Henry Roderick Newman(1833 – 1918), pictor american

Henry Roderick Newman – Italian Grotto

Henry Roderick Newman – Pont de Minimes, Chartres

Henry Roderick Newman – Daibutsu at Kamakura, Japan

Henry Roderick Newman – Sazanqua, Wild Tea Yokohama

Henry Roderick Newman ( Easton, New York 1833 – Florenta, Italia 1918) a fost un pictor american. Un artist autodidact, Henry Roderick Newman a fost influentat de peisjele si scenele din natura ale lui John Ruskin. In 1872, Newman s-a mutat in Florenta, Italia pentru a studia pictura si a fost inspirat de arhitectura pe care a vazut-o acolo, precum si de capodoperele lui Giotto, Masaccio si Fra Angelico. Pictarea arhitecturii italiene a devenit specialitatea lui Newman dupa ce a constatat ca nu poate picta cu succes peisaje conventionale si picturi florale. Datorita sprijinului lui Ruskin, Newman s-a bucurat de un statut deosebit ca pictor american in Europa. A calatorit foarte mult si si-a petrecut timpul in Europa, Egipt si Japonia, intotdeauna pictand arhitectura pe care isi concentra atentia.

Henry Roderick Newman(1833 – 1918), pictor american

Din blogosfera.

Punctul de vedere.Paris…Paris

Cristian Lisandru.Un poem scris la lumina ochilor tăi

Posted on Aprilie 9, 2011, in arta, cultura, imagini and tagged , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Iulian ::, iti multumesc ca-ti place blogul meu.
    Nu-mi vine sa cred ca ai asa vechime in blogging si ca folosesti internetul de atatia ani.Cred ca in 1995 nici nu stiam de internet sau poate auzisem?
    Sunt de acord sa te trec in blogroll.Nu am categoria link-excange, asa a fost sa fie .

  2. Si eu iti multumesc ca iti place ce am postat.Imi place sa fac asta, altfel nu as mai sta pe-aici.
    O duminica minunata, Vera!

  3. Fiecare propunere artistică a acestui pictor este deosebită… Numele lui îmi era complet necunoscut…

  4. Foarte linistitor si placut blog-ul tau plin de poze.
    Un prieten al meu avea o sintagma foarte frumoasa: „Cuvintele strica TOT!”
    Si eu am un blog foarte amuzant in care am scris cateva SUTE de pagini in ultimii 5 ani, de fapt am blog din anul 2001 si folosesc Internetul din 1995.
    As vrea sa te intreb da doresti sa facem un schimb de link-uri (blogroll/linkexchange), acesta ti-ar aduce minim 50 vizitatori unici pe zi in cateva zile si peste un an mai mult de 200 de vizitatori unici pe zi.
    Daca te intereseaza, astept un raspuns de la tine pe blogul meu http://www.ullise.wordpress.com.

    Multumesc

  5. Îți mulțumesc pentru acest pahar plin de frumos pe care l-am savurat până la fund.

  1. Pingback: Aveam eu o prinţesă « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte

Lasă un răspuns

