Parfumul primilor fulgi de nea

Gustave Courbet – Poor Woman of the Village

Iarna
de Ion Luca Caragiale

Negresit ca, sus in ceruri
Soarele fiind aprins,
Nu se simte frigul, gerul
Care astazi ne-a cuprins.

Negresit! Focul din soare
Nu-l plateste Dumnezeu,
Insa noi platim, sarmanii,
Lemne si carbuni mereu.

Doamne, de-ai veni-ntr-o noapte
Pe pamantul inghetat
Ca sa vezi cat e de jalnic
Sa tot tremuri nencetat,

Tu, care-ti iubesti faptura,
N-ai mai zice un cuvant
Si-ai opri crivatul aspru
Sa mai sufle pe pamant!

Ion Andreescu-Pădure iarna

Marius Bunescu – Vedere din Bucuresti

Ignat Bednarik – La troiță

Adrianus Eversen – Figures In A Snowy Village Street

Adrianus Eversen – A village street in winter

Adrianus Eversen – Figures In The Streets Of A Wintry Town

Adrianus Eversen – Figures near the church

Cornelis Springer – Townview in Wintertime, Harderwijk

Alexei Savrasov - The Rooks Have Come Back

Alexei Savrasov – The Rooks Have Come Back

Alexei Savrasov – Winter Night

Parfumul primilor fulgi de nea, tema propusa de Mirela, initiatoarea Povestii parfumate.

Au scris povesti:

Silving, MirelaCARMENPoclid Roxana Simona gandvisVienelaKARMAPOLICE, pandhoraLili3d,  Lolita,  EllyMinnie,  ,

Lili3d.The Fantastic Flying Books… ,PILULA LU` LISANDRU.Joe Bonamassa – Live from the Royal Albert Hall (2009), Dana.discriminarea rasială din adn, Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (171112), Florina Lupa Curaru.Alt joc cu poze – 18.11.12, ,

Posted on noiembrie 18, 2012, in blogosfera, imagini, poezii and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 39 comentarii.

  1. Multumesc, la fel vreau si eu, ma ingrozeste gerul si alunecusul.

  2. Pe vremuri ma bucuram si eu de iarna, acum ma bucur doar de unele momente ale iernii cand cad fulgii si totul devine alb, curat…
    Imi amintesc de povestea cu fetita cu chibrituri, ma intristeaza multe, mai ales ca nu pot face nimic, ma doare indiferenta, rautateaa.
    Viata fericita si tie, Diana!

  3. Nici eu n-am stiut ca a scris si poezii pana acum un an sau doi.
    La troita imi place si mie, imi plac si celelalte tablouri ale artistului.

  4. Factura de la gaze ne da fiori reci, ne ingrozeste de moarte. 😦
    Tabloul ales de tine e impresionant, artistul are o serie de tablouri cu aceeasi tema, le-am postat intrun album cu iarna in pictura.
    Si eu iti doresc o saptamana placuta!

  5. Va multumesc, domnule Daurel.
    Zgarcitii nu stiu ca nu duc cu ei nimic?

  6. Am pregatit mai multe tablouri cu iarna, am o postare cu iarna pictata de artisti romani.
    Poezia e intersanta, asa zic si eu. 🙂
    O duminica minunata!

  7. Iti multumesc, Minnie.
    O duminica minunata!

  8. Stiu cum e, am avut parte de-o iarna faraa caldura si apa calda.
    O duminica frumoasa!

  9. Iti multumesc mult, lolita.
    Am sa postez aici videoclipul cu marele nostru artist.

  10. Domnule Serban Petre, vremurile au fost si sunt grele pentru unii, altii haabar n-au ce e foamea ssi frigul.
    Va multumesc mult.

  11. Poeziaa am citit-o acum un an sau doi cand am postat mai multe poezii de iarna.mi s-a parut potrivita pentru tema de acum!
    Am pregatit mai multe picturi de iarna ale artistilor romani, mai sunt vreo doua cu strazi din Bucuresti! 🙂

  12. Tabloul care-ti place e si preferatul meu, carmen!
    Iti multumesc si scuza-ma ca nu am raspuns pana acum!
    O duminica minunata!

  13. Iti multumesc, Mirela!Imi cer scuze ca nu am raspuns mesajului tau si al celorlalti membrii ai clubului de povesti parfumate si nu numai!
    Iti doresc un weekend minunat!

  14. Ce tablouri sugestive! Superbe pozele! Mi-ar place totusi sa cred ca vom avea ceva mai multa toamna :)) desi iubesc iarna, sigur nu va fi asa frumos ca in aceste picturi 🙂

  15. Caragiale, dragul de el, nu se dezminte! 🙂
    “Negresit! Focul din soare / Nu-l plateste Dumnezeu, / Insa noi platim, sarmanii, / Lemne si carbuni mereu”
    Tablourile imi “grabesc” dorul de iarna! Fiecare imagine am putut sa o plasez pe o straduta, intr-un moment cunoscut personal! Imaginile cu iarna ma fac sa-mi fie dor de iarna! 🙂 dar imi amintesc si povesti triste, cum ar fi Fetita cu chibrite… 🙂
    Viata fericita, Gabi!

  16. spre rusinea mea, cu toate ca imi place f mult caragiale, nu stiam ca a scris poezii..’la troita’ imi place enorm

  17. Recunosc ca nu-mi pot lua ochii de la picturile ce le-ai pus. Sunt superbe si contureaza perfect imaginea mea asupra iernii, a familiei, a sarbatorilor.

  18. :)) As veni in completarea lui Caragiale cu factura de la gaze, care ne sperie pe timp de iarna. :))
    M-a impresionat Alexei Savrasov – The Rooks Have Come Back. Are ceva aparte…
    Sa ai o saptamana placuta!

  19. Inca o postare artistica !
    PS. Zgarcitul de Caragiale …

  20. Tablourile sunt minunate! Iarna in fotografii sau tablouri mi se pare fascinanta.
    In realitate nu chiar, e prea rece si greu de suportat, impartasesc 100% parerea lui Caragiale 🙂 Interesanta poezia, mi-a placut mult.
    O seara minunata sa ai!

  21. Aproape ca uitase de poezia aceasta! Merci ca mi-ai reamintit-o!
    O seara frumoasa îti doresc!

  22. Fără foc în sobă și haine groase nu e prea grozavă iarna…
    Picturile sunt frumoase…

  23. Niste capodopere ce evoca iernile de odinioara! Uitandu-ma la minunatele tablouri mi-a venit in gand cantecul artistului desavarsit Tudor Gheorghe! http://youtu.be/JETD3x5I-Mc
    Numai bine!

  24. ce frumos a scris caragiale..aceste versuri,…,ca dovada ca vremuri grele au fost mereu,ce a dus la inspiratia marilor artisti..dar si pictura prezentata este un ecou la imaginatia pictorilor mari pe care i-ati prezentat..si pentru care va multumesc..

  25. nu stiam aceasta poezie,e prima data cand o citesc…
    iarna nu este o bucurie pentru cei carora le este frig si a caror viata nu este deloc usoara…
    tablourile sunt frumoase tocmai prin diversitatea pe care o are iarna in functie d eloc si de timp dar preferata mea esye ilustrata cu Bucurestiul 🙂

  26. frumoasa seria de tablouri aleasa pentru povestea de astazi… fiecare în parte reprezinta un moment din viata cuiva. Impresionant este „La troiță” (Ignat Bednarik)!
    frumoase si versurile atasate … Cred ca iarna este cumplita pentru cei ce intorc fiecare banut pentru incalzire…
    o duminica parfumata, Gabi draga!

  27. Frumoase ierni pictate! Ai ales splendid tablourile, foarte inspirat!
    E grea iarna pentru cei sărmani, la noi în țară e mai grea ca în multe locuri…Iar cei fără foc și hrană suferă cumplit, în timp ce alții risipesc miliarde pe lux inutil…Ei, dar așa a fost mereu, dragă Gabi.
    Moșul va veni la toți prietenii mei, asta e sigur! Să ai o duminică fericită! 🙂

  1. Pingback: Stafia bocănitoare « Zamfir Turdeanu' – un turdean (aproape) ca oricare

  2. Pingback: Chemare | Nostalgiile lui Moise

  3. Pingback: Alt joc cu poze – 21.11.12 « Florina Lupa Curaru

  4. Pingback: Pe chibrituri: Flora « Blog de Filumenistă

  5. Pingback: ‘s câine şi-s ocoş! – 211112 « Ulise al II-lea cel Ocoş

  6. Pingback: Peisaj urban | Caius

  7. Pingback: MFC 47 « Ilarie

  8. Pingback: Mită electorală « Ana Usca

  9. Pingback: Cascadele de râs şi cojile de portocală | Iubesc Viaţa

  10. Pingback: De pe stradă – 191112 « Zamfir Turdeanu' – un turdean (aproape) ca oricare

  11. Pingback: Operaţiunea Lepidoptera « Ioan Usca

Lasă un comentariu