Otilia Cazimir (12 februarie 1894 – 8 iunie 1967), poeta românca

Ignat Bednarik - La troiță(The Trinity)

Ignat Bednarik – La troiță(The Trinity)

Poveste de omat

de Otilia Cazimir

Tu nu stii…
A fost odata
O casuta fermecata
Si-n casuta-o fata mica,
Un pisoi si o bunica.

Si-ntr-o iarna, intr-o seara,
Fata s-a uitat afara
Si-a vazut cum prin perdea
Stelele râdeau de ea…

Dar pe drum cotit si nins,
Umbra sura s-a desprins:
Un voinic abia de-o schioapa
Inota-n omat ca-n apa.

Si proptinduse-n toiag,
Un toiag mai nalt ca el,
A-nceput sa cante-n prag,
Tremurat si subtirel…

Dormi?
Si nici n-am prins de veste!

Usa s-a inchis cu cheia,
Focu-si palpaie scanteia,
Si povestea nu-i poveste:

Eu eram fetita-aceea,
Iar bunica – nu mai este…

sursa

 

Otilia Cazimir (n. 12 februarie 1894, Cotu Vameș, județul Neamț – d. 8 iunie 1967, Iași) este pseudonimul literar al poetei Alexandra Gavrilescu, cunoscută ca autoare a unor versuri pentru copii. Pseudonimul i-a fost ales de scriitorul Mihail Sadoveanu și de criticul literar Garabet Ibrăileanu. Scriitoarei nu i-a plăcut noul nume: „Dați-mi voie să vă mărturisesc, după atâta amar de ani, că numele acesta, pe care totuși l-am purtat cu cinste, nu mi-a plăcut niciodată. N-am nimic în comun cu eroinele legendelor germane, iar cea dintâi pe care am întâlnit-o în viață – fetița cu care am stat în bancă în clasa primară – era proastă, grasă și buboasă…”.

A folosit și alte pseudonime, precum Alexandra Casian, Ofelia, Magda, Dona Sol cu care a semnat în presă, mai ales, articolele „feministe”.

sursa

Poezii de Otilia Cazimir – Povesti pentru copii

Poezii de Otilia Cazimir – cele mai frumoase poezii

Tot in 12 februarie s-au nascut:

Thomas Moran (12 februarie 1837 – 25 august 1926), pictor american.

Max Beckmann (12 februarie 1884 – 28 decembrie 1950), pictor, desenator, sculptor si scriitor german.

Marie Vassilieff(12 februarie 1884 – 14 mai 1957), pictorita rusa.

Din blogosfera.

dana patranoiu.sanctus

Gabriela Elena.O rază fugită din chaos lumesc

Mirela Pete.Avanpremieră de primăvară. Life in pictures

Ulise al II-lea cel Ocoş.Poz(n)e de câine dezgheţat (4)

Blog de Filumenistă.Pe chibrituri: Coloana infinită, a lui Brâncuși

lunapatrata.Versuri

Posted on Februarie 12, 2012, in calendarul zilei, cultura, poezii and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. What’s up, I desire to subscribe for this weblog to obtain latest updates, therefore where can i
    do it please help out.

  2. Gânduri bune, Gabi.
    Permite-mi să las şi eu câteva versuri scrise de Otilia Cazimir:

    Otilia Cazimir – Strofa Risipita

    Eu niciodata nu pot fi de vina…
    Cand ploua sau e cerul innorat
    Si mor pe straturi florile-n gradina,
    Sa stii ca numai tu esti vinovat.

    O duminică frumoasă!

  1. Pingback: Craiasa Zapezii… « Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

Lasă un răspuns

