Poveste parfumata.Scrisori, scrisori de dragoste

Povestile parfumate propuse de Mirela continua si-n aceasta saptamana cu o tema frumoasa si draga:povestea parfumata a scrisorii.

Cati dintre noi mai scriem scrisori sau felicitari?Cati indragostiti ii scriu iubitei scrisori de dragoste cand e mult mai simplu sa trimiti un e-mail sau un SMS?

Cred ca o scrisoare ca toate scrisorile, adica scrisa cu stiloul sau pixul pe o coala de hartie este un gest foarte romantic.Poate doar cei mai in varsta isi amintesc emotiile indragostitului cand venea postasul si aducea un plic al carui expeditor era cel drag.Cred ca in ziua de azi sunt multi care nici n-au vazut vreo scrisoare, in afara de plicurile cu facturi sau diverse reclame.

M-am gandit sa aduc in atentia cititorilor, scrisoarea de dragoste.
Unul dintre cele mai bune moduri de a transmite exact ceea ce simtim despre cineva este prin cuvinte.O poezie speciala de dragoste scrisa de tine sau de un poet, sentimentele sau gandurile tale de iubire sunt doar cateva modalitati de a transmite ceea ce simti pentru persoana iubita.Cand scrii o scrisoare de dragoste ii poti spune exact iubitei tale tot ceea ce simti cu cuvinte din adancul inimii.
„Cei care iubesc profund nu imbatranesc niciodata”, spunea cineva.
Sa scrii cat mai frumos despre sentimentele tale, despre iubirea ta poate fi putin dificil.Datorita acestui fapt, poti sa folosesti diferite citate, sfaturi si idei despre cum se scrie o scrisoare de dragoste.
“Dragostea nu consta in a ne uita unul la altul, ci sa privim amandoi in aceeasi directie”, spunea Antoine de Saint-Exupery.
Cateva sfaturi pentru a scrie propriile scrisori de dragoste.Imagineaza-ti cum se va simti iubita cand afla despre sentimentele tale dupa ce citeste o poezioara sau un citat.

In continuare, cateva sfaturi pentru scrierea unei scrisori.
*compune-o, scrie-o personal.
*lasa-ti inima sa vorbeasca.
*spune-i cat de mult o iubesti si cum iti lumineaza viata pentru ca face parte din ea.
*exprima-ti recunostinta ca face parte din viata ta.
*fii afectuos si iubitor.
*arata-i ca dragostea ta pentru ea nu se va stinge si ca vei fi intotdeauna acolo.
*orice ai scrie…arata-i ca esti sincer.

Fragment dintro scrisoare de dragoste scrisa de Wolfgang Amadeus Mozart catre sotia sa Constanze.

„Main, 17 octombrie 1790

P.S. In timp ce-ti scriam ultima pagina a acestei scrisori de dragoste, lacrima dupa lacrima cadeau pe hartie. Dar trebuie sa ma-nveselec – prinde! – un stol de saruturi zboara in juru-mi, minunat, vad o multime imensa! Ha! Ha!… tocmai am prins trei – sunt delicioase!
Inca imi poti trimite raspuns la aceasta scrisoare dar trebuie sa o expediezi spre Linz post restant, aceasta este cea mai sigura cale. Cum nu stiu inca daca voi merge la Regensburg nu-ti pot transmite inca nimic definitiv, doar scrie pe plic ca scrisoarea sa fie retinuta pana va fi ridicata.

Adio, draga si mult iubita mea sotie adorabila; ai grija de sanatatea ta, si nici nu te gandi sa pleci prin oras. Sa-mi scrii si sa-mi spui cum te simti in noua noastra locuinta.
Adio, iti trimit un milion de saruturi…”

Juliette Drouet(actrita) catre Victor Hugo.

„…Te iubesc, te iubesc, dragul meu Victor , ti-o spun mereu desi nu reusesc sa-mi exprim niciodata intrega-mi iubire. Te recunosc in toate frumusetile care ma inconjoara si in culori, miresme, sunete armonioase, toate astea pentru mine inseamna tu. Esti superior totului, vad si admir – tu esti totul! Tu nu esti doar curcubeul cu sapte culori, tu esti lumina insasi, care lumineaza, coloreaza si infrumuseteaza totul. Iata ce esti tu si eu sunt femeia indragostita care te adora.”

Scrisori Mihai Eminescu si Veronica Micle

Au mai scris povesti parfumate:

Gabriela Elena.Scrisorile-şi revendică parfumul

Mirela Pete.Scrisori parfumate

Lili3.Parfumul unei scrisori temporale

Daurel.Comunicarea prin scrisori…

Ioan Usca.Mulţumire

Dana.inflație de șleauri în bucurești

Punctul de vedere.No comment

Cristian Lisandru.REMEMBER – “Om de Zăpadă”

Aurora

Carmen: Scrisoarea, un parfum uitat?!

PandhoraaParfumul scrisorilor albastru-indigo….

Cristian Gheorghe  Parfum de scrisoare

Doru.“Tăcerea voastră vorbitoare”

Teo Negură.Poveste parfumata de vis (67)

Rokssana.scrisoarea lui Alexandru Vlahuţă către fiica sa

Posted on februarie 4, 2012, in blogosfera, cultura, imagini, povesti, povesti adevarate and tagged , , . Bookmark the permalink. 32 comentarii.

  1. ma numesc nastea si mie mi place sa fac sax

  2. ma numesc silvia mie mi place sa fac un desen

  3. Eu…am 16 ani..si imi place foarte mult sa scriu scrisori cuiva drag..ma regasesc cand scriu pe o foaie alba toate sentimentele. Nu se compara cu ceva virtual. Simtu aceA senzatie de sentimente .. Eu nu sunt ca altii de varsta mea care isi scriu tot virtual..imi place sa fiu romantica… Prin scrisori ..ma bucur ca reusesc sa imi exprim sentimentele pe o foaie nu virtual…si voi fii asa mereu. Ca sccrisorile…simt ca ma reprezinta

  4. Prin anii ’70, obişnuiam să scriu scrisori de dragoste. Îmi amintesc de una care avea, chiar, 32 de pagini! Erau scrise mărunt, cu economie de spaţiu, având fiecare cuvânt cântărit bine înainte de a fi scris (nu erau aspectuoase ştersăturile!). Sigur că tone de SMS-uri e-mail-uri, comenturi, … nu aduc emoţia întâlnirii cu poştaşul şi primirea unui plic. Căruia îi recunoşteai scrisul şi-i ştiai conţinutul înainte de a-l deschide!

  5. Cristian, cred ca scrisorile scrise de tine sunt poezii frumoase de dragoste.
    Eram mai apropiati, acum nu mai avem timp, din pacate.

  6. Gabi, marii indragostiti, mai ales daca sunt artisti, poeti, intotdeauna stiu sa manuiasca cuvintele asa de mestesugit, incat epistolele lor sunt opere de arta ce raman peste ani.
    Iti multumesc, am sa te vizitez.

  7. Mai sunt cateva cupluri celebre de indragostiti de la care au ramas scrisori frumoase de dragoste.
    Am sa caut pe blog si aam sa pun linkul.
    Iti multumesc si eu.

  8. Peter, nu am observat ca-s stangaci.Mi-au placut pozele si le-am colectionat.
    Am scris ceea ce cred si simt, cei mai putin tineri stiu ce inseamna o scrisoare scrisa pe hartie.
    Iti multumesc si eu.

  9. Daca am vrea, cred ca am putea sa reincepem scrisul pe hartie pana nu uitam sa mai scriem cu pixul sau stiloul.
    Din fericire, din cand in cand mai scriu cate-o felicitare de sarbatori sau aniversari, sper sa mai am la cine trimite.
    iti multumesc mult.

  10. Imi aduc aminte de corespondenta din copilarie si, mai ales de cea din adolescenta si-mi pare rau ca acum prea rar mai trimitem prin posta o scrisoare sau felicitare.Chiar daca nu toti folosesc internetul, ne e mai usor sa dam un telefon decat sa scriem.
    Iti multumesc mult.O saptamana mai buna!

  11. Zefir, pentru mine esti Zefir.Iti multumesc pentru cuvintele tale frumoase, stiu ca nu nu esti un calator si bine faci.
    Cele cateva vorbe pe care le scrii si melodiile minunate imi plac si plac si celor care te viziteaza.
    iti doresc si eu numai bine tie si celor dragi!

  12. Mirela, nu trebuie sa te scuzi, am postat destul de tarziu…
    In primul rand e importanta familia si ma bucur ca ati iesit in natura cu totii.
    Acele momente nu se mai intorc niciodata si e pacat sa le pierdem!
    Iti multumesc si eu.Sper sa nu uit de ziua ta de nastere ca sa-ti trimit o felicitare frumoasa.
    O saptamana frumoasa, Mirela!

  13. E simplu, insa e un fel de joc de copii.

  14. Ce emotii aveam cand primeam o scrisoare de la cineva drag!
    mesajele, declaratiile virtuale nu se compara cu scrisoarea pe hartie.

  15. Ce vremuri frumoase erau atunci când ne transmiteam gândurile prin scrisori. Eram mult mai aproape unii de alţii…

  16. Dacă nu ar fi existat aceste rânduri scrise, mai puteam noi să ne închipuim cum a iubit Mozart, Juliette Drouet, Eminescu? 🙂
    O lecţie frumoasă a mărturiilor scrise celor dragi, Gabi!

    Te invit să vezi abordarea mea, la această temă! 🙂

  17. Cei care iubesc profund nu imbatranesc niciodata, intr-adevar! Deosebite scrisorile de dragoste gasite aici! Multumesc! 🙂

  18. Îmi place trecerea în revistă pe care ai făcut-o. Mă amuză că în imaginile postate ai surprins doi… stângaci.

  19. O minunată trecere în revistă. Despre scrisori se pot scrie romane, fiindcă sunt rupte din viaţă şi prind exenţialul. Scrisorile din anii tinereţii aduc atâta nostalgie, încât orice recitire ne face să retrăim momentul asemeni unei călătorii emoţionante în timp.

  20. ti-aduci aminte de corespondenta din copilarie? sigur si tu ai scris si primit scrisori de la alti copii…astazi ar trebui sa ne invatam copiii si nepotii sa guste din parfumul corespondentei scrise pe hartie, cu cerneala….

    weekend minunat sa ai 🙂

  21. off topic cu iertare
    Multumesc pentru vizitele pe blogul meu,cum ti-am mai zis eu nu prea sunt calator 😉 si in acelasi timp iti multumesc pentru aprecieri,Nu cred ca merit atata atentie,arunc si eu cate o vorba ici-colo,cate un link muzical si nu stiu daca e de luat in seama.
    Ma bucur daca se intampla sa iti si placa,
    Numai bine iti doresc tie si familiei tale!

  22. Gabi, în primul rând acceptă-mi, te rog, scuzele ca sosesc atât de târziu, dar am fost plecată cu familia în natură, un lucru minunat , pe care l-am promis alor mei, dat și mie însămi! Iată-ma, gata sa mă bucur de o lectură care se anunță a fi așa cum…visam!
    Îți mulțumesc și aici pentru felicitarea de Crăciun, e minunată! Și o voi păstra, asta e clar și mă bucură!
    Cât de frumoase sunt scrisorile de dragoste, adevărate, curajoase și sincere. Ce colaj minunat ai făcut aici, m-ai emoționat. Mulțumesc Gabi! Să ai parte de bucurii! 🙂

  23. Acum, cu scrisorile electronice e simplu: apare data si ora, adresa de email, avem emoticoane…;
    si, totusi, nu comunicam…

  24. Da, scrosoarea de dragoste era cu cea mai intensă trăire.

  1. Pingback: Fernando Vicente « • Gabriela Elena •

  2. Pingback: Ce-ar fi daca… « Teo Negură – Trafic cu hituri

  3. Pingback: Intermezzo « Ioan Usca

  4. Pingback: Scrisorile-şi revendică parfumul « • Gabriela Elena •

  5. Pingback: scrisoarea lui Alexandru Vlahuţă către fiica sa « Rokssana's Blog

  6. Pingback: Scrisori parfumate « Mirela Pete. Blog

  7. Pingback: Poveste parfumata de vis (67) « Teo Negură – Trafic cu hituri

  8. Pingback: Parfumul unei scrisori temporale | innerspacejournal

Lasă un comentariu