Dimitrie Paciurea(2 noiembrie 1873 – 14 iulie 1932), sculptor român

Dimitrie Paciurea

Dimitrie Paciurea (2 noiembrie 1873, Bucureşti – 14 iulie 1932, Bucureşti) a fost un sculptor român. Stilul său simbolic şi reprezentaţional contrastează puternic cu stilul simplificat până la esenţa pură al contemporanului şi conaţionalului său Constantin Brâncuşi.

Născut în Bucureşti, a studiat aici între 1890 şi 1894, apoi la Paris (între 1896 şi 1900). Debutează în 1894 la Expoziţia artiştilor în viaţă, fiind apoi prezent la Saloanele Oficiale, la manifestările “Cercului artistic” şi ale “Tinerimii artistice”. În 1919 se află printre membrii fondatori ai Societăţii “Arta română”. Operele îi sunt prezentate în expoziţii personale în Bucureşti, în 1907, 1922 (împreună cu Cornel Medrea), 1930. A participat de asemenea la expoziţii de artă românească deschise la München (1913), Bruxelles (1930) şi la Bienala de la Veneţia (1924). Începând din 1909 a fost profesor de sculptură la Şcoala Naţională de Arte Frumoase din Bucureşti.

Tot in 2 noiembrie s-au nascut:

Jean-Baptiste-Siméon Chardin – Lady Taking Tea

Jean-Baptiste-Siméon Chardin (2 noiembrie 1699 – 6 decembrie 1779) a fost un pictor francez, considerat unul dintre cei mai de vaza reprezentanti ai secolului XVIII si al Rococo-ului.

Huizong of Song-Women preparing silk

Song Huizong împărat chinez, pictor şi caligraf (2 noiembrie 1082 – 4 iunie 1135) ,al optulea si unul dintre cei mai vestiti imparati ai Dinastiei Song, a carui viata personala a fost traita in lux, sofisticare, arta, dar cu un sfarsit tragic.

Din blogosfera.

Caius.Aurel – file din poveste

Ioan Usca.Poveste din Banat

Cristian Dima.Amintire din trecut – Ardeu 6

Cristian.În curând – „Picături de Insomnie”, volumul 1

Geanina.3 ceasuri bune

Flavius.Noiembrie. Porţile iernii…

Elisa.Emirates Melbourne Cup

Elena Agachi.SCARA

Călin Hera.Cel mai fain acoperis (clasament PA-uri)

Teo Negura.Trafic cu Hituri (runda 40)

Nataşa.Taras şi moda

Posted on Noiembrie 2, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Nu am vazut lucrarile lui in original, doar poze.

  2. a fost un mare sculptor ,toate lucrarile imi plac…colosii expusi in parcul carol sunt mari capodopere…parerea mea

  3. Multumesc.
    O zi minunata!

  4. Te-am adăugat şi eu. Mulţam, o seară liniştită. :d

  5. Mirela, intradevar, despre sculptura si sculptori am postat mai rar, dar nu fiindca n-am vrut.Nu-s asa de multi ca pictorii. 🙂
    iar pictorul chinez de azi e mai mult de-atat.E si imparat. 🙂
    Imi place si mie arta chinezeasca si caligrafia, bineinteles.Chiar am facut un videoclp cu lucrarile si caligrafia unui artist chinez.
    Mirela, imi scrii cand ai timp, am vazut ca esti ocupata, in plus a fost si Halloween-ul
    Iti multumesc mult de tot.
    Art of Xu Beihong

    Chinese instrumental music

  6. Îmi era chiar dor de sculptură, iar Paciurea a fost unul din cei mai mari de la noi.
    Cât despre pictura chineză, mă fascinează. Perspectiva chinezească, atât de ”hulită” de perfecțiunea europeană, are farmecul ei și se asortează figurilor ciudate și peisajelor decorative care le însoțesc.
    Gabi, o să-ți sciu un mail, a întârziat ceva dar vine săptămâna viitoare, îți explic eu.
    O seară cât mai frumoasă!

Lasă un răspuns

