Poveste parfumata.Farmec

Tuturor celor cu nume de floare le urez, La multi ani!

La multi ani, Florin, Violeta, Viorel, Crina, Iris, Camelia, Viorica, Margareta, Lacrimioara, Narcisa…!

Era sa uit de provocarea parfumata a Mirelei, insa nu-i de mirare cand ai probleme nu tocmai usor de rezolvat, in plus, nici sanatatea nu e buna.

Ma doare capul si sunt obosita si nu stiu daca voi reusi sa povestesc frumos despre amintirile mele cu parfumuri romanesti.

Imi amintesc ca-n copilaria, adolescenta, tineretea mea era la noi in oras, in centrul vechi al orasului, o parfumerie sau drogherie.Acolo ne placea sa mergem pentru ca mirosea asa de frumos!Parfumurile, apa de parfum, apa de cologne se aflau in flacoane mari si fiecare cumpara atat cat dorea.Bineinteles ca nu lipseau si sticlutele, flacoanele cu parfum, dar, in afara de lavanda,  lavanda tripla, zau ca nu-mi amintesc altceva.

Mai tarziu au aparut flacoanele de parfum bulgaresc cu miros foarte puternic, (pentru gustul meu, prea puternic).Aparusera si sticlele de parfum rusesc, de liliac sau de trandafiri, oricine mergea in URSS in excursii sau delegatii, obligatoriu aducea parfum rusesc.

Nu mai tin minte cand a aparut spray-ul, deodorant sau parfum, insa nu stiu cum se face, dar imi amintesc doar de deodorantele nemtesti:Rexona, 8 x 4, Fa al caror parfum era suav  si foarte placut.Acum pot aminti si despre parfumul, deodorantul romanesc produs la fabrica de cosmeticale din Cluj, la Farmec Cluj.Au scos Favorit, un deodorant cu un parfum foarte apropiat de cel al deodorantului Fa (verde).Imi pare rau ca cum nu-mi amintesc si altele marci produse la Farmec, insa imi amintesc sigur ca aveau parfumul asemanator cu cel al marcilor straine.

Daca povestea mea parfumata de astazi e cam searbada, mai mult de atat nu am fost in stare sa spun.

Alte povesti parfumate:

Mirela Pete.Parfumuri româneşti de caldă amintire

Carmen.Sfârsitul anilor ’80

Vera.Amintire de parfum

Posted on Aprilie 17, 2011, in diverse, povesti adevarate and tagged , , , . Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Acum au aparut altele, nu le cunosc.

  2. aveau un parfum perfect pe care il recunosteam dintr-o mie ,, Miss Miraj”

  3. Si sa las linkul catre Povestea mea parfumata! Numai bine Gabi! 🙂
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/04/parfumuri-romanesti-de-calda-amintire/

  4. Gabi, e plina de farmec (si farmec!) povestea ta! Favorit a fost sprayul preferat al multor femei atunci, se gasea greu si imita Fa verde…Si mai erau multe de Farmec, Anotimpurile, cele patru sprayuri mici foarte bune. Dar fiola aceea bulgareasca era extrem de tare. Azi as stii ce sa fac cu ea. Dar atunci eram prea mica pentru a o dilua intr-o sticluta de alcool….Vezi cate am invatat! Nostalgic articol! O saptamana buna si frumoasa! 🙂

  5. Nu cred ca mai exista.Tot ce-a fost in acea cladire veche s-a desfiintat.Cu amaraciune am constatat acum cateva zile cand am trecut pe acolo, ca au aparut doua turnulete de palat pe cladirea care avea la parter magazinele. 😦
    Multumesc.

  6. Carmen, n-am stiut ca ai scris deja povestea.Vin imediat s-o citesc.
    Iti multumesc pentru gandurile bune, din pacate, am altele, nu gripa.
    Nu mai lucrez, iar sarbatorile nu ma bucura, mai ales Pastele. 😦
    O saptamana frumoasa!

  7. Și acum mai există acea parfumerie în centrul vechi al orașului ?
    Tare frumos!

  8. 😉 draga Gabi, si eu tot cam aceleasi amintiri am, am scris despre Favorit.
    Te rog sa nu te lasi doborâta de vreo graipa nerusinata… e drept ca bântuie, dar s-ar putea sa fii doar obosita, e normal dupa servici si lustruit casa în vederea sarbatorilor de care ne mai desparte doar o saptamâna. Deci, fa o baie fierbinte cu sare de mare, bea un ceai cu multa lamâie si baga-te în pat devreme. Mâine sper sa te simti din nou bine! te pup

  1. Pingback: M-am săturat! | Gabriela Elena's Blog

  2. Pingback: Ilustrate de Cluj 2 « Clipe de Cluj

  3. Pingback: M-am săturat! « Gabriela Elena

  4. Pingback: Parfumuri româneşti de caldă amintire « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

