Magda Isanos (17 aprilie 1916 – 17 noiembrie 1944), poetă româncă

The-Tree-Lover

Logodnă de primăvară

Vai, frumusetea ceasului de-acuma
de ce nu-mi este dat s-o sorb cu tine,
si-alaturi sa simtim sub talpa huma
de iarba vietii grea, cum de suspine
mi-i inima de cind nu te-am vazut?
Vreau soarele, pe degetele noastre
unite, un inel sa faureasca;
albastre zarile-n privirile-ti albastre
sa le privesc si dragostea sa creasca
din radacini batrine ca gradina
(mai mindra decit cea care s-a dus),
sa-mi ierti, si eu sa-ti iert, de-asemeni vina
de-a fi iubit mai mult decit am spus.

Vis vegetal

As vrea să fiu copac
Si-as vrea să cresc langa fereastra ta.
Te-as auzi,
Si-n voie te-as privi intreaga zi
M-as apuca si iarna să-nfloresc,
Ca să te bucuri!
Pasarile cele mai mandre-ar face cuib pe creanga mea,
Iar noptile mi-ar da cercei de stele
Pe care, ca pe frunze ti le-as da.
Prin geamul larg deschis, de-atatea ori
M-as apleca usoara să-ti sarut
Când parul ce pe frunte ti-a cazut,
Când buzele cu buze moi de flori
Spre toamna m-as juca zvarlindu-ti mere
Si foi de aur rosu prin odaie
Cu-a ramurilor tanara putere
Ti-as apara obloanele de ploaie.
Si, cine stie, poate ca-ntr-o seara
De primavara, când va fi si luna
Va trece prin gradina o zana buna,
Facandu-mă femeie să fiu iara.
Atuncea, sprijinindu-mi de pervaz
Genunchiul ud de frunze si pământ,
Cu roua si cu luna pe obraz,
Eu ti-as sari în casa si senina,
Uitind de-atata vreme să vorbesc,
Cu cate-un cuib în fiecare mana,
As incepe

zambesc.


Magda Isanos

Magda Isanos

Magda Isanos (n. 17 aprilie 1916, Iași – d. 17 noiembrie 1944, București) scriitoare românca, a fost poetă, prozatoare și publicistă.

S-a născut la Iași, ca fiică a lui Mihai Isanos și a Elisabetei (n. Bălan), doctori în medicină. A urmat școala primară la Costiujeni, spital unde lucrau părinții ei, în apropiere de Chișinău, iar liceul la Școala eparhială de fete din Chișinău. A studiat la Iași (1934-1938) dreptul și filozofia; licențiată în drept, a profesat scurt timp avocatura la Iași.

Debutează în 1932, cu versuri în revista Licurici a Liceului de băieți Bogdan Petriceicu Hașdeu din Chișinău.

A fost soția lui Eusebiu Camilar.

Din blogosfera.

Clipe de Cluj.Grădina botanică din Cluj, între oficial şi …de suflet

Cristian lisandru.Proză arhiscurtă (85 de cuvinte) – Simfonia

Gabriela Savitsky.Nervi de primăvară

Posted on Aprilie 17, 2011, in arta, calendarul zilei, cultura, poezii and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. CELLA, inca n-am trecut pe la tine, sper ca mai tarziu sa ajung si sa vad despre ce e vorba.

  2. Cristian, bine ca am curiozitatea sa ma uit in calendar si astfel imi amintesc sau descopar o personalitate, un eveniment.
    macar de ziua lor sa ne amintim de artisti, poeti, oameni de stiinta etc.
    O zi minunata!

  3. Bine-ar fi!Azi credeam ca e mai cald afara, insa m-am inselat.E un soare cam dintos! 🙂

  4. frumoasă şi nedrept uitată
    am încercat şi eu dar poezia…

  5. Foarte rar se vorbeşte despre Magda Isanos. Sau chiar deloc, în general. Salut iniţiativa ta, Gabi, o duminică frumoasă să ai!

  6. Poate prin poezie se trezește în sfârși și primăvara de afară. 🙂

Lasă un răspuns

