrii superb!

  3. pacat ca atunci nu am inteles prea multe.
    Adultii au fost langa noi;parintii si bunicii din partea tatei.Ceilalti bunici au murit inainte de nasterea noastra.I-am cunoscut doar din poze si din povestile mamei.

  4. Vedeti ce putere au vorbele; chiar ale unor copii; sau mai ales ale copiilor in copilarie…
    Unde au fost adultii?

  5. Gina, acusi voi trece pe la tine.Mai am de vizitat pe Cati si Carmen.

  6. Nu-i nici o suparare, mi se intampla si mie sa incurc numele din viteza.
    Iti multumesc ca ai trecut pe-aici, Carmen!

  7. La Ursuline a invatat primele clase.Nu mai stiu exact.Am fost acum cativa ani la Sibiu si am revazut locurile in care a copilarit, bineinteles si casa in care a locuit(cu chirie) cu parintii si fratii.
    Minnie Tante a noastra a locuit in Medias si a murit la spital sau azil, mama a aflat intamplator. 😦

  8. Si mama mea punea levantica in dulap.Am pus si eu, iar la vara ar fi cazul sa cumpar niste levantica. 🙂
    Iti multumesc pentru vizita.

  9. Noi am mai povestit despre lavanda si copilaria noastra cu parfum de levantica.
    Acum am repovestit cu duiosie si dor!
    Iti multumesc.
    O seara frumoasa si sa ne auzim cu bine!

  10. sorry, am încurcat numele! Gabi draga, te rog sa ma ierti!

  11. oh Cati, ce amintiri frumoase! Spui ca mama a învata la Ursuline? eu am trait aproape 30 de ani în Sibiu, si a ramas orasul meu de suflet.
    Si eu am cunoscut o Minnie Tante, ce mirosea a levantica 🙂

  12. Si mie imi aminteste lavanda de copilarie. Mama strecura, in saculeti de panza, printre hainele din sifonier.

  13. Amintiri…Parfumul evoca cele mai frumoase amintiri, iar lavanda e cea mai suava. Mie imi aminteste de bunicul, dar si de tata. E parfumul care aminteste celor sensibiili si iubitori de frumos, de copilarie. Emotionanat scris si foarte frumos, Gabi!
    Te astept aici.
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/poveste-parfumata-intre-bloggeri-parfumul-celei-mai-frumoase-vacante/
    O zi cu adevarat buna sa ai! Felicitari, nici nu stii cat de aromata e aceasta pagina de frumoase amintiri!

  1. Pingback: Parfumurile mele din viata mea | my heart to your heart

  2. Pingback: Restanţe si poziţionãri « Daurel’s Blog

  3. Pingback: Piramida fericirii « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte

  4. Pingback: Poveste parfumată între bloggeri. Parfumul celei mai frumoase vacanțe « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu