Arhive blog

Charles-Amable Lenoir (22 octombrie 1860–1926), pictor francez

Charles-Amable Lenoir - A Dance By The Sea

Charles-Amable Lenoir – A Dance By The Sea

Charles-Amable Lenoir – The Flute Player

Charles-Amable Lenoir – The Pink Rose

Charles-Amable Lenoir – The Seamstress

Charles-Amable Lenoir – The Spinner by the Sea

Charles-Amable Lenoir – The Shepherdess

Charles-Amable Lenoir (22 octombrie 1860–1926) a fost un pictor francez. La fel ca mentorul sau, William-Adolphe Bouguereau, el a fost un pictor academic si a pictat portrete realiste, precum si scene mitologice si religioase. Cariera lui artistica a fost asa de prestigioasa incat a castigat de doua ori Prix de Rome si a fost recompensat cu Legiunea de onoare.

Lenoir s-a nascut in Châtellaillon, un orasel de langa La Rochelle. Mama lui a fost o cusatoreasa, iar tatal lui a fost ofiter la vama. Tatal lui a demisionat si familia s-a mutat la Fouras. Nu si-a inceput cariera ca artist, insa a inceput sa studieze la colegiul de profesori din La Rochelle. Dupa absolvire, el a lucrat ca profesor si supraveghetor la liceul din Rochefort.

In August 1883 a fost acceptat la École des Beaux-Arts de Paris, de asemenea s-a inscris si la Académie Julian unde a fost studentul lui William-Adolphe Bouguereau si Tony Robert-Fleury. Lenoir si-a facut debutul artistic la Salonul din 1887 si a continuat sa expuna pana la moartea sa. Imediat a fost remarcat de lumea artei, iar in 1889 a castigat premiul al doilea Prix de Rome pentru lucrarea sa, „Jésus et le paralytique (Jesus and a Sick Man with Palsy)”, iar in anul urmator a castigat premiul intai Prix de Rome pentru lucrarea „Le Reniement de Saint Pierre (The Denial of St. Peter)”.

A continuat sa castige Prix de Rome si-n urmatorii ani, iar in 1903 a fost numit cavaler al Legiunii de onoare.

Avea o casa la Fouras unde isi petrecea verile. A murit acolo pe 1 august 1926. Pentru a-l comemora s-a ridicat un monument in memoria lui in anul 1937.

Charles-Amable Lenoir (22 octombrie 1860–1926), pictor francez

Tot in 22 octombrie s-a nascut N. C. Wyeth (22 octombrie 1882 – 19 octombrie 1945), pictor si ilustrator american.

Din blogosfera.
Mirela Pete.Poveste parfumată între bloggeri. Parfumul nobleţii innerspacejournal.Nobleţea… naturii Pilula lu`Lisandru.Funeriu, călător prin timp Tu1074.O floare de weekend.

Plec intro calatorie cu…Orient Express

800px-CIWL-Emblem_WR402_07

Ce-ar fi sa ne imaginam o calatorie cu Orient Express,regele trenurilor?Eu voi lipsi cateva zile si nu stiu daca voi avea avea posibilitatea sau timp sa intru pe internet,asa ca m-am gandit ca cel mai potrivit articol este trenul de lux,Orient Express.Incerc sa mai las cateva postari,sper ca se poate sa le editez sa apara in zilele cat lipsesc.
Va doresc un weekend placut si zile minunate.Imi va fi dor de voi!
Orient Express este numele unei linii feroviare de distanţă lungă pentru pasageri care a fost iniţial operată de Compagnie Internationale des Wagons-Lits (Compania Internaţională de Vagoane de Dormit). Ruta ei s-a schimbat de multe ori. Deşi originalul Orient Express a fost o simplă linie feroviară internaţională, numele ei a devenit sinonim cu călătoria luxoasă. Cele două oraşe care formau Orient Express-ul erau Paris şi Istanbul, cele două orase legate la început.

rail-orient_1384926i
Actualul Orient Express nu mai face legătura dintre Paris şi Istanbul. Actualmente este doar o călătorie nocturnă între Paris şi Viena. Ultima călătorie a avut loc pe data de 8 iunie, 2007. De atunci, ruta, deşi inca se numeşte Orient Express, a fost scurtată, cu start de la Strasburg până la Paris.

photo-orientexpress2
Primul tren Orient Express a fost pus în circulaţie la 5 iunie 1883 şi a unit Parisul de Constantinopole prin Nancy – Strasbourg – München – Viena – Budapesta – Szeged – Jimbolia – Timişoara – Caransebeş – Vârciorova – Craiova – Piatra Olt – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu – Smârdan (2.627 km). De aici, pasagerii erau transportaţi cu feribotul peste Dunăre la Ruse, în Bulgaria, pentru a lua un alt tren spre Varna, unde urma o nouă transbordare, pe un pachebot al companiei austriece Lloyd, cu care pasagerii ajungeau, după un voiaj ce însuma 83 de ore şi 30 de minute, la Constantinopole (Istanbul). În 1885, o nouă rută a fost deschisă, de această dată se ajungea la Istambul pe cale ferată prin Viena spre Belgrad, două transporturi la Niş şi Plovdiv şi apoi până la Istambul pe cale ferată.

În 1889, punctul estic al liniei era Varna de unde pasagerii mergeau cu vaporul la Istambul. În 1889, trenul mergea fără oprire până la Istambul, care a devenit punctul cel mai estic până la 19 mai, 1977.

Anii ’30 au desemnat perioada de glorie a Orient Express-ului, cu trei servicii paralele funcţionale: Orient Express (traseul clasic), Simplon Orient Express (prin Italia) şi Arlberg Orient Express, care circula via Zurich şi Innsbruck spre Budapesta, cu vagoane de dormit rulând de acolo spre Bucureşti şi Atena. În aceasta perioadă, Orient Express-ul şi-a căpătat reputaţia pentru comfortul şi luxul său, având în garnitură vagoane de dormit şi vagoane-restaurant, cunoscute pentru calitatea bucătăriilor lor. Persoanele regale, nobilii, oamenii de afaceri, diplomaţii şi burghezii erau principalii clienţi.

orient express

 

An de an, în luna septembrie Orient Express -ul, în traseul sau de la Paris, la Istanbul, traverseaza si tara noastra, oferind posibilitatea calatorilor sa viziteze doua dintre cele mai renumite orase – Sinaia si Bucuresti, locuri pline de amintiri istorice.

Update:Trenul de lux Orient Express a intrat în ţară pe la Vama Curtici-31 August 2009