Sânzienele, poveste parfumata cu picturi

Konstantin Makovsky – Russian beauty in summer garland

Jules-Élie Delaunay – Ophélie

Jules Joseph Lefebvre – Young Woman with Morning Glories in Her Hair

Vladimir Makovsky – Girls in the Sunlight 1901

William-Adolphe Bouguereau – Child Braiding A Crown (1874)


Legende, povesti, traditii legate de Noaptea de Sanziene sunt cunoscute in multe zone din intreaga lume si din Romania.Toate sunt legate de solstitiul de vara (ziua cea mai lunga din an, începutul verii astronomice) si de nasterea Sf. Ioan Botezatorul (24 iunie).Sarbatoarea solstitiului de vara (Midsummer), Sanzienele la români, se celebreaza in ajunul si ziua de 24 iunie, data exacta variaza de la cultura la cultura.Sarbatoarea îşi are originea într-un străvechi cult solar, denumirea fiind probabil preluată de la  Diana, zeiţa vegetaţiei. În credinţa populară, Sânzienele erau considerate nişte femei frumoase, adevărate preotese ale soarelui, divinităţi nocturne ascunse prin pădurile întunecate neumblate de om.

Povestea mea parfumata de astazi (povestea a inceput la Mirela) e cu putine cuvinte, am ales picturi reprezentand fete cu coronite de flori, lucrari pictate cu maiestrie de mari artisti ai lumii.


Noaptea de Sanziene

„Du-te soare, vino lună, Sânzienele îmbună,/ Să le crească floarea floare,/ Galbenă, mirositoare,/ Fetele să o adune,/ Să le prindă în cunune…”

Au scris povesti:

MirelaIoan UscaDaurelLili3 DianaElly Weiss,   florentina,    CARMENLolita

Posted on iunie 23, 2012, in blogosfera, imagini, povesti and tagged , , . Bookmark the permalink. 25 comentarii.

  1. Iti multumesc ca ai trecut pe-aici.

  2. Daca am vedea pe viu cateva picturi ca acestea, precis am intelege si iubi arta.
    Am vazut pe vremuri o pictura de Rembrandt(la muzeul din Bucuresti)…

  3. .. un viu ce transcede timpului –

  4. cum d-zeu a reusit acele luminite din ochii copilei la ultima pictura afisata?
    O covarsitoare senzatie de viu ..

  5. Iti multumesc, Diana.
    Iti doresc si eu o saptamana minunata!

  6. Carmen, iti multumesc.
    Sper ca si povestea florilor de camp sa fie tot ilustrata cu picturi, mi-ar placea. 🙂

  7. Superba galerie!
    Scurt si cuprinzator! Mi-ai lasat frau liber imaginatiei!

    O saptamana minunata iti doresc!

  8. Legendele zânelor Sânziene, au surescitat imaginatia multora! Picturile alese de tine aici dovedesc din plin talentul autorilor. Ce frumuseti de fete! unele au priviri sfoase, feciorelnice, altele seducatoare, de-a dreptul magice!
    Frumoasa postare ai realizat, Gabi draga!

  9. Mirela, acea pictura imi place si mie cel mai mult, de-aia am postat-o prima. 🙂
    Trebuia sa caut prin colectia mea de picturi, stiam ca sunt fete frumoase cu coronite de flori.
    Sa ai o seara frumoasa si racoroasa, Mirela!

  10. Elly, am ales imaginile fiindca nu prea ma pricep la arta cuvintelor. 🙂
    Iti multumesc pentru aprecieri.
    O seara racoroasa si parfumata!

  11. Imi plac mult picturile cu fete cu coronite de flori si la fel de mult, cele cu dansul fetelor.
    Iti multumesc.

  12. Fiindca nu ma pricep prea mult la scris, am ales ca povestea mea sa fie ilustrata cu picturi.
    O seara parfumata si racoroasa!

  13. Si aici sunt doar cateva dintre lucrarile lor pe care le-am gasit dupa multe cautari. 🙂

  14. Cred ca toate fetele care-si fac si poarta coronite de flori sunt zane.

  15. Adevarate splendori ne-ai pregatit pentru azi! Toate fetele, femeile pictate sunt frumoase ca niste zane. Toate, fara exceptie. Iti apreciez ideea, e originala.
    O duminica frumoasa sa ai!

  16. Foarte multe mituri despre Sanziene si niste picturi foarte reusite. Ultima pictura mi se pare geniala!!!

  17. O colectie de sanziene pure si neinchipuit de frumoase! O zi de sanziene cu miresme de vis! 🙂

  18. Portretul lui Konstantin Makovsky – Russian beauty in summer garland , e de o frumusețe care te lasă fără cuvinte. O galerie de fete sânziene, toate frumoase și însorite!
    Să ai o duminică cu bucurii! 🙂

  19. Pictorii n-au pierdut ocazia…

  20. Zâne din flori…

  1. Pingback: La Schloss Hellbrunn, in Salzburg « Mirela Pete. Blog

  2. Pingback: Miercurea fãrã cuvinte.Complementaritate « Daurel's Blog

  3. Pingback: Tema poveștii parfumate « Mirela Pete. Blog

  4. Pingback: Parfumul povestit si ilustrat « Daurel's Blog

  5. Pingback: Parfumul nopţii de Sânziene « Ioan Usca

Lasă un comentariu