Parfumul pâinii


Tatăl Nostru
Tatăl nostru Care ești în ceruri,
sfințească-se numele Tău,
vie împărăția Ta,
fie voia Ta, precum în cer așa și pe Pământ.
Pâinea noastră cea de toate zilele,
dă-ne-o nouă astăzi
și ne iartă nouă greșalele noastre
precum și noi iertăm greșiților noștri
și nu ne duce pe noi în ispită
ci ne izbăvește de cel rău.
Că a Ta este împărăția și puterea și mărirea,
acum și pururea și în vecii vecilor.

Amin.

Expresii cu „Pâinea noastră cea de toate zilele”

A mânca pâine și sare (pe un sau dintr-un taler) cu cineva = a trăi împreună cu cineva, a împărți cu cineva binele și răul

A ieși înaintea cuiva sau a întâmpina (pe cineva) cu pâine și sare = a întâmpina (pe cineva) cu deosebită cinste

A avea (sau ține, a fi cu) pâinea și cuțitul în mână sau a pune mâna pe pâine și cuțit = a avea la îndemână toată puterea, toate mijloacele

(A fi) bun ca pâinea (cea) caldă (sau bună) = (a fi) foarte bun

A mânca o pâine albă = a avea o situație materială bună, a o duce bine

Se caută (sau se vinde) ca pâinea (cea) caldă = se spune despre o marfă foarte căutată și care se vinde foarte usor

A mânca pâine degeaba = a fi nefolositor

O bucată de pâine sau pâinea zilnică, pâinea cea de toate zilele = mijloacele de existență

A lua (cuiva) pâinea de la gură = a lăsa pe cineva făra mijloace de trai, a lua (cuiva) toate posibilitățile de existență

A pune (sau a băga) în pâine (pe cineva) = a face cuiva rost de slujbă

A fi în pâine (sau a mânca o pâine) = a avea o slujbă

A scoate (sau a da afară) din pâine = a da pe cineva afară din serviciu.

Povestea parfumata initiata de Mirela are o tema propusa de Silving, „Parfumul pâinii”.

Au scris povesti: Mirela, CARMENSilving, Vienela, OchiiVerzi, SARA, Elly, Diana, Poclid Roxana Simona,

Din blogosfera.

Mirela Pete.Enya Pete invitată la Atelier VII

PILULA LU` LISANDRU.Optimismul lui Gitenstein şi pesimismul românilor

Ioan Usca.Nunta lui FigaroC

Mirela Pete.Dovleacul, la mare cinste!

Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (031112)

Zamfir Turdeanu`.Clipe încremenite (031112)

Florina Lupa Curaru.Alt joc cu poze – 03.11.12

Blog de Filumenistă.Pe chibrituri: Economisiți energia electrică!

Moise.Dor de codru

Mănăstirea Măgina.Imagini de la Mănăstirea Măgina

Ulise al II-lea cel Ocoş.Lătrături ocoşe (041112)

Zamfir Turdeanu’.Clipe încremenite (041112)

Amintiri din filumenie.Vechi scăpărări (031112)

Florina Lupa Curaru.Alt joc cu poze – 04.11.12

Mirela Pete.Cum a fost de Halloween. Life in pictures

Ioan Usca.MFC 44

Ilarie.MFC 44

Caius.MFC 44

Ana Usca.MFC 44

Cristian Dima.Cerul

Posted on noiembrie 2, 2012, in blogosfera, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 22 comentarii.

  1. Cred ca doar cel ce stie ce inseamna sa fii flamand poate intelege de ce parfumul painii e atat de minunat!
    O saptamana buna si tie!

  2. Unele expresii le-am auzit in copilarie, pe cele mai multe, doar la maturitate…Imi place imaginea unei paini imense in care cineva se afla ‘inchis.’ 🙂

  3. Le-am adunat de pe pagina Wikipedia, daca stateam mai bine cu timpul si celelalte, as fi cautat si alte expresii.
    iti multumesc.

  4. Imi plac si mie, dpe unele le-am uitat, altele nu le stiam, mi-ar placea sa tin minte toate proverbele si zicatorile! 🙂
    O duminica parfumata!

  5. E un parfum unic, nici un parfum nu se poate compara cu acesta.
    iti multumesc, cristian.
    O zi minunata!

  6. Va multumesc, domnule Daurel.
    Poate va faceti timp si ne povestiti despre secerisul cu secera.

  7. iti multumesc mult, Diana!
    Viata fericita si tie!

  8. Pâinea care ar trebui să ne facă mai buni!…
    O săptămână bună!

  9. S-au adunat de-a lungul timpului atatea expresii cu si despre paine… De unele uitasem complet, pentru ca nu le-am auzit mult timp. Bunica mea obisnuia sa spuna „X a fost bagat in paine de Y”. Copil fiind, ma prapadeam de ras vazand in minte cum Y incearca sa il bage fortat pe X intr-o paine imensa. :))

  10. Mhh interesante definitii pentru zicale atat de cunoscute si totusi atat de misterioase … pana azi. Multumim pentru informatii. O zi frumoasa!

  11. Mie imi plac enorm proverbele, zicatorile…toate aceste vorbe care sintetizeaza o intreaga filosofe de viata a unui popor. Cu adevarat binevenite! M-au incantat.
    O saptamana buna iti doresc!

  12. Poate singurul parfum adevărat. Felicitări pentru postare, Gabi!

  13. Faine si memorabile cugetari !
    Daca eram mai organizat, puteam scrie si eu ceva; inclusiv despre secerisul cu…secera. Sunt peste 50 de ani de atunci…

  14. Foarte… cald articol!
    Voi trece „la colectie” „zisele” pe care le-ai adunat aici! 🙂
    Viata fericita, Gabi!

  15. mirela, am citit povestile de astazi si am vazut ca pentru toti povestitorii, painea e sfanta!Am scris rugaciunea si pentru mine, ar trebui sa ma rog mai des.
    Doamne ajuta-ne!
    Iti multumesc, Mirela.O saptamana maai buna si tie!

  16. Mi-arfi placut sa am dispozitia potrivita si rabdare sa caut povestea painii, de la graul semanat, pana la coacerea ei!
    iti multumesc si eu, carmen.
    O saptamana minunata si tie, cu paine calda!

  17. iti multumesc, mi-a prins bine si mie sa-mi amintesc unele expresii legate de paine.
    O seara linistita!

  18. Câte expresii profunde și adevărate, preluate din gândirea omenirii și păstrate până azi și mai departe! Rugăciunea cea de toate zilele prin care cerem și pâinea cea de toate zilele! Doamne ajută!
    Să ai o săptămână bună, dragă Gabi! 🙂

  19. ai realizat aici o adevarata lista de expresii cu si despre pânie, frumoooos!
    multumim 🙂 te pup
    sa ai o saptamâna parfumata, ca o pâine calda! 🙂

  20. Chiar interesant artcolul asta, altfel:) Duminica placuta!

  1. Pingback: Culinare personale II « Mirela Pete. Blog

  2. Pingback: La aniversară « Ioan Usca

Lasă un comentariu