Povestea parfumata a sinceritatii.”Spune intotdeauna ce simti si fa ceea ce gandesti.”

Povestea parfumate inceputa de Mirela, continua cu Parfumul sinceritatii, tema propusa de Lolita.

A fi sincer inseamna a spune adevarul, exact ceea ce crezi si ce gandesti. Insa e dificil sa spui un adevar dur pe care nimanui nu-i face placere sa-l auda, unii chiar se supara foarte rau.Altii considera ca sinceritatea e o mare prostie, iar cel sincer e cam sarac cu duhul.E mai bine sa spunem adevarul dur, o minciuna frumoasa sau sa tacem?Unele adevaruri nu trebuie spuse, asta inseamna ca nu suntem sinceri?Cred ca nimeni nu este sincer in totalitate, e imposibil.Asa cred, poate ca ma insel.

Sinceritatea este abilitatea de a spune adevărul fără a răni pe nimeni.

Federico Fellini

Pe mine m-a ajutat foarte mult leit-motivul Maicii Teresa.Dupa ce l-am citit am simtit, am stiut ca deseori m-am ascuns dupa o masca care ma ardea  si venise timpul sa o  arunc.De sa fiu altfel decat sunt?Doar ca sa nu supar, sa nu jignesc si sa accept resemnata nedreptati si jigniri?

“Daca esti bun cu oamenii te pot acuza de interese si intentii ascunse.Fii bun oricum.

Daca esti cinstit si sincer oamenii te pot insela. Fii cinstit oricum.

Daca gasesti linistea si fericirea oamenii pot fi gelosi. Fii fericit mereu.

Binele pe care-l faci azi oamenii il vor uita oricum.Fa bine mereu.

La urma urmei nu e intre tine si ei e intre tine si Dumnezeu.”

Cititi si “Un geniu isi ia ramas bun” – Scrisoarea lui Garcia Marguez dupa ce a aflat ca are cancer.

Parfumul povestii mele e un parfum de toamna, iarna, primavara si vara.E parfumul vietii cu binele si raul, cu suisurile si coborasurile, cu durerea, tristetea si bucuria, cu iubirea, fericirea…

 Au oamenii nevoie permanentă de sinceritate? De ce? Poate pentru că minciuna infloreşte mai lesne pe buzele oricui, aşa, ca buruienile? E mai convenabilă minciuna decât adevărul? Este, minciuna, mai la îndemână, prin natura obisnuinţei individului uman, decât adevărul? Omul tinde să fie prudent, să fugă de probleme şi tone de explicaţii, să evite conflictul, că are destule pe cap, iar adevărul poate să fie prea dur şi odată rostit, poate răni. Rană care devine o provocare pentru spiritul lezat si inima suferindă. Oricum ar fi, “o clipă de adevar valorează mai mult decât o viaţă de minciună”. (Poveste scrisă de Monica, prietena Mirelei care semnează “amica“).

Alte povesti parfumate:

Mirela Pete.Poveste parfumată. Parfumul sincerităţii

innerspacejournal.Sinceritatea… iubirii
Rokssana
http://rokssana.wordpress.com/2011/10/29/parfumul-sinceritatii/
Carmen
http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/10/parfumul-sincertatii.html
Lolita
http://lolitamyinnerthoughts.blogspot.com/2011/10/sinceritatea-un-parfum-unic.html

Max Peter
http://romanianstampnews.blogspot.com/2011/10/poveste-parfumata-parfumul-sinceritatii.html
Daurel
http://daurel.wordpress.com/2011/10/29/despre-sinceritate/
Carmen Dictatura Justiţiei
http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2011/10/29/parfumul-sinceritatii/
lunapatrata.Vis petrecut… 

Teo Negură.Poveste de vis (55)

Ioan Usca.Cultura

Daurel.M-am bucurat…

Gina.„știi că dorm

Posted on octombrie 29, 2011, in povesti adevarate and tagged , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Cristian, cred ca acest citat postat de tine e cel mai reusit despre sinceritate.
    Iti multumesc mult, mi-ai facut o bucurie.
    Gandurile mele bune si tie, Cristian!

  2. Mirela, am citit la tine ca pleci in weekend.Cred ca ati avut clipe de vis acolo unde-ati fost.
    Am citit si eu povestile prietenilor, una mai frumoasa si mai interesanta decat alta.
    Iti multumesc pentru aprecierile tale, cred ca sunt un om corect si sincer, insa am gresit si eu cu sau fara voia mea.
    Minciuna si nedreptatea nu le suport.
    Sunt multe de spus despre asta, in fiecare zi ne intalnim cu noi provocari, dezamagiri, nedreptati, dar si cu bucurii.
    O duminica parfumata, Mirela!

  3. Lolita, intradevar e cam greu sa nu ranesti pe nimeni cand spui adevarul, dar unii reusesc.Si mie mi s-au spus adevaruri care nu mi-au placut, insa nu m-am suparat, stiam ca e adevarat.
    Pildele Maicii Tereza m-au ajutat, au venit la momentul potrivit cand aveam mare nevoie de ajutor.
    Iti multumesc pentru mesaj si urare.
    La fel iti doresc si tie!

  4. Uneori e greu sa spui cuiva ce crezi, depinde de persoana daca-si doreste o parere sincera sau o minciuna.
    Ai dreptate, se pot spune multe depre acest subiect si tot ar mai fi ceva de spus.
    Iti multumesc ca ai trecut pe-aici!

  5. „La modul cel mai simplu, sinceritatea ar putea fi înţeleasă ca fiind corelaţia deplină dintre vorbele si faptele cuiva. Cu alte cuvinte, este sincer doar acela care face ceea ce spune şi spune ceea ce face.” – Juliana Mallart în „Despre arta de a nu avea regrete”.

    Gândurile mele bune, Gabi, am citit cu plăcere…

  6. Îmi cer scuze că abia acum vreo oră am sosit acasă, atât cât să am timp să citesc minunatele poveşti scrise de prietenii noştri!
    Gabi, tu eşti de o rară moralitate. Nu abdica niciodată de la principiile tale, rareori am întâlnit un Om ca tine. Îmbrăţişări sincere! 🙂

  7. E foarte dificil sa fii corect si sincer intr-o lume care se complace in falsitate si imitatie… Foarte inspirate pildele Maicii Teresa si sunt de acod ca „sinceritatea este abilitatea de a spune adevărul fără a răni pe nimeni”, dar e mai greu de realizat. Nici eu nu tolerez minciuna, mai ales cand raneste mai multi oameni decat adevarul. In definitiv, alegerea este a fiecaruia!
    Iti doresc si eu prieteni si oameni sinceri in jurul tau! 🙂

  8. Se pot spune şi scrie aşa de multe despre sinceritate şi minciună… Numai că lipsa sincerităţii nu înseamnă întotdeauna minciună, poate avea şi alte sensuri.
    Ce cred eu este că trebuie să te porţi într-un anume fel cu semenii: fii drept şi spune ce crezi, nu ce vor unii şi alţii să audă; încearcă să nu nedreptăţeşti pe nimeni; fereşte-te de „gura lumii” prin atitudine, nu prin vorbe aruncate… şi tot ar mai fi…

  9. Rokssana, ai dreptate in tot ce spui.Se pare ca gandim la fel si asta ma bucura.
    Minciuna nu o accept si ma doare cand stiu ca sunt mintita, mai ales daca ma minte cineva in care am/aveam incredere.
    O seara frumoasa si tie!

  10. Lili, nu stiu daca am inteles exact ce spui.
    Prefer sinceritatea, nu pot minti nici daca as vrea.

  11. adevarul meu nu e intotdeauna la fel cu adevarul altuia…sinceritatea nu e tolerata mereu…e necesara, o cerem dar de multe ori, sinceritatea poate rani….minciuna insa e de neacceptat 🙂

    seara frumoasa sa ai !

  12. Poţi fi sincer într-un mod mai puţin supărător, dacă vrei. Dar minciuna mistuie.

  1. Pingback: Hora renunţărilor « Teo Negură

  2. Pingback: A catre E… « lunapatrata

  3. Pingback: Fluturi. Life in pictures 2 « Mirela Pete. Blog

  4. Pingback: Poveste parfumată. Parfumul sincerităţii « Mirela Pete. Blog

  5. Pingback: parfumul sinceritatii « Rokssana's Blog

Lasă un comentariu