Parfumul sentimentelor alese

George Frederick Watts – The Good Samaritan

Jacopo Bassano – The Good Samaritan

Aimé Morot – Le bon Samaritain

Jean-François Millet – The Good Samaritan

Domenico Fetti – Parable of the Good Samaritan

Eugène Delacroix – The Good Samaritan

Ferdinand Hodler – The Good Samaritan, 1886

Povestea parfumata initiata de Mirela are ca tema Parfumul sentimentelor alese.Nu a trebuit sa ma gandesc ce parfum sa aleg fiindca cel mai minunat parfum al sentimentelor alese e bunatatea, e sufletul bun al omului ce nu poate ramane indiferent la suferinta, durerea, nedreptatea din lumea atat de cruda in care traim.

Parabola Bunului Samaritean

Un om cobora de la Ierusalim la Ierihon, şi a căzut între tîlhari care, după ce l-au dezbrăcat şi l-au rănit, au plecat, lăsîndu-1 aproape mort. Din întîmplare, un preot cobora pe calea aceea şi, văzîndu-l,a trecut pe alături. De asemenea şi un levit, ajungînd în acel loc şi văzînd, a trecut pe alături. Iar un samaritean, mergmd pe cale, a venit la el şi, văzîndu-1, i s-a făcut milă şi, apropiindu-se, i-a legat rănile, turnînd pe ele untdelemn şi vin, şi, punîndu-1 pe dobitocul său, 1-a dus la o casă de oaspeţi şi a purtat grijă de el. Iar a doua zi, scoţînd doi dinari, i-a dat gazdei şi i-a zis : „Ai grijă de el şi, ce vei mai cheltui, eu, cînd mă voi întoarce, îţi voi da”. (Luca, 10, 30-35).

Mergi şi fă şi tu la fel!

Cred ca daca toti am avea suflete calde si bune si am lua atitudine in fata nedreptatii si suferintei, lumea in care traim ar fi mai fericita si mai frumoasa.

Nu pot sa nu amintesc si doi pictori care s-au nascut in 20 octombrie:

Aelbert Cuyp(20 octombrie 1620 – 15 noiembrie 1691), pictor peisagist olandez.

Tot in 20 octombrie s-a nascut si Anton Romako (20 octombrie 1832 – 8 martie 1889), pictor austriac.

Au scris povesti:Mirela, Silving, OchiiVerzi, Vienela, MinnieDianaLili3d, Elly, Poclid Roxana Simona, Lolita,

Posted on Octombrie 21, 2012, in arta, blogosfera, imagini, povesti and tagged , , . Bookmark the permalink. 19 comentarii.

  1. a fi bun e de dorit oricînd și în orice ocazie.fiecare dintre noi putem fi asemenea bunului samaritean!doar dacă suntem buni cunoscători ai sfintelor scripturi.altfel,rămîne doar o frumoasă parabolă-dintre multe altele date de Isus- și atît!asemenea și tablourile!

  2. Ai ales pentru aceasta editie un mod de abordare absolut coplesitor. Uneori un tablou, pentru multi e doar un tablou, o pictura … pentru altii este mai mult de atat. Acest „mai mult” se inmulteste vizibil atunci cand este insotit de o poveste, o pilda … trairi ce fac referire la cele sfinte.
    O saptamana frumoasa!

  3. Dragă Gabi, ca de obicei la tine întâlnesc numai frumos şi astăzi, un omagiu adus sentimentelor nobile. Pictorii mereu au ştiut să surprindă ceea ce nu toată lumea vede şi un pic din sufletul lor minunat. Parabola bunului samaritean e foarte bine alesă şi ar trebui să fie o pildă pentru noi toţi în încercarea de a nu ne pierde umanitatea.
    Să-şi fie toamna lină şi plină de culori! 🙂

  4. Frumoasa galerie! Nu am stiut ca tema a fost tratata de atatia pictori. Mi-au placut toate dar cel mai mult lucrarea de Aimé Morot.
    Parabola bunului samaritean ar trebui s-o cunoasca cat mai multi oameni. Poate multi dintre ei ar deveni mai buni…cine stie? Macar sa speram. 🙂
    O seara placuta, draga Gabi!

  5. Picturile și textul impresionează prin sentiment. Să fim astfel cu toții!…

  6. Diana, bunatatea exista, am vazut-o, am cunoscut si eu astfel de oameni in fata carora ma inclin cu respect.
    Poate ca n-ar strica ca aceasta pilda sa fie cunoscuta inca de la varste fragede, oamenii au nevoie sa vada, sa cunoasca modele de urmat.
    Viata fericita si tie!

  7. Cred ca daca nu suntem buni, degeaba avem avere, tinerete, sanatate…
    O seara frumoasa si multa sanatate!Sper ca acum esti bine.

  8. Draga Mirela, gandim la fel in aceasta privinta si cred ca n-as putea sa fiu altfel.Poate ca e greu sa fim asa, sa ne lovim de rautati, vorbe grele, chiar batjocura, insa important e sa ramanem la fel, sa spunem si sa facem cum simtim, cum gandim.
    Mirela, mi-a luat ceva timp sa adiun aceste picturi, am adunat destul de multe cu acest subiect s cand voi avea timp, sper sa le postez pe Picasa.
    O seara frumoasa de duminica si o saptamana mai buna, Mirela!

  9. O pilda pe care o stiam, sau asa credeam.Acum am recitit-o si sper s-o citeasca cat mai multi fiinda e clar ca e nevoie de mai multi samariteni in aceasta lume cruda!
    Iti multumesc,, Pandhoraa!

  10. La fel insist si eu, atat prin vorbe cat si prin fapte si ma bucur sa cunosc oameni buni care nu sunt indiferenti.
    In acelasi timp, ma doare sa vad ca rautatea, egoismul domina din cauza lasitatii noastre.

  11. Bunul samaritean! Stiu ca Bunatatea exista – am vazut-o manifestandu-se. Am vazut oameni apropiindu-se de cei cazuti (cazuti la propriu si la figurat) si le-au intins mana sa ii ajute, fara sa ceara sau sa astepte ceva in schimb.
    Nu e de mirare ca pictorii au ilustrat fapta bunului samaritean! Superbe tablourile!
    Viata fericita!

  12. Cred ca si tine ca este un sentiment foarte nobil, bunatatea!
    O dupa amiaza plina de bucurii îti doresc!

  13. Mereu am iertat și am rămas așa cum cred că mă văd cei a căror părere contează! Și nu-mi pasă că lumea e rea, eu nu mă voi plia niciodată pe ceea ce unii consderă a fi ”lumea de azi”, în defavoarea sentimentelor curate.
    Excepțional ai ilustrat această temă, dragă Gabi, așa cum ne-ai obișnuit și îți mulțumesc pentru aceasta.
    Să ai o duminică și o nouă săptămână pline de bucurii! 🙂

  14. o pilda nu chiar uitata dar de multe ori ignorata…
    bunatatea…o ai sau nu o ai…nu poti fi bun doar pe jumatate…
    postarea ta are mult miez,mi-a facut placere sa privesc si sa citesc…

  15. Insist si eu mereu pe ideea de bunatate, incerc sa atrag atentia celor din jurul meu asupra seninatatii sufletesti de care au parte toti cei care lasa deoparte rautatea ,invidia si lacomia.

  1. Pingback: Clipe încremenite (211012) « Zamfir Turdeanu' – un turdean (aproape) ca oricare

  2. Pingback: Lătrături ocoşe (211012) « Ulise al II-lea cel Ocoş

  3. Pingback: Pe chibrituri: Păsări de uscat « Blog de Filumenistă

  4. Pingback: Alt joc cu poze – 21.10.12 « Florina Lupa Curaru

Lasă un răspuns

