Marin Sorescu (19 februarie 1936 – 8 decembrie 1996, București), poet, dramaturg, prozator, eseist și traducător

G a b i, My heart to your heart

Marin Sorescu

Marin Sorescu (n. 19 februarie 1936, Bulzești, județul Dolj – d. 8 decembrie 1996, București) a fost un scriitor din România.

Sorescu a fost poet, dramaturg, prozator, eseist și traducător. Operele lui au fost traduse în mai mult de 20 de țări, totalizând peste 60 de cărți apărute în străinătate. S-a făcut remarcat și prin preocuparea pentru pictură, deschizând numeroase expoziții în țară și în străinătate. Fără a se înscrie într-un partid politic după Revoluția română din 1989, a ocupat funcția de Ministru al Culturii în cadrul cabinetului Nicolae Văcăroiu (25 nov. 1993 – 5 mai 1995).

Scara la cer

de Marin Sorescu

Un fir de paianjen

Atârna de tavan.

Exact deasupra patului meu.

În fiecare zi observ

Cum se lasa tot mai jos.

Mi se trimite si

Scara la cer – zic,

Mi se arunca de sus.

Desi am slabit îngrozitor de mult

Sunt doar fantoma celui…

Vezi articol original 76 de cuvinte mai mult

Posted on Februarie 19, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Draga Mirela, iti multumesc ca ai trecut pe-aici.Acum am repostat articolul, am repostat si articolul cu Brancusi, azi s-au nascut mai multi artisti. Voi reposta articolele din anii trecuti, iar in 6 martie e o zi deosebita.Te imbratisez si eu!

    Tot in 19 februarie s-au nascut:

    Constantin Brâncuşi (19 februarie 1876 – 16 martie 1957), sculptor român.

    Hans Dahl (19 februarie 1849 – 27 iulie 1937), pictor norvegian.

    Gabriele Munter (19 februarie 1877 –19 mai 1962), pictorita expresionista germana.

    Hans Grundig (19 februarie 1901 – 11 septembrie 1958), pictor şi grafician german antifascist.

  2. Am intrat în zodia Peștilor, o să ai scriitori, muzicieni și artiști deosebiți, dar sigur ai mai scris despre ei! Azi e și ziua lui Brâncuși. Minunate poezii a scris Sorescu, excepțional poet. Îți las gânduri bune și îmbrățișări!

Lasă un răspuns

