Poveste parfumată.Parfum de fructe exotice de care sigur nu ai auzit

Paul Gauguin - Woman of the Mango

Paul Gauguin - Tahiti woman with fruit, detail

Paul Gauguin - The Seed of Areoi

Paul Gauguin - Two tahitian women

Picturi ale lui Paul Gaugain, pictor postimpresionist francez.

Povestea parfumata inceputa la  Mirela continua cu tema propusa de Carmen.Parfumul fructelor exotice.
Pentru ca nu prea cunosc aceste fructe, am ales sa postez un articol pe care l-am preluat de aici.

Imi amintesc de singura data cand am mancat rodii.M-a servit o colega de serviciu, mare iubitoare de fructe si mirodenii, atat de la noi, cat mai ales, exotice.Mi-a placut, mirare ca stiam cum se numeste fructul.

In epoca de aur am mancat kiwi, le adusese un var de-al nostru venit din Germania.Nu numai ca nu cunosteam fructul, dar a trebuit sa ne dea si instructiuni.Kiwi imi place daca este copt bine.E bun si pentru cei care au interzis la dulce.

 In continuare urmeaza povestea mea parfumata.Sper sa va placa parfumul acestor fructe care nu cresc pe aici si nici nu se gasesc in magazinele de la noi.Eu le-am cunosct acum, poate ca unii dintre voi le cunoasteti sau ati mancat unele dintre aceste fructe exotice.

http://s2.ziare.com/?mmid=e3350b100f18c92f4

Ackee

1. Ackee

Originar din Africa de Vest, acesta a fost in timp importat si cultivat si in Jamaica, Haiti, Cuba si Caraibe. Ackee este otravitor daca este consumat necopt. De aceea, trebuie lasat pana cand se face rosu si se deschide de la sine, singura parte comestibila fiind cea galbena.

http://s2.ziare.com/?mmid=9d1f1b100f38b0098

Rambutan

2. Rambutan

Numele acestuia este un derivat al unui cuvant care, in malaieza, inseamna „paros”, si asta deoarece fructul este acoperit cu foarte multi peri. Insa, dupa ce acestia sunt inlaturati odata cu coaja, ramane un miez carnos si delicios, care este si dulce-acrisor. Si, desi este originar din Asia de Sud-Est, in prezent este cultivat in multe locuri din lume.

http://s1.ziare.com/?mmid=cb839b100f887e305

Jabuticaba

3. Fructele de jabuticaba

Jabuticaba este un arbore care se gaseste in special in America de Sud, ale carui fructe cresc direct pe trunchi. Acesta, denumit si „pomul cu struguri”, poate fi aproape acoperit de fructe in plin sezon. Fructele pot fi consumate crude, dar si lasate la fermentat pentru obtinerea de vin sau lichior.

http://s1.ziare.com/?mmid=85631b10102056079

Castravetele african

5. Durian

In Asia de Sud-Est este denumit „regele fructelor”, in ciuda faptului ca emana un miros intepator, neplacut, de sosete purtate sau de ceapa stricata. Miezul insa este surprinzator de gustos.

http://s2.ziare.com/?mmid=74687b1010302bbbc

Durian

4. Castravetele african

Acesta este un fruct care surprinde in special prin contrastul de culori – galben la exterior si verde in interior. Este bogat in vitamina C si fibre si, desi este originar din Africa, a fost exportat si cultivat pana in Noua Zeelanda, Australia sau Chile.

http://s2.ziare.com/?mmid=d79d0b1010583a34a

Fructul-miracol

6. Fructul-miracol

Denumirea acestui fruct originar din Africa de Vest vine de la faptul ca are capacitatea de a face alimentele acre sa para dulci. Spre exemplu, daca combini suc de lamaie cu sucul fructului-miracol nu vei mai simti gustul acru. La fel se intampla si daca consumi un fruct-miracol inainte de unul acru – cel acru ti se va parea tot dulce. Si asta deoarece contine o substanta numita miraculina, care modifica perceptia gustului.

http://s1.ziare.com/?mmid=42e6eb101090eaacd

Cupuacu

7. Fructele de cupuacu

Cupuacu este un arbore inrudit cu cel de cacao, care creste in Brazilia, si ale carui fructe parfumate sunt folosite adesea la prepararea unor dulciuri datorita faptului ca au aroma de cacao si ananas. Totodata, fructele sunt utilizate si pentru obtinerea untului de cupuacu, folosit in unele produse cosmetice.

http://s1.ziare.com/?mmid=8d7d7b10109824c7d

Mangostanul

8. Mangostanul

Acesta, originar din Asia de Sud-Est, are o coaja destul de rigida, care trebuie despicata cu ajutorul un obiect ascutit, insa miezul este atat de gustos incat se spune ca regina Victoria ar fi dat o recompensa substantiala pentru a i se aduce un astfel de fruct proaspat.

http://s2.ziare.com/?mmid=1a5d0b1010a08a895

Pepino

9. Pepino

Cu un gust care poate fi asemanat cu pepenele galben si cu para deopotriva, pepino este des intalnit in America de Sud – zona de origine -, insa este exportat si la mari distante, cum ar fi Noua Zeelanda sau Turcia.

http://s1.ziare.com/?mmid=23a1ab1010a8b491d

Cherimoya

10. Cherimoya

Originar din regiunea vailor Muntilor Anzi, cherimoya este un fruct al carui gust seamana cu banana si ananasul, in prezent fiind cultivat in multe tari din lume, printre care se numara si Spania, Italia sau California.

Alte povesti parfumate:

Mirela.Miresme de departe…ca să ne fim mai aproape. Parfumul fructelor exotice. Poveste parfumată

Carmen.http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/11/astazi-prin-intermediul-povestii.html

innerspacejournal.Parfum de fructe exotice

Rokssana.duzina de cuvinte -10-

Posted on noiembrie 5, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 24 comentarii.

  1. Lolita, iti multumesc ca ai trecut pe aici si ai citit povestea pe care am preluat-o de pe ziare.com.
    Am sa citesc si articolul pe care mi l-ai recomandat, sunt curioasa ce fructe mai sunt! 🙂

  2. Lolita, iti multumesc ca ai trecut pe aici si ai citit povestea pe care am preluat-o de pe ziare.com.
    Am sa citesc si articolul pe care mi l-ai recomandat, sunt curioasa ce fructe mai sunt! 🙂

  3. Interesant articolul tau! Nu am auzit de unele fructe exotice prezentate, iar picturile sunt minunate! Felicitari si toate cele bune! 🙂
    Niste fructe exotice mai ciudate am gasit intr-un alt articol gasit pe net…
    http://www.infogradina.ro/fructe/fructe-exotice/cele-mai-ciudate-fructe/60/

  4. Multumesc, Peter.
    Omul cat traieste, invata, asa spunea cineva! 🙂

  5. Am citit cu interes, pe multe nici nu le ştiam!… 🙂

  6. Gabi, la inceput nu speram sa gasesc si picturi potrivite temei, insa cand le-am gasit, a trebuit sa aleg doar cateva din lipsa de spatiu liber!
    Te-am vizitat acum si m-am infruptat cu voie buna din executia fructata!
    Sa ai o duminica frumoasa, Gabi!

  7. Gina, le-am copiat cu placere, intotdeauna ma bucur cand gasesc ceva ce-mi place si vreau sa arat si altora!
    iti multumesc mult.
    O duminica parfumata, Gina!

  8. Nu stiu daca am retinut numele acestor fructe, insa nu cred ca le voi vedea vreodata cu adevarat! 🙂
    Un weekend parfumat si din partea mea!
    va multumesc, Sara!

  9. Nu se putea ca poezia culorii sa nu fie prezenta aici, pe blogul tau! 🙂
    Nici nu se putea o alegere mai buna: pictorul Paul Gauguin.
    Si datele despre toate acele fructe sunt interesante, Gabi. 😀

    Pe blogul meu, Parfumul fructelor exotice a dus la o executie fructata. 😉

  10. Ca de fiecare dată, tu aduci imagini absolut extraordinare, Gabi!
    Atât de frumoase, că par a fi reale!!
    Mulțumesc mult!
    Seară bună!

  11. Chiar nu am auzit de aceste fructe… Interesant!
    Un weekend aromat vă doresc! 🙂

  12. lili3d, atunci ma bucur si mai mult.ma gandeam ca poate doar eu nu am auzit de ele! 🙂
    Iti multumesc si eu.

  13. Mirela, credeam ca nu am picturi cu fructe exotice, a fost de ajuns sa dau un search pe Google si dupa cateva incercari l-am gasit pe Gauguin.
    Mai sunt picturi cu fructe, m-am uitat la gelriile mele de pe Picasa si am vazut ca lipseste Gauguin.Trebuie sa ma ocup de el. 🙂
    Iti multumesc mult, fructele alea nu stiu daca se gasesc la noi, unele seamana cu dovleacul. 🙂
    O duminica parfumata, Mirela!

  14. Carmen, iti multumesc, desi meritul nu e al meu ci al autoarei articolului.
    Am incercat ca povestea mea sa aiba un parfum minunat si ma bucur ca place!
    Un weekend parfumat si tie!

  15. Nici eu n-am auzit de acestea până acum.
    Mulţumesc pentru prezentare.

  16. Draga Gabi, Gauguin e fara indoiala pictorul si coloristul in tablourile caruia lumina, soarele, savoarea si mireasma insulelor exotice, cu fetele lor frumoase si parguite ca fructele si florile sunt, parca, aievea. Eu, una, simt aroma de cald, dulce, acrisor, de lene si frumusete, de Paradis terestru! Superb articolul tau! Si nemaipomenita trecerea in revista a fructelor despre care n-am auzit decat azi si care ma indeamna sa le caut si sa le gust!
    Multumesc!
    O zi incantatoare! 🙂

  17. îmi place teribil asocierea pe care ai facut-o! Parca fructele descrise, ies din picturile lui Gaugain… Excelent articol! fotografiile atasate transmit mirosul si aroma fructelor pârguite.
    Sa ai un weekend parfumat! 🙂

  1. Pingback: Miresme de DEPARTE…ca să ne fim mai APROAPE. Poveste parfumată « Mirela Pete. Blog

  2. Pingback: life in pictures -12- Maica Tereza « Rokssana's Blog

  3. Pingback: Execuţie fructată (Parfumul fructelor exotice) « Gabriela Elena

  4. Pingback: Salata verde de toamna, in gradinaElisa – gradina mea de vis

  5. Pingback: Parfum de fructe exotice | innerspacejournal

  6. Pingback: Parfumul fructelor exotice ? « Dictatura justitiei

  7. Pingback: Miresme de departe…ca să ne fim mai aproape. Parfumul fructelor exotice. Poveste parfumată « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu