Poveştile parfumate ale culorilor


sursa foto

Tema propusă de Danielle Wolf pentru Povestea parfumată de sâmbătă, iniţiată acum 12 ediţii de către Mirela Pete, este:”Poveşti parfumate ale… culorilor”
 Am gasit mai demult un text despre semnificatia culorilor si l-am postat aici pentru cei interesati.Acum voi povesti putin despre parfumul culorilor, parfumul naturii, al lumii inconjuratoare.Ce parfum are albul? Parfumul curateniei, parfumul rufelor uscate de vant.Dar galbenul?Parfumul cojii de lamaie si al vaniliei.Rozul are parfum de fructe si dulciuri din fructe, rosul are parfumul trandafirilor catifelati, albastrul miroase a adiere de vant, a briza de la malul marii, verdele are parfumul ierbii fragede, violetul are parfumul levanticii si al lavandei, griul are un parfum de praf stropit de ploaie, iar negrul are parfumul mortii.

Semnificatia culorilor

Alb – este prin excelenta culoarea puritatii, ea aduce speranta, bucurie, succes. Este culoarea copilariei si a reinnoirii

Albastru – este culoarea apei si a cerului, a intelepciunii, a pacii dar si a profunzimii, a necunoscutului si a frumusetii. Este de asemenea culoarea protectiei si a dragostei sincere.

Gri – este culoarea tristetii si a pierderii sperantei, dar si a depresiei

Galben – culoarea soarelui care straluceste si incalzeste. Simbolizeaza bogatia si succesul. Cu cat galbenul este mai pur, cu atat semnificatia lui este mai pozitiva

Negru – este culoarea care reprezinta concretul, neantul. Negrul absoarbe celelalte culori, este simbol de austeritate si rigoare. Simbolizeaza noaptea, tenebrele si moartea. Pe de alta parte, evoca adesea calmul si meditatia

Portocaliu – este rezultatul amestecului dintre rosu si galben, ceea ce ii da o dubla semnificatie. Indica in aceeasi masura pasiunea, brutalitatea, caldura, ipocrizia si actiunea. Este culoarea focului, a soarelui care se trezeste si apune, sinonim cu dimineata si seara.

Roz – este o culoare strengara, inocenta si dulce. Este semnul iertarii si al prieteniei. Ca si portocaliul, este rezultatul unui amestec de culori, rosu si alb, culori opuse dar care se completeaza foarte bine

Rosu – este o culoare vie. Evoca vitalitatea, energia, forta, dar si brutalitatea, violenta, dificultatile, orgoliul, suferinta. Nu trebuie sa uitam ca rosul este, de asemenea, culoarea dragostei. O dragoste pasionala, arzatoare si fara sfarsit

Verde – culoarea naturii si a vietii. Adesea asociata cu banii, culoarea verde anunta bunastare si reusita. Reprezinta calmul, intelepciunea, echilibrul si speranta

Violet (mov) – este culoarea independentei personale. Rezulta in urma amestecului dintre rosu si albastru, simbolizand pasiunea care se stinge. Reprezinta, de asemenea, singuratatea si individualismul.


Un videoclpi creat de mine, Colours of our lifes – Deuter

Au scris povesti:

Danielle Wolf

Mirela

Gina 

Cati

Gabriela Elena

Posted on mai 29, 2011, in diverse, imagini, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 26 comentarii.

  1. Si eu iti multumesc mult, Gina.
    Imi place si albastrul cerului, al apei…

  2. Mirela, am vazut, insa e o explicatie.Nu stiu cum se dau linkurile.
    Iti multumesc, o saptamana mai buna!

  3. Bineinteles ca iti plac cel mai mult culorile iubitei tale! 🙂

  4. Iti multumesc mult, Gabi.

  5. Gabi, am citit povestea ta, dar rapund aici cu intarziere.
    Te-am adaugat. 🙂

  6. Găbița,
    Mă regăsesc în amestecul de verde și albastru, sunt culorile mele preferate- ador nesfârșirea duios mișcătoare a cerului și a mării și verdele câmpiei și al pădurilor foșnitoare!
    Mulțumesc frumos pentru parfumul postării!

  7. Găbița,
    Mă regăsesc în amestecul de verde țși albastru, sunt culoriule mele preferate- aor nesfârșirea duios mișcătoare a cerului și a mării și verdele câmpiei și al pădurilor foșnitoare!
    Mulțumesc frumos pentru poezia postării!

  8. Gabi, draga mea, noi doua suntem singurele care respectam TITLUL si linkul catre cea care a initiat Povestea! 😉
    Dar bine ca stim ce inseamna disciplina (acum vin celelalte prietene si ma prind ca vorbesc aici, dar cam asta si vreau, dragele de ele!).
    Foarte frumos ai scris! Semnificatiile cromatice au fost si sunt necesare, ele spun mult despre omul care preferea o cluoare sau alta. P saptamana minunata! 🙂

  9. Verde. Ochii Geaninei. Are parfum de iubire.

  10. Imagini, text, culorile alese pentru scris, totul formeaza un buchet al parfumului de culori ale sufletului tau, Gabi!

    Mi-a placut postarea ta! 🙂

  11. Din grupul celor indragostiti de povestile parfumate ale culorilor, fac si eu parte.
    Povestea mea incepe cu: a fost odata…http://gabryellehelen.wordpress.com/2011/05/29/o-pata-de-culoare-pe-panza-vietii/

  12. albul şi negru fiind non culori nu ‘se pun’
    restul?, toate pline de parfum 🙂
    buchetul e splendid iar videoclipul îl pun la preferate

  13. Verdele e preferatul meu, insa trebuie sa recunosc ca nu prea cred in aceste semnificatii! 🙂
    banii lipsesc si aici.Cu desavarsire.
    O duminica colorata si parfumata cu verde crud!

  14. IN jumatate de verde ma regasesc, la jumatatea cu banii… mi-as dori eu 🙂
    Zi frumoasa, linistita, plina de culoare!

  1. Pingback: Zilele Clujului, la jumătatea drumului! Ce-am văzut, ce vom mai vedea « Clipe de Cluj

  2. Pingback: Miercurea fără cuvinte « Mirela Pete. Blog

  3. Pingback: Zilele Clujului, la jumătatea drumului! Ce-am văzut, ce vom mai vedea « Mirela Pete. Blog

  4. Pingback: La mulţi ani, Serafina! Miau! « Mirela Pete. Blog

  5. Pingback: o scurta-ngaduinta « Rokssana's Blog

  6. Pingback: Liber schimbism « Teo Negură

  7. Pingback: Poezia de Sambata (52) « LA +ILM

  8. Pingback: O pată de culoare pe pânza vieţii « Gabriela Elena

  9. Pingback: Prima mea maşinã « Daurel’s Blog

  10. Pingback: Două din trei | Caius

  11. Pingback: A verde crud « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte

  12. Pingback: A verde crud « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte

Lasă un comentariu